Kinderopvang weigert zoontje PCM te geven.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sierra, 11 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Ons zoontje is al 2 weken ziek, flinke koorts en een dubbele oorontsteking.
    Hij krijgt hiervoor nu ook antibiotica.

Afgelopen vrijdag is hij voor het eerst weer naar de crèche geweest sinds hij ziek is geworden, omdat met de antibiotica en de PCM goed werkt en hij ook lkkr vrolijk is.

Maar nu wilde de crèche hem geen PCM geven omdat er op de verpakking geen sticker zat van de huisarts ( is vrij te verkrijgen dus waarom zouden ze er een receptje voor uit schrijven)

Nog geprobeerd de huisarts te bellen om een mailtje of iets dergelijks op te stellen zodat de crèche hem alsnog de PCM wilde geven.
    Want hij heeft echt gewoon pijn aan zijn oren.

Hier wilde de huisarts niet aan meewerken die vondt het belachelijk dat ze hem geen PCM wilde geven.

Uiteindelijk ben ik hem op gaan halen om hem zelf zijn medicijnen te kunnen geven.
    Toen ik daar aankwam was zijn koorts alweer gestegen naar de 40 graden dit was om 2 uur hij was ook echt Een hoopje ellende.

Nadat ik de huisarts die ochtend had gebeld wilde zij hem ook even zien omdat hij nu al 2 weken koorts heeft met wel 3 koortsvrije dagen ertussen.

Vanuit de huisarts konden wij direct door naar de seh, om andere dingen uit sluiten. Gelukkig niks ernstig gewoon een hardnekkige oorontsteking.

Maar goed nu zijn wij best geïrriteerd op het kdv ( niet op de leidsters die die gewoon hun werk en hebben zich te houden aan het beleid)
    Nu hebben wij ook het regelement nog een x goed nagelezen daar staat in dat ze geen PCM om de koorts te verlagen maar wel PCM tegen de pijn.

Nu willen wij over de situatie gaan praten met vestiging manager, en eerlijk we moeten ook ons ei erover kwijt.

Wat denken jullie overdrijven wij nu?

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hier vul je een medicijnverklaring in. Je geeft dan toestemming dat ze je kindje een x aantal keer paracetamol ect geven. Dit moet ook wanneer er een sticker van de huisarts op zit trouwens.

3. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Dat vergeet ik er bij te zetten we hebben een medicijn verklaring er voor ingevuld, maar daarbij moest er dus ook nog een sticker op zitten van de huisarts dat het is voor geschreven.

Nb in het regelement staat hier niks Over in.

Daarom zijn we best geïrriteerd over de situatie.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Hier zijn ze nog strenger; zieke kindjes horen thuis. En ook hier geven ze geen paracetamol of andere medicijnen.

Ook bij ons op school (sbo) is dit moeilijker geworden en hebben wij inderdaad overal een formulier en een handtekening voor nodig. En dan gaat dit om ritalin, concerta etc. Paracetamol 'mogen' wij ook niet meer geven.
    Wij moeten elke keer de ouders bellen en hier toestemming voor vragen.

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Waar ik werk zou je zoontje geeneens 'mogen' komen, omdat hij te ziek was. En ook wij mogen geen PCM geven, ouders mogen het wel zelf komen toedienen.

Je kan een gesprek aanvragen maar denk dat je aan het kortste eind gaat trekken..

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Bij ons geven ze ook geen paracetamol. En eerlijk? Ik zou mijn dochter waarschijnlijk ook thuis houden als ze blijkbaar nog zoveel medicatie nodig heeft.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier doen ze er gelukkig niet moeilijk over, ze bellen mij altijd om te vragen of ze haar pcm mogen geven maar meestal als dat nodig is kom ik haar wel halen.

Ergens begrijp ik het wel trouwens. Ik denk dat ze zich willen indekken. Als zij een medicijn toedienen die niet is voorgeschreven en het gaat fout, dan heeft het kdv een probleem. Ik snap dat het irritant is hoor, maar ik begrijp de beslissing van het kdv wel.

8. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik werk ook op een kdv en wij mogen geen paracetamol geven!!
    Op doktersverzoek is het misschien een ander verhaal,
    Antibiotixa etc geven wij wel gewoon!
    En eerlijk gezegd als jou kind zoveel medicijnen nodig heeft en 40 graden koorts is een kdv niet de plek om te zijn voor een kind

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Bij ons mag een kindje wel komen als er koorts is mits niet te ziek. Pcm geven ze niet.

Ik zou nogmaals de dokter bellen om nogmaals om dat stickertje te vragen. Enorm kinderachtig van de ha.

10. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik weet ook wel bijna zeker dat wij aan het korste eind trekken maar dan wil ik duidelijkheid en even de lucht klaren, Want wij zijn niet boos op de leidsters alles behalve.

Maar ik begrijp best dat overal toestemming voor nodig, absoluut geen problemen mee. Maar ik verwacht wel dat er aan de gemaakte afspraken word gehouden. En daar is het oa mis gegaan.

Als ze mij de dag ervoor al hadden gemeld, toen ik langskwam om het formulier in te vullen, was er niks aan de hand geweest. En was ik gewoon thuis gebleven om voor hem te zorgen.

Strijkkraal: dat zij zich willen indekken heb ik ook begrip voor in de huidige tijd moet dat wel.
    Het is echt de samenloop van kdv, ouders, huisarts. Allemaal het beste voor met het kind, maar het kind is uiteindelijk de dupe.
    En dat is waar ik zo van baal.

11. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik heb daar gister weer om gevraagd, maar de woorden van de huisarts waren letterlijk: aan die praktijken werken wij niet mee. Jullie toestemming moet voldoende zijn.

En daar moest ik het mee doen😪

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    wat waren de afspraken dan? Want dat lees ik niet (goed) terug.

Een kind wat zonder pcm 40 graden koorts heeft mag hier niet eens komen overigens.

13. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Heel simpel, Ze zouden hem zijn PCM geven als ik een formulier wilde invullen ( dit gedaan) dit is mij donderdag verteld, en op vrijdag wordt ik gebeld dat ze hem geen PCM mogen geven, omdat er geen sticker op de verpakking zit.

14. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    ik begrijp beiden, jullie omdat je vind dat ze het moeten geven, maar hun dat ze het niet willen..
    eerlijk gezegd zou ik mijn kind niet op een kdv, school oid willen hebben als het ziek is.. zeker niet als het antibiotica en pcm nodig heeft en zonder 40 gr koorts..

15. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Je hebt ook punt Jennifer, ik liever ook niet. maar juist omdat hij met de PCM vrij snel weer opknapte en gewoon weer het ventje is. Durf ik het wel aan hem weg te brengen.

Maar eerlijk dames om te zeggen van je had je zoontje beter thuis moeten houden als hij zou ziek was, is niet de reden van dit topic. En het is water na de wijn.

Mijn vraag was en is: is het van ons overdreven om met kdv even een gesprek aan te gaan over hoe het afgelopen vrijdag is gegaan mbt tot de communicatie omtrent ons zoontje?

16. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    ik vind het dus wel overdreven.
    als je het niet eens zou zijn geweest met de leidsters, zou ik om je irritatie met de leidsters uit de weg te hebben wel een gesprek aangaan, maar omdat dit dus van hogerhand is besloten en je aangeeft de leidsters er niet op aan te kijken, zou ik het zo laten.. die mensen die dit besluiten zie je toch nooit:)
    maarja dat is mijn mening..
    als jij je er heel rot over voelt en het je belemmerd je kind daarheen te brengen oid, dan kan je het natuurlijk overwegen

17. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Hier mogen ze geen medicatie toedienen. Boven de 38 graden moet je je kind hier ophalen, en ook als het kind ziek oogt (in ieder geval ziek genoeg om pcm nodig te hebben)

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Maar hier zeg je zelf dat bij de verklaring een sticker moest zitten dat het is voorgeschreven ... of val je over het feit dat het niet in het reglement staat?? Dat vind ik een beetje zeveren hoor ...

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het is dus een soort miscommunicatie; ik denk dat toen jij dat formulier invulde, men op het kdv ervan uitging dat het op recept was en dat het dus dan wel mocht. Vervolgens blijkt de dag erna dat er geen sticker van de huisarts op zit, en het dua officieel niet mag. Ik zou dan niet met de huisarts in discussie gaan over wie toestemming moet geven, kdv heeft gewoon íets van de huisarts nodig. Als hij weigert, is dat op zijn beurt wel weer erg kinderachtig. Maar los nog daarvan ben ik het er ook wel mee eens dat een kindje dat zó ziek is echt even de kans moet krijgen aan te sterken, op een kdv loopt hij alleen maar kans extra's op te vangen met z'n lagere weerstand nu...

20. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Dan heb ik het niet goed neergezet, ik snap dat het voor ander best verwarrend is. bij de verklaring zelf hoefde geen sticker. De dag erna dus toen hij op de crèche was, werd ik gebeld met dat ze geen PCM mochten geven omdat er geen sticker op het doosje zat.

Deel Deze Pagina