hoi allemaal, heb even een vraagje. Zijn er dames waar de opa en oma's van doen oppassen op jullie kleintje? Hoe hebben jullie het geregeld als de opa's en oma's oppassen? Doen ze dit tegen een vergoeding of gratis?? en komen ze dan bij jou in huis of breng je je kleintje naar hun?? groetjes anja
Ik breng mijn dochtertje één keer per week naar oma. Oma krijgt daar geen geld voor. Met kerst gaven we een kerstpakketje en voor de zomervakantie een bos bloemen. Oma wil er ook niets voor hebben.
Hier komen opa en oma 1 dag in de week oppassen. Dat vinden ze helemaal geweldig. Ze komen dus naar ons. Wij geven er geen geld voor, maar belonen op een andere manier (weekendje weg enzo)
Hier ook oma die 1 dag in de week hierheen komt, krijgt er verder niets voor. Het is nog niet zo lang maar we willen straks wel een keer wat extra's geven maar nu nog niet. Oma komt overigens hierheen omdat ze daar een hond hebben die nogal groot en super lomp is en dat vinden wij maar niets. Zeker niet als oma er alleen is met hond en kind. Is voor mij ook fijner omdat ik dan niet weer op en neer hoef te racen.
Finn gaat regelmatig naar mijn schoonmoeder, zus of moeder (dit wisselt ivm onregelmatig werk van mijn man) Ze krijgen hier geen geld voor. Maar wel wil ik ze een keer wat leuks geven. De ene keer komen ze hier en de andere keer is hij daar. Dat ligt ook aan de dienst van mijn man. Dat gaat allemaal goed eigenlijk. Het is ook niet zo dat hij elke week elke dag ergens ander is. Net als deze week is mijn man woensdag en donderdag vrij (ik werk wo,do,vr) dan is hij uiteraard gewoon thuis. En vrijdag is Finn dan bij mijn moeder.
Hier kreeg mijn moeder eerst betaald als gastouder. Aangezien per 1 januari zoveel is veranderd zijn we ermee gestopt. Mijn moeder vindt het trouwens helemaal niet nodig om geld te krijgen. Af en toe iets kleins vindt ze veel leuker.
Mijn schoonouders passen 1x in de week bij ons op. Hier willen ze niks voor hebben, maar wij maken wel iedere maand 40 euro over voor een tank benzine. Daarnaast gaan we 1x per jaar een pannenkoek oid met ze eten, als bedankje
Mijn moeder past 2 dagen per week op. Ze komt 's morgens hierheen omdat mijn dochter dan nog slaapt en gaat daarna naar haar thuis. Ze wil er geen geld voor, maar wij verzorgen hun dieren wanneer ze op vakantie gaan en geven af en toe een kleinigheidje .
Mijn moeder past 2 dagen in de week op en mijn schoonmoeder 1 dag. Tot nu toe hadden we de luxe dat ze naar ons toe kwamen maar vanaf feb gaat ze naar hun toe( het is toch lekkerder om thuis te zitten dan bij een ander is huis). We geven ze geen geld maar wel een kleinigheidje.
Mijn moeder gaat per 29-1 2 dagen in de week oppassen en krijgt hier voor betaald via de belastingdienst. Kijk maar op www.viaviela.nl voor meer informatie Het is wel een hoop gedoe hoor!
hier past oma 2 dagen op. Ik breng hem bij haar. ze willen er niks voor hebben maar ik wil wel af en toe iets geven/doen. tot nu toe pas 1x, een doos merci. ze houden niet van uit eten gaan, en een weekend weg is ook niks voor hun. dus ik zoek nog inspiratie! een kerstpakketje is ook leuk! maar dan moeten we eerst een jaar wachten.
Ik breng Kyra 1x per week naar mijn moeder, en 1x per week komt mijn schoonmoeder bij ons thuis! Ze krijgen er niks voor, willen ze zelf niet. We kopen gewoon af en toe een kleinigheidje
Mijn moeder kreeg eerst geld via viaviela. Alleen sinds kort niet meer, en kwamen veel te veel regels bij en daarom zijn we daarom mee gestopt. Ze hoeft er geen geld voor maar omdat die regeling er was, was het extra geld natuurlijk mooi meegenomen. Mijn moeder is wel speciaal 2 dagen zelf minder gaan werken zodat ze kon oppassen. Mijn jongens gaan naar haar toe. Mijn ouders hebben een complete babykamer bij hun thuis. En verder ook alle spullen die ze nodig heeft voor de verzorging
Onze dochter gaat 3 dagen in de week naar de opa's en oma's. Die komen haar hier halen en brengen haar eind van de dag weer terug. Ze krijgen er niets voor (behalve dan de vele uren die ze met haar kunnen doorbrengen). Ze vinden het geweldig!
Mijn schoonouders passen elke week op en krijgen daarvoor van ons geen vergoeding. We kopen wel eens een buskaart voor ze maar dat is niet regelmatig en niet in een afspraak vastgelegd. Ze komen bij ons. Dat is zo omdat dat met onze werktijden zo uitkomt maar ook omdat ik vind dat mijn schoonouders komen oppassen en dus ook een stukje aan het opvoeden moeten bijdragen op dat moment. Dat betekent dat ze onze regels moeten volgen en dat is natuurlijk makkelijker op te leggen in ons eigen huis dan bij hen. Als mijn zoontje bij hen is, dan is het feest! Dan mag er ook veel meer en dan gelden (naast onze basisregels) de regels van opa en oma. Bij ons gelden onze regels
Mijn moeder past 3x per week op omdat ik parttime werk. Ze komt dan bij ons in huis en moet ook nog een halfuurtje rijden, maar ze wil geen geld of benzine geld. Ik haal meestal een bosje bloemen en dan bijv. met kerst een kerststukje en een keer wat extra tussendoor of een keer lekker eten. Wil ze niet, maar anders voel ik me ook lullig. Ik heb ervoor gekozen bij ons in huis omdat dit een hoop op en neer gedoe voor het kindje scheelt en hij gewoon lekker in z'n eigen omgeving is. Daarbij roken mijn ouders beide en ruik je dat redelijk goed in huis, al doen ze het niet als ons zoontje er is, het trekt toch in huis, dus ook wel net zo fris hier. Hier roken ze niet in huis en waar de kleine bij is.
Mijn vader past op dit moment tijdelijk een ochtend in de week op. Hij krijgt hier niks voor, zou hij ook absoluut niet willen. (volgens mij overweegt hij om ervoor te betalen )
mijn schoonmoeder past 1 dag in de week op, en dat ziet ze als kadootje! verder natuurlijk een dikke knuffel en af en toe een flinke bos bloemen!
Hier wordt ook 2 dagen per week opgepast door oma en wij geven daar geen geld voor. We willen ze wel 2 keer per jaar mee uit eten nemen op onze kosten en geven af en toe gewoon een aardigheidje. Moet er ook wel bij zeggen dat ze niet eens geld willen hebben. Hier wordt trouwens altijd bij ons thuis opgepast!