Oppas overlegt niet over uitstapjes

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by mama en zoon, May 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

Oct 21, 2016
    1,220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Nou waarom zou een gastouder niet gaan verhuizen of schilderen waar de gastkinderen bijzijn, ze draaien toch gewoon mee in het gezin?

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dit meen je toch niet serieus of wel????
    Hoeveel gezinnen ken je die gaan verhuizen met hun jonge kinderen erbij? De meeste ouders zoeken dan oppas voor hun kinderen, zodat ze zelf kunnen verhuizen.

Kom op Lana, je bent nu moeilijk aan het doen om het moeilijk doen.

3. Lanalanalana

Oct 21, 2016
    1,220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Aan welke eisen moet een gastouder eigenlijk voldoen?

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hoezo niet. Geef ze allemaal een kwast of een doos en gaan.... als werkende moeder moet je nou eenmaal dingen combineren, toch? :D

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Nou een heel lijstje hoor. Ik denk echt dat je jezelf nog nooit in een GO hebt verdiept of dat je alleen maar slechte hebt getroffen. Een GO is gewoon een kleinschalige opvang in huiselijke sfeer. Waar ook gewoon om half 10 met elkaar fruit wordt gegegeten, thema's worden doorgevoerd en dingen worden geleerd. Een GO heeft dezelfde opleiding als de medewerkers op een KDV. Hebben een VOG en de GGD komt standaard op afspraak maar ook onverwachts controleren. Je staat ingeschreven in het lrk registeren, hetzelfde register als bij een KDV. Wanneer je een KDV treft met het beleid dat ze met de peuters welke bijna naar school moeten, ze de kindjes welke naar de BSO gaan gaan ophalen van school om alvast een beetje te proevend van de sfeer zal niemand daar moeilijk over doen. Wanneer een GO dat doet, aankondigd in het gesprek ( dus het is een deel van de opvang ) en je wilt het niet, dan past die GO dus niet bij jou en moet je verder zoeken. Dat is niet anders dan wanneer het beleid van een kdv niet bij je past hoor. Volgens mij heb jij echt een heel vertekend beeld van een GO en haal je een GO en een overbuurvrouw die oppast nogal door elkaar.

6. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

Apr 26, 2017
    112
    15
    18
    Female
    Om even terug te gaan naar de oorspronkelijke vraag van TS, nee ik zou ook zeker niet blij zijn als mijn oppas zonder toestemming met mijn kinderen in de auto stapt. Dat vind ik echt niet kunnen. Stel dat er wat gebeurt, moet er niet aan denken. Daarnaast is de hele bejegening richting TS in mijn ogen niet ok. Zij moet maar even dit en dat regelen zodat de oppas met haar kind op pad kan? Er bestaat ook nog zoiets als vragen. Goh, ik had voor volgende keer zus en zo bedacht, zou je daar het een en ander voor kunnen regelen? En pissig worden omdat TS een weekend weg gaat met haar eigen kind? Dat is toch omgekeerde wereld.
    Persoonlijk zou ik er al lang klaar mee zijn geweest, en een ander hebben gezocht, maar anders moet TS toch echt in gesprek met haar oppas en kijken waar het op uit draait.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, hier wel hoor. Of even de kinderboerderij, de supermarkt om de hoek. Dat hoor ik dan wel als ik Dafne weer op ga halen. Leuk toch? Alles is op loopafstand trouwens.

TO: mij lijkt het juist leuk als de oppas leuke dingen doet. Als mijn schoonmoeder oppast gaan ze ook vaak de deur uit. Maar als jij je er niet fijn bij voelt, moet je dat aangeven. Enige dat ik vreemd vind is dat ze dingen voor een hele dag plant, terwijl ze alleen de ochtend oppast.

8. Lanalanalana

Oct 21, 2016
    1,220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja haha de supermarkt om de hoek, je schrijf thet er zelf al bij. En dan ook nog erbij zetten alles is op loopafstand, dus lekker veilig in het eigen wijkje. Ik bedoel dat uiteraard niet. Ik bedoel de markt in de stad, 25 minuten met de bus etc.

9. Deedee2

Deedee2 Lid

Apr 28, 2017
    65
    4
    8
    Female
    En hoe reageerde ze toen je haar zei dat je dat soort dingen liever van te voren weet? En welke afspraken hebben jullie gamaakt voor de volgende keer als ze met jou kindje met de auto weg wilt?
    Een oppas die pissed is omdat een kindje een keer niet komt?
    Hoe oud is die oppas?
    Maar ze wilde dus een leuk dagje weg met je kind? Wat leuk! Snap best dat ze dan teleurgesteld is als het niet doorgaat. Maar daar hoeft ze natuurlijk niet boos om te worden.
    Ik neem aan dat je meteen hebt afgesproken dat ze dit soort dingen de volgende keer beter van te voren kan doorgeven, zodat jullie er afspraken over kunnen maken?

Ik begin me ook af te vragen hoe oud jij eigenlijk bent. Je reageert naar mijn mening een beetje kinderachtig. Je oppas vraagt of je wat wilt regelen zodat ze met jou kind ergens heen kan. Jij hebt daar blijkbaar moeite mee. En i plaats van dat je het gesprek met haar aangaat over waarom je het liever niet hebt of afspraken maakt over hoe het moet lopen zodat je er minder moeite mee hebt. Ga je zeggen dat je het niet kan regelen?
    Waarom praat je niet met je oppas?
    Dat lijkt me toch heel belangrijk.
    Zeker als je kind daar elke week is, dan moeten er gewoon afspraken gemaakt worden. En als dat niet lukt dan zoek je een andere oppas.

