Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje, ik heb 2 meiden 1 van 2 en 1 van bijna een jaar, nou werk ik momenteel 3 dagen en heb voor 2 dagen een oppas en huis en 1 dag past oma op. nou vroeg ik me af wanneer ik goedkoper uit ben ik betaal aan de oppas aan huis 280 euro p/m zou een kdv veel duurder zijn ? heb het proberen uit te rekenen bij de kinderopvangtoeslag maar op 1 of andere manier lukt me dat niet goed haha
Je kan ook met het kdv overleggen he, sommige geven korting op meerdere dagen. Plus heb je zekerheid dat je altijd terecht kan. (heb zelf ook even geschommeld met oppas en kdv, maar de dagen dat oppas ineens niet kon of ziek was kon ik niets mee). Overigens 1 tip: Onderhandelen met je kdv over je prijs en of korting!!!! Ik heb daar zoveel vanaf kunnen halen... en dan zijn er ouders die daar niet om vragen, zonde geld!!! Wat betreft het uitrekenen, voor je oppas zul je geen toeslag krijgen. (tenzij ze als gastouder optreedt wat vaak goedkoper is als een kdv). Gewoon even naast elkaar neer leggen en anders hulp vragen aan t kdv, laat hen berekenen hoeveel het je kost ;P
Ja maar dat kunnen wij ook niet berekenen haha Is het een gastouder die je hebt of een "zwart" oppas. Wat je terugkrijgt is afhankelijk van je inkomen.
Ja dat klopt inderdaad ik weet dat het afhankelijk is van je salaris de oppas die we nou hebben is zwart maar ik vraag me gewoon af of het gemiddeld duurder of goedkoper is een kdv
Ik denk dat je goedkoper uit bent aangezien je veel terug krijgt voor kdv. Ik betaal zo'n 400 euro per maand voor 2 dagen maar krijg daar 300 van terug. (En krijgen niet het hoogste percentage terug dus het kan nog meer). Het verschilt echt per situatie maar over het algemeen is officieel kdv goedkoper uiteindelijk dan zwarte oppas.
Dan moet je ff een offerte opvragen bij een kdv voor de dagen/ uren dat jij nodig hebt. En dan kan je op toeslagen.nl je kinderopvangtoeslag berekenen met je/ jullie inkomen. Zo kan je zien wat het kdv daadwerkelijk gaat kosten.
Onze twee kinderen gaan twee dagen per week. We betalen 1300,- per maand en krijgen ongeveer de helft terug. Iedere situatie is ook weer anders he
dat is wel heel veel:O dan kan ik beter niet gaan werken haha maar begrijp inderdaad dat dat in iedere situatie anders is
Mijn kleine gaat straks 4 dagen en wij zijn ook rond de 1300 kwijt.. ivm lager inkomen krijgen wij dan weer zo'n 800 terug. Het kan dus heeeel erg verschillen.
als je het zo bekijkt betaal ik nu dan helemaal niet zo veel 280 netto per maand haha dan weet ik niet of ik goedkoper uit zal zijn als ik ze naar een kdv breng
onze 2 jongens gaan ook allebei 2 dagen (dus totaal eigenlijk 4 dagen betalen), bij ons iets meer dan 1000,- in de maand, krijgen iets meer dan 300,- terug.