Nieuwe baan via uitzendbureau

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kleinebeer, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ik werk nu bij een heel leuk bedrijf, maar kan daar niet blijven. Team moet kleiner worden en ze willen geen vaste contracten meer geven Ik ben nu toe aan een vast contract. Nu werk ik via een uitzendbureau bij dat kantoor. Het uitzendbureau heeft al meerdere keren gezegd dat ze de toekomst goed inzien en er 'genoeg' leuke banen voor mij zijn. Dus we zouden als het contract eindigt bij mijn huidige werk een gesprekje gaan voeren en dan gaan ze zoeken voor een nieuwe baan voor mij. Helemaal leuk natuurlijk.

Nu ben ik 15 weken zwanger en zie opeens op tegen dat gesprek. 'Moet' dan natuurlijk zeggen dat ik zwanger ben (weet dat het niet verplicht is, maar wil wel eerlijk zijn) en ben opeens heel bang dat ze dan geen nieuw baan meer voor mij gaan vinden.

Hebben jullie ervaring met werk vinden tijdens zwangerschap en of dat extra moeilijk was of niet??

2. sim0ne

sim0ne Lid

25 nov 2012
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Contract niet verlengd tijdens de zwangerschap, moet natuurlijk gewoon solliciteren van het uwv. Ik wordt vaak gebeld voor een uitnodiging voor een gesprek. Ik geef dan aan dat ik zwanger ben en dan haken ze toch allemaal af. Zelfs voor een baan bij de klantenservice bij de uwv zelf hahaha. Ik maak me er niet druk om. Ik krijg nu een uitkering tot mn verlof in gaat en daarna zie ik wel weer verder maar ik ken jouw situatie verder natuurlijk niet. Dit is niet de eerste keer dat mn contract niet verlengd werd tijdens de zwangerschap en de vorige keer is het ook goed gekomen

3. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Als het contract in mei afloopt heb ik sowieso 3 maanden recht op WW uitkering. Maar daarna ... dan ben ik alweer 7 maanden zwanger. Dus wil liever daarvoor nog een baan vinden. Zo oneerlijk dat werkgevers afhaken wanneer ze horen dat je zwanger bent. Zou niet moeten mogen, maar het gebeurt vrijwel altijd heb ik het idee.

Misschien is mijn geluk nog dat het uitzendbureau voor mij bemiddeld, maar ik weet natuurlijk niet wat hun reactie gaat zijn op dit nieuws.

Als mijn WW uitkering afloopt, heb je dan recht op zwangerschapsverlof geld van het UWV of zo. Of bestaat dat niet? Mijn vriend werkt wel gewoon.

4. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ik ga eens op het UWV rondkijken, zal vast wel iets over staan. Misschien maak ik me wel druk om niets en kan ik na mijn zwangerschap gaan solliciteren.

5. sim0ne

sim0ne Lid

25 nov 2012
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Je krijgt net zoals je bij een werkgever in dienst zou zijn je zwangerschapsverlof en bevallingsverlof uitbetaald van het uwv. In totaal zijn dit 16 weken

6. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Dat wist ik niet! Heb je dan wel eerst recht op je 3 maanden normale WW en dan 16 weken zwangerschapsverlof/bevalingsverlof of je weet? Ga ook maar eens met het UWV bellen. Geeft wel wat adem als dat zo zou zijn. Dan kan ik na de bevalling op zoek naar een nieuwe baan. Lijkt me veel relaxter.

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ha dame, stel je vraag anders op de speciale uwv sectie hier. Die reageren
    altijd vrij snel. Heb je snel duidelijkheid! Volgens mij hangt het doorbetalen van dat verlof wel van een aantal zaken af, dus goed om dag even uit te zoeken!

8. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Bedankt, ik heb de vraag daar inderdaad gesteld. Ben benieuwd naar het antwoord.

9. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik heb recent gesolliciteerd en was toen 15 weken zwanger. Had een superleuk gesprek en aan het einde van het gesprek heb ik aangegeven dat ik zwanger ben. Een paar dagen later werd ik gebeld dat ik de baan heb. Door opzegtermijn bij mijn huidige werkgever, ga ik vlak voor m'n verlof in dienst komen daar. Ga dan kennis maken en beetje de organisatie leren kennen en na mijn verlof zal ik pas echt aan de slag kunnen. Kortom, geef de moed niet op. Er zijn werkgevers die wel open staan voor zwangeren!

Deel Deze Pagina