Haar verven tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanny, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny

Sanny Niet meer actief

Hoi meiden,

ik ben een verstokte haarverver, verf t al 13 jaar en heb alle kleuren al gehad, weet nog niet eens wat mijn echte haarkleur is ;)
    Nu ben ik aan t googlen geslagen over haarverven tijdens de zwangerschap en de 1 zegt t mag niet en de ander zegt van wel.
    Nu is uitgroeien geen optie, want ben nu bovenop goudblond en de onderkant en pony is rood/paars.
    Heb wel gehoord dat blonderen slechter is, dus denk nu dat ik t 1 kleur ga doen en die kleur tijdens de zwangerschap hou(heb om de 6 weken een andere kleur en altijd min. 2 kleuren in mn haar) zodat ik t zelf kan bijhouden met spoelingen en minder vaak naar de kapper moet om te laten verven. Maar heb gehoord dat t beste is te wachten tot na 16 weken en dat red ik ook niet, dan loop ik echt voor gek.
    Wie weet of t nou wel of niet mag en wat vinden jullie van mijn oplossing?

Groetjes Sanny

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ik zat daar ook mee, ik vef mijn haar ook al heel mijn leven ( vanaf mijn 13e) dus iki was ook bang dat ik met een giga uitgroei zou lopen.
    Maar ik heb het aan een aantal kappers gevraagd en het kan niet zo veel kwaad. Als je maar niet elke dag je haren blondeerd dan heeft de beeb nergens last van!

Verfse! :D

groetjes Debby

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Idd niet blonderen (dat is met waterstofperoxide) maar verven kan best hoor!

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hmm ik loop dus wel met een giga uitgroei :oops:
    want ik durf het gewoon niet te verven nu
    naja die laaste weekjes kunnen er oook nog wel bij hoor

5. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    euhm niet blonderen? ik hoorde dat het niets uitmaakte en heb dus gisteren mijn uitgroei gedaan..... !

6. Sanny

Sanny Niet meer actief

bedankt voor jullie geruststellende woorden.
    Heb ook gehoord dat blonderen slechter is, maar we gaan toch de winter in dus had t al wat donkerder.
    Maar tis zo verwarrend allemaal, denk als we naar alles luisteren wat niet goed voor de baby is, we niks meer mogen.
    En op sites over zwangerschap geven ze ook geen antwoord, op de ene site staat dat t niet mag en op de andere dat t mag vanaf 16 weken en op weer een andere staat dat t helemaal geen kwaad kan :(
    Denk dat als ik t gewoon 1 kleur laat verven en dan zelf bijhoud met spoelingen t wel goed is, dan loop ik maar 8 maanden met dezelfde kleur, maar dat heb ik er wel voor over ;)

7. Niet meer actief

Ik heb gehoord van mijn kapster dat vereven niet goed is.

Wat je wel kan doen is het met henna verven.
    Dit is er in veel kleuren ( maar geen blond).

Heeft van de week nog in een zwangerschapstijdschrift gestaan, maar weet helaas niet meer welke.

8. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik weet niet of het zo'n hoog percentage is wat bij de baby terecht komt. Ik heb nu al 3 of vier keer mijn haar geverfd en highligts erin gedaan....had ik overigens bij de 1ste ook gedaan en die is gezond ter wereld gekomen. Denk dat je je niet gek moet laten maken. Zo kan alles wel invloed hebben op je baby.

9. Sanny

Sanny Niet meer actief

Meiden bedankt voor jullie antwoorden.
    Maar dat bedoelde ik, iedereen zegt wat anders.
    Maar ja, heb nu meer gehoord dat t wel mag dan dat t niet mag en daar hou ik me maar aan vast :D
    Dus ik blijf gewoon verven, maar niet zo vaak als eerst. Denk dat dat t verstandigste is.

10. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    de verf kan niet in je bloedbaan komen omdat het zowiezo al je huid niet in komt. dus verfen is absoluut niet schadelijk. blonderen ook niet alleen kan ik me voorstellen dat de geur van de peroxide mindergoed is voor je kleine. maar een goede afzuiging bij de kapper en je hebt geen problemen hoor. Wat moet een kapster zelf dan wel niet als ze zwanger is......Zou ze dan niet kunnen werken? Ze werken gewoon door hoor.

Verven en blonderen is niet schadelijk voor je baby!
    Groetjes labmuisje

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nou een vriendin van mij is kapster en mocht idd geen haren verven en permanenten hoor toen ze zwanger was.

Maar goed, daar ging de vraag niet over ;)

Ik zou lekker je haar een ander kleurtje geven hoor!

12. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb van de VK begrepen dat je gewoon je haar mag verven als er maar geen lood inzit. Verder is het geen probleem. Ik heb zelf nog steeds mn haar niet geverfd, loop ook met een giga uitgroei, maar wil t binnenkort toch echt gaan doen.

13. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    inderdaad als je zelf kapster bent is het niet echt gezond om te blijven verfen, maar diue ene keer dat jij het ondergaat is echt niet schadelijk hoor! ik heb het ook nagevraagd bij mijn kapster en dat zei zij. En wat betreft Henna daar zou ik echt niet aan beginnen hoor...je hele haarsrtuctuur veranderd daardoor!

Deel Deze Pagina