Hoelang Bso de kans geven?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Minny, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn dochter is 4 jaar gewend om 2 hele dagen per week naar het KDV te gaan. Ging altijd hartstikke goed. Ze is net 4 geworden en dit is haar 4e schoolweek. Ze gaat elke dinsdag naar de BSO en is dus al 3 keer geweest, vandaag de 4e keer.

Maar ze geeft heel vaak aan dat ze het niet leuk vindt en liever naar huis wil.

Ik vraag me af hoe lang je het een kans moet geven? Het zal lastig worden, maar ik zie wel een mogelijkheid om anders te gaan werken, zodat ze niet meer heen hoeft. Alleen in de schoolvakanties dan nog. Alleen moet mijn zoontje van 2 jaar dan misschien wel vaker naar het KDV.

Wat zouden jullie doen?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Geeft ze het bij jou aan of aan de leidsters daar? Persoonlijk vind ik 3 keer te weinig om te zeggen of het werkt of niet.
    Maar goed, er komt een hoop op zo'n kleintje af, dus als het makkelijk te regelen is..

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn man heeft haar net opgehaald en ze had vanmiddag 2x een huilmoment gehad op de bso. Ze is heel erg moe.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ach wat sneu :(
    Ja ik persoonlijk heb mijn zoontje er ook niet heen gedaan precies om wat jij nu zegt. Mijn zoontje blijft dan wel over, maar verder kan hij gewoon naar huis om 15:15. Maar hij is gesloopt als ie thuiskomt.
    Mijn dochter gaat 2 dagen naar het kdv, hoeveel zou jouw zoontje dan meer moeten als je het anders gaat regelen?

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou dan weer 2 hele dagen ipv 1.5. Of een paar ochtenden, maar dat komt wel slecht uit met ophaaltijden. Want mijn dochter is om 14.00 uur vrij en de ochtendcreche gaat tot 12.45. En aangezien school en creche in hetzelfde pand zitten en de klas van mijn dochter letterlijk ertegenover zit, vind ik het wat raar om dan een uur later weer te komen.

En als hij 2 hele dagen gaat moet ik op donderdag werken ipv woensdag en zal ik ipv 1.5 uur naar 2 uur ouderschapsverlof moeten.

Ik weet overigens nog niet wat de financiele consequenties zijn.

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.573
    113
    ik denk dat je het echt even de kans moet geven hoor. Die eerste weken zijn sowieso heel intensief.

Kijk het na de vakantie nog een een maand of 2 aan. Dan is ze op school ook goed gewend en dan komt het best wel goed.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja dat gaan we ook doen. De bso heeft allemaal leuke plannen voor het nieuwe schooljaar, dat willen we wel een kans geven. En ik praat nu ook heel positief over de bso, dat helpt vast ook.

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    kan ze op de bso niet even een dutje doen? half uur/ uurtje? als ze zo moe is. verder zou ik t wel aangeven bij de leiding van de bso, wellicht kunnen ze haar een beetje persoonlijke aandacht geven. en meer bij buiten/spel/spelen betrekken. ik zou t echt erg vinden als een kind uit mij bso groep het echt niet leuk zou vinden. ik zou als ik dat zou weten daar wel mijn best voor doen om het haar naar de zin te maken.

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

OH jij bent leidster op een bso? Moeten kindjes niet altijd wennen in het begin? Ze is niet de hele tijd aan het huilen hoor, want toen ze werd opgehaald was ze leuk aan het spelen.

Een dutje gaat niet lukken denk ik. Dat doet ze thuis ook nooit!

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    leidster op een bso en kdo.. leuk mengelmoesje.
    ja kinderen moeten altijd wennen, is ook een beetje bang zijn voor t onbekende. zitten er kinderen uit haar klas op de bso? zo ja, misschien dat de leidster ze een beetje samen kan betrekken in een spel, of even wat extra aandacht geven. het zal over een tijdje wel beter gaan hoor, dan is ze t gewend, en kent ze de leiding en de kinderen van de groep wat beter. i t begin is het altijd even moeilijk.

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja en dat terwijl ze 4 jaar lang KDV gewend is.

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ja maar toch is het weer anders, andere leidsters, andere kinderen. net nieuw op school, das best veel verandering voor een 4 jarige.

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja dat is ook zo! Het is nu vooral de moeheid denk ik.

We kijken het gewoon nog even aan!!

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Maar een dag kdv is heel anders! Rustiger voor de kinderen.

Mijn zoontje was in het begin ook total loss na een dag school, dus was ook moe en hangerig op de bso.
    Niet gek, want hij blijft op mijn werkdagen tussen de middag ook nog over en gaat na schooltijd naar de bso. Allerlei wisselingen en gewoon een superdrukke dag voor zo'n kleintje.

Na een maand of 4 ging het bij mijn zoontje een stuk beter.
    Ging hij gewoon lekker spelen op de bso ipv hangen.

15. tank

tank Lid

14 feb 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend he. Ik zou het persoonlijk aankijken tot de herfstvakantie.
    Nu lekker zomervakantie, daarna een goede periode om in het ritme te komen en dan geef je de BSO ook echt een kans.
    Wel even opletten wat de opzegtermijn is...

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    misschien een rare vraag maar ik begrijp dat je dochter 1 dag in de week naar de bso gaat?

ik werk zelf ook op een bso kinderen moeten inderdaad wennen aan een bso en het ritme vooral als ze net 4 zijn kost het tijd. maar als kinderen 1 dag in de week naar de bso gaan kost het wennen meer tijd dan wanneer ze vaker gaan. dus misschien een rare tip om haar vaker te laten gaan zodat ze zich meer op haar gemak voelt.

groetjes wendy

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ze vroeg vandaag al 2 keer of ze naar de bso moet vanmiddag en toen ik nee zei was ze helemaal blij. Ze wil niet meer heen zegt ze... Ze gaat natuurlijk wel volgende week, maar heb er nu wel mijn twijfels over. 2 keer heen gaan hebben we expres niet gedaan. Ik neem een beetje ouderschapsverlof op zodat ik haar zelf 3 keer per week kan ophalen uit school.

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    En vandaag vroeg ze het alweer. Terwijl ik er zelf niks over zeg.

Het gaat bij ons om de dinsdag straks om 1.5 uur opvang. Daarvoor hebben we dus bso gedaan. Misschien kan mijn man nog iets regelen op zijn werk, hij is normaal om half 4 vrij!

Alleen zou ze dan alleen in de vakanties naar de bso moeten. Zie je dat wel meer?

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik heb er een enkeling, maar die vallen in het begin wel en beetje buiten de groep soms.
    ik adviseer ouder sinds die situatie juist om vaker naar de bso te komen zodat hun kind er vaker is en beter vriendschappen op kan bouwen. dat werkt het beste is onze ervaring.

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wel grappig. Vanaf de zomervakantie gaan de crèche en de bso samen. Dan kan ze dus haar broertje ook zien, want dat zit vlak bij elkaar. Neem aan dat ze dan wel even bij elkaar mogen spelen.

Deel Deze Pagina