10. Lanalanalana

Oct 21, 2016
    1,220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Omdat zij de moeder is! En zij bepaalt gewoon simpelweg wat er wel en niet gebeurt met het kind. Kan de oppas zich daar niet in vinden dan is dit niet de juiste combi! De oppas kan wel een leuk uitje regelen, maar als moeder dat om welke reden niet wil dan hoeft zij daar echt geen gehoor aan te geven hoor!

11. Lanalanalana

Oct 21, 2016
    1,220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als ik op een kind pas respecteer ik de wensen van de ouders enorm. Qua voeding, qua ritme, qua uitstapjes. En natuurlijk kan het zijn dat ik nog even naar de winkel moet omdat mijnmelk toevallig op is maar ik ben daar wel open in. En als moeder aangeeft dat ze liever niet heeft dat ik met het kind wegga om welke reden dan ook dan heb ik zelf een probleem dat mijn melk op is en kan ik dus niet met het kind weg.

12. Mich92

Mich92 Bekend lid

Nov 25, 2015
    608
    221
    43
    Ik heb er voor getekend dat mijn dochter in de auto mee mag, ik weet niet hoe dat bij jou is? Soms hoor ik ook pas einde dag dat ze weg zijn geweest, maar kan er echt niet wakker van liggen. Vind het alleen maar leuk dat ze dingen onderneemt.

13. Deedee2

Deedee2 Lid

Apr 28, 2017
    65
    4
    8
    Female
    Reageer je nu op mijn post?

Je komt nogal boos over. Misschien heb ik het mis, maar als dat zo is, vraag ik me af waarom je boos wordt. Ik zeg alleen dat TO eens met haar oppas moet gaan praten.
    Ik zeg niet dat als de oppas een uitje wil dat de moeder daar maar in mee moet gaan. Ik zeg: PRAAT!

14. Lanalanalana

Oct 21, 2016
    1,220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik reageerde volgens mij op die vrouw die zei: ja zo leuk, ze nemen Dafne ook wel mee naar de kinderboerderij op de hoek alles op loopafstand. Oftwel: deze vrouw heeft goed voor zichzelf afgebakend dat ze veilig uitstapjes ok vindt. Als ik het dan heb over hele andere uitstapjes komt daar ook weer een reactie op.

15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Maar TS heeft nergens gezegd dat ze bij de oppas heeft aangegeven dat ze dat niet wil. Ze zegt bij de oppas 'ik kan het niet regelen' in plaats van ik wil het niet hebben.
    Ik heb nog nergens terug gelezen dat er daadwerkelijk een gesprek is geweest waarbij TS zegt wat ze wel niet ok vind, en over welke zaken ze van te voren geïnformeerd wil worden. Ze heeft haar wensen dus helemaal niet kenbaar gemaakt. Althans, dat blijkt niet uit haar verhaal.
    Dat lijkt me toch de eerste stap. Dan kan een oppas daar ook daadwerkelijk rekening mee houden, of aangeven dat het niet mogelijk is.

16. Betsy

Betsy Niet meer actief

Als mijn oppas met mijn dochter naar het tuincentrum gaat wat 20 minuten rijden is met de auto hoeft ze daar echt geen toestemming voor te vragen. Dan krijg ik een leuke foto over de app terwijl ik op mijn werk zit van een glunderend meisje tussen de plantjes. Helemaal prima.

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben dan niet degene wie je nu quote, maar ook uitstapjes met de auto of het openbaar vervoer vind ik prima. Ik heb 100000% vertrouwen in mijn oppas, anders had ik haar niet aangenomen. Mijn kinderen vinden uitstapjes geweldig (en leerzaam) waarom zou ik dan in godsnaam moeilijk doen? Leuk toch juist, zo'n enthousiaste oppas die dingen onderneemt.

Vind het trouwens echt gaar, welke moeder wil nou niet dat haar kind in een supermarkt komt? Lijkt mij knap lastig. Je moet zelf toch ook boodschappen doen?

18. Lanalanalana

Oct 21, 2016
    1,220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Eh, dat weet je toch niet? Als je kind naar een kinderopvang gaat gaan de leidsters toch ook niet met die kinderen boodschappen doen? Het gaat erom dat je het als moeder zelf mag weten. Als ik op kraamvisite kom kan ik het kind ook wel gelijk oppakken en een fles melk geven, maar als de moeder dat op dat moment niet wil dan heb ik niks te willen. De moeder wil dat niet. Misschien is het kind wel net ziek geweest en wil de moeder dat het kind een dagje binnen lblijft omdat ze de dag erna een bruiloft hebben en even voor de zekerheid een dagje goed uitzieken. dat bepaalt de moeder.

19. Betsy

Betsy Niet meer actief

Kraambezoek en een fles melk naar binnen gieten? Wat haal jij er toch de hele tijd vreemde dingen bij.

Op een kinderdagverblijf maken de kindjes uitstapjes, maar blijft er altijd een leidster achter op het kinderdagverblijf. Dus niet alle kinderen hoeven naar buiten.
    Bij een gastouder kan dat niet altijd. Als er kinderen naar school moeten, dan moet de gastouder naar buiten. En dus moeten de kinderen mee. Als je dat niet wil, prima, maar kies dan voor een kinderdagverblijf. Of huur een oppas in en maak duidelijke afspraken over wat je wel en niet wil.
    Maar hou eens op de hele tijd appels met peren te vergelijken en hele vreemde, bijzondere situaties erbij te halen.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Borstvoeding of kunstvoeding geven vind ik totaal niet te vergelijken met een uitstapje naar de markt of een keer mee naar de kapper of dokter... Tenzij je het kind meeneemt naar een totaal ongeschikte situatie (film 16+ op 8 jarige leeftijd ofzo ;)).

Share This Page