Oppas oma ziek wat nu?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door nutts, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Man kan het vanaf 15 uur overnemen en buurmeisje kan van 11 tot 13 uur maar zit dan toch met een gat van 13 uur tot 15 uur. Baal hier zo van
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Hier blijft er dan iemand thuis.
    Afgelopen woensdag belde de gastouder dat ze de volgende dag niet kon oppassen.
    Man heeft toen geruild op zijn werk zodat hij vrij was.
    Kost hem wel een dag maar kon niet anders.
     
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
  4. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Nou we krijgen beide dus geen vrij. Heb nu 3 verschillende mensen die elkaar kunnen aflossen maar dit is echt k *t zo. De kinderen kennen deze mensen wel maar ook niet super goed
     
  5. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Nee, want je kind is niet ziek. Kortdurend zorgverlof is voor als je voor een ziek inwonend familielid moet zorgen. Je moet je kind verzorgen omdat je geen oppas hebt. Je moet dan onbetaald verlof aanvragen, maar als een vakantiedag geweigerd wordt zal onbetaald verlof ook geweigerd worden.
     
    Sunnygirl79 vindt dit leuk.
  6. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Ik zou een inschatting maken van het risico, dus dat het nog vaker voor kan komen dat 1 oma op vakantie is en je dus geen achtervang meer hebt. Misschien kun je dan beter 1 dag KDV doen en de oma's op en om die andere dag op laten passen, dan zit je iets veiliger voor achtervang? KDV zorgt altijd voor vervanging en als je zelf allebei moeilijk vrij kunt krijgen om plotselingen opvang te regelen voor je kind is KDV een stabielere opvang optie.
     
    mausi en Elfya vinden dit leuk.
  7. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Je hebt helemaal gelijk! Oma was ziek, niet kind :D
     
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.335
    113
    Home
    ik heb een baan waarbij ik echt niet even thuis kan blijven
    ook als ik bv verlof zou opnemen op het laatste moment is er voor mij geen vervanging ( ziekenhuis ) verbaas mij hoe sommige dat blijkbaar heel makkelijk kunnen

    hier passen beide opa's en oma's ook op
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik denk niet dat iedereen dat heel makkelijk kan, maar als je nu echt helemaal niemand hebt dan zal 1 van de 2 werkgevers toch iets moeten lijkt me. Een kind alleen laten is gewoon echt geen optie. Meenemen is het alternatief, maar geloof ook niet dat dat erg handig is.
     
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar is het dan niet de taak van ouders om op voorhand, voor die situatie zich voordoet, voldoende opvangmogelijkheden te verzamelen?
     
    Harperhazel en nizzie86 vinden dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    O absoluut! Iemand die zonder enig vangnet beiden werkt snap ik ook niet helemaal.

    Maar ts heeft dus 2 oppassen, die normaal voor elkaar in kunnen vallen maar nu dus even niet. En andere mensen geraadpleegd. Het is niet dat ze meteen de handdoek in de ring gooit nadat 1 oma zich ziek meldt. Maar op een gegeven moment sta je met je rug tegen de muur denk.
     
    nutts vindt dit leuk.
  12. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Precies heb dus 2 oppassen en een buurmeisje wat eigenlijk al 3 jaar goed loopt en nu dus een probleem.

    Kinderen waren moe huilerig en cimoleet van slag toen ik thuis kwam
     
  13. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Hoe oud zijn je kinderen?
    Een schoolgaand kind kun je misschien bij een klasgenootje onderbrengen (voor de toekomst). En anders zou ik inderdaad een kinderdagverblijf achter de hand willen hebben. Die hebben ook flexcontracten dus dan neem je niet structureel af maar alleen wanneer nodig. Voor je kinderen is het dan misschien wel fijner om regelmatig heen te gaan zodat ze niet totaal vreemd zijn daar als de nood een keer aan de man is.

    Het is natuurlijk wel een uitzonderlijke situatie, beide oppasoma's niet beschikbaar én je kunt beide niet vrij krijgen. Ik begrijp dat niet iedereen even gemakkelijk een vrije dag op kan nemen, maar als je ziek bent moet je werkgever het ook oplossen toch?
     
  14. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Het is natuurlijk wel erg kort dag, maar een optie is dat je misschien iemand via, via kent. Het kdv van mijn zoon is elk jaar een week dicht tussen kerst en oud en nieuw. Ik heb al 2 keer via via iemand gevonden die dan bereid was die week op mijn zoon op te passen. Voordeel was wel omdat ik al in oktober/ november begon te vragen dat er tijd was om mijn zoontje en deze persoon aan elkaar voor te stellen en ik ook kon kijken of het klikte. Maar 2 keer super lieve dames die nu ook nog steeds klaar staan om op te passen als ik bijvoorbeeld een avondje wegga.
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vervelend ts!
    Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?
    Hier past mijn moeder op en 2 dagen een nanny, kan 1 van hun niet dan heb ik een schoonzus in de buurt, werkeloze vriendin en ik heb de flexibiliteit om thuis te werken.
    Maar voorheen was dit anders en hebben mijn man en ik vrij moeten nemen.
     
  16. Yvke86

    Yvke86 Fanatiek lid

    11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Bij mij passen mijn ouders op en ik heb een gastouder in huis.
    Als mijn ouders op vakantie zijn dan komt onze gastouder iets meer. MAAR...zij kan ook ziek worden. Dus mijn kids gaan ook 1 dagdeel naar de kinderopvang. Zo heb ik ALTIJD iets achter de hand. Zou dus gaan kijken om beide kids 1 ochtend naar de opvang te gaan doen. Leren ze ook nog eens heel veel van :) vooral je peuter. Lekker 1 ochtend met leeftijdsgenootjes laten spelen en dan oma om 12.00u de kids laten halen, dat hun de middag oppassen.
    Heb je voor de toekomst wel een beter vangnet :)
     
  17. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
  18. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.263
    2.437
    113
    Vrouw
    Een dag van te voren het kdv bellen of er nog plek is lukt vaak ook niet. De groepen zijn inmiddels ook weer behoorlijk vol. Dikke kans dat het niet lukt
     
  19. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Wij hebben t vandaag. Oppas oma belt dat ze ziek is.

    Onze andere oppasoma is met vakantie. Schoonzussen werken vandaag.

    Ik werk alleen de ochtend dus man gaat later beginnen, gelukkig vrij flexibel qua werk.
     
  20. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ah hierom zou ik alleen al niet willen dat oma’s vast oppassen! Wat een gedoe!
     
    Caithy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina