Ik snap het niet. De baby gaat dus naar oma maar de oudste niet? Dan ben je toch alsnog aan het sjouwen? En het is toch niet ineens een hoop gesjouw voor je oudste. Je doet dit toch al? Dus waarom dit gedoe ineens? Omdat je moeder wel bij jullie wil komen, maar je schoonmoeder niet? Klinkt alsof hier iets heel anders speelt.
Ik zou doen wat voor iedereen het meest praktisch is. Wat dat in jouw geval is, weet je zelf wel. Iemand die perse 7 dagen in de week 'haar eigen ding' wil doen zou ik trouwens geen fijne oppas vinden (want krijgt mijn kind dan wel aandacht?) Volgens mij is het belangrijker dat een kind zijn eigen ding kan doen in zijn eigen omgeving, want die moet zich nog ontwikkelen.
Ach kom op.. Het is toch logisch dat je liever in je eigen huis bent bij wekelijks oppassen? Dan kan je al eens snel een was opvouwen, het eten opstarten... Elders gaat dat nu eenmaal niet.
Hier zelfde dilemma gehad. Maar dan met schoonouders, wonen (zeker op hun rij tempo) 45 minuten verderop. Ze reden dan na school met de kids naar hun huis en rond etenstijd weer terug naar ons huis. Ik wil liever dat mijn kinderen 's middags gewoon kunnen spelen ipv heel lang in de auto zitten. Ook gaan veel vriendjes en vriendinnetjes naar de bso. Dus voor bso gekozen. Schoonouders hebben nu energie en tijd over om bijvoorbeeld in het weekend eens op te passen, zodat wij uit eten kunnen oid.
Wees blij dat iemand WIL oppassen. Niet alles draait om het kind. Bij een bso of kdv zijn ze ook niet thuis en mijn schoonouders pasten ook altijd bij hun thuis op onze kinderen. Nou mijn kinderen zijn er echt niet slechter van geworden.
Niet raar gedacht van je moeder hoor. Mijn moeder heeft dat ook liever en ook past ze graag in haar eigen huis op omdat ze dat prettiger vind. Wat ons betreft is dat prima. Ik denk ook dat je er zelf meer moeite mee hebt als ouders om een dag eerder afscheid te nemen dan je kinderen zelf.
Jij wilde toch kinderen? Dan kun je niet altijd en en en. Die zondag was je man er niet / ging weg. Dan kun jij er ook voor kiezen dat je jouw afspraak verzet. Of je vraagt de buren om op te passen. De meeste mensen hebben genoeg buurmeisjes die een centje bij willen verdienen.
Nou idd! Dan maar elke vrijdag 'sjouwen' hoor. Ik mag in m'n handjes knijpen met mijn oppassende sm! Ik vind dat zeker geen vanzelfsprekendheid.
Ik snap het denk ik niet helemaal goed, maar gaat baby straks wel gewoon nog naar je sm? want dan moet je 1. toch al sjouwen, je gaat toch al die kant op (voor werk), maar als je zoon naar de bso gaat dan moet je man eerst de ene ophalen bij zijn moeder en vervolgens de ander van de bso? dan is t toch handiger dat ze allebei die ene middag bij je sm zijn? en fijn dat je moeder die andere dag naar jullie wil komen, dat is toch juist heel fijn aangeboden? heeft hij die ene dag weer wat meer rust na school. ik zou om die ene middag per week er eerlijk gezegd niet zo'n heisa van gaan maken en er erg moeilijk om doen.... t is tenslotte dan nog maar 1 dag in de week dat er gesjouwd moet worden toch?
Ik kan me voorstellen dat je schoonmoeder het fijner vindt om thuis op te passen. Het lijkt mij zelf ook niet fijn heel de dag bij iemand anders in huis te zitten. Maar als dat voor jou niet fijn is, zou ik lekker voor de BSO kiezen. Twee baby's is inderdaad al druk zat en je zoontje vindt het vast erg leuk. Als het niet gaat, kan je het altijd nog terugdraaien.
Ik heb mijn mening herzien. Ik zou toch kiezen voor oma omdat het maar voor 1 middag in de week is. Plus de baby gaat er ook heen, dus wat maakt het uit? Verder kunnen kinderen zelf lopen als je op de basisschool zit, dus wat is het sjouwen dan? Kijk als je nou twee baby's had... Hoppa de auto in en klaar toch?
Niet letterlijk sjouwen (als in: optillen/dragen) natuurlijk, maar ik ervaar op en neer crossen ook als 'gesjouw'.
Inderdaad dit bedoel ik, ik moet inderdaad toch die kant op want ik werk er maar het is voor de kinderen een gesjouw (precies zoals hierboven staat) van de week heeft mijn moeder hier opgepast na school, en je merkt dat het meteen veel rustiger is voor m'n zoontje, hij kan hier lekker spelen met z'n vriendjes en hieft niet eerst naar oma te rijden 20/30 minuten en dan daar eten en dan moet mijn man ook nog eens omrijden om hem op te halen. Denk dat we toch voor de bso gaan, bedankt allemaal voor jullie berichtjes