Ik snap het heus wel. Maar dat is het dus ook, kijken naar wat redelijk mogelijk is in de situatie waar we inzitten. Maar ja als het ziekenhuis de capaciteit even niet heeft dan zal je het op een andere manier moeten regelen. Ik denk dat het goed is om je daarop voor te bereiden. En dan kan het alleen maar meevallen. Haha nou dat zou bijzonder zijn inderdaad. Als zal de hele corona crisis wel voorbij zijn als jullie kleine zich aandient althans dat hoop ik voor jullie.
Hopen wij ook maar hey als je van het ergste uit gaat valt het vaak alleen mee he. En het is niet irreel om er wel over na te denken aangezien er best wel wat vergelijkingen zijn met het beloop van bijvoorbeeld de spaanse griep
Ik verwacht niet dat de kraamhulp dat doet. Ik zou idd ook je ouders gewoon als standby hebben staan. Maar wil je thuis bevallen met 4 kinderen om je heen vraag ik me nu af? Anders kunnen de kinderen natuurlijk ook al van te voren naar je ouders, als de bevalling begint. Hoef je je iig geen zorgen meer te maken op t moment dat je toch naar het ziekenhuis moet.
Nou ik denk ook best dat ik niet kan bevallen zonder mijn man hoor. Of dat het dan in elk geval een foute afloop zal hebben, dat denk ik echt. Mijn eerste kwam met 36w. Dat moest dus in het ziekenhuis. Maar ik had enorm veel angst voor de bevalling en al helemaal voor medisch personeel. Iedere keer in het ziekenhuis stopten de weeën. Ik mocht toen tot 3x toe weer naar huis. Thuis volop weeën. Ik was daar gewoon veel meer ontspannen. Ik denk echt dat het psychische gedeelte heel veel doet. Uiteindelijk heeft mijn bevalling 4 dagen geduurd. Echt ook door de angst denk ik. Zonder man erbij? Nou dan was die baby zo lang blijven zitten dat hij dood gegaan was denk ik. Dus ja, die van mij is erbij. En ik ga daar lekker over stampvoeten!
Precies dit. Zorgmedewerkers dus evt ook de verloskundige en de arts werken door met verkoudheid. Die zouden er dan wel bij mogen en man niet. Als je die helemaal inpakt is t toch ook goed.
Ik kijk wel even hoe het loopt. Kunnen toch niet alles voorspellen. Ik was gewoon eens benieuwd hoe andere mensen dit regelen in deze tijd. Mijn ouders staan stand-by maar zitten in de risicogroep. Vandaar de vraag. Het advies hier vanuit de verloskundige is idd thuisbevallen. Ik heb geen medische indicatie dus kan het prima thuis proberen.
Pfff wat zit iedereen elkaar hier toch op te naaien zeg. Als je in het ziekenhuis moet bevallen, moet je gewoon even vragen naar de regels geldend in jouw ziekenhuis. On topic: wij hadden ook m'n schoonouders stand-by maar zij vallen in de risicogroep. We hebben nu dus ook een kennis gevraagd met een kindje van dezelfde leeftijd als m'n zoontje. M'n zoontje kent dat kindje ook. Off topic: hier in het ziekenhuis mag man er gewoon bij zijn ook als hij hoest of niest. Dan wordt het personeel in beschermende pakken gehesen. De gynaecoloog vindt het zelf ook geen optie om te bevallen zonder man (geldt ook voor keizersnede).
Dat hoeft niet dat de kraamzorg er al is, want je kan ook al tijdens de weeën naar het zhs gestuurd worden om allerlei redenen. Als je pas naar het zhs gaat als de kraamzorg er al is, is het eigenlijk al een noodsituatie bijna denk ik.
Weet ik. Ik ben 4x bevallen zonder kraamzorg. 2x omdat het te snel ging en kindje al geboren was. En 2x in het zkh. Waarschijnlijk zullen ze kraamzorg nu sneller bellen. Vorige bevalling duurde maar 1,5 uur. Moet ik naar het zkh dan komen mijn ouders gewoon.
Overigens zie ik niet in waarom er meer risico is als je man er wel bij is. Als je beide gewoon op de kamer blijft na binnenkomst en je man niet het hele ziekenhuis af gaat struinen voor 20x koffie, roken of een broodje dan is er toch niets aan de hand. Jij moet tenslotte vaak ook blijven liggen dus kan hij er ook nog wel bij op die kamer. Fijn dat sommige zo makkelijk denken over het feit dat hun man er niet bij is maar dat maakt je niet slechter of verwender als je dat wel graag wilt om wat voor reden dan ook. We leven nu eenmaal in de tijd waarin mannen nu eenmaal meer betrokken zijn bij een bevalling en niet meer in de bushbush wonen waar het alleen een volledig vrouwenfeestje is of een vrouw het ergens op d'r hurken in de bosjes doet.
Wij hebben ook mijn schoonouders die zouden oppassen, zij wonen over de grens, dus hopelijk kunnen ze wel hier komen. Zij hebben een camper, dus zullen daar voornamelijk met de kinderen vertoeven. Mochten zij niet kunnen komen, staat mijn moeder als achterwacht, maar met mijn vader als diabeet ook niet practisch. Onze jongste is niet zo makkelijk met mensen die ze niet zo vaak ziet, dus kan ook niet zomaar iemand in huis vragen. Mijn zus werkt in de ouderenzorg, dus vind ik geen optie. Anders is nog een vriendin een optie die ik kan vragen. Iedereen komt verder ook van ver... Dus oppas is echt wel lastig. Mijn lief wil ook echt wel bij de bevalling zijn en na een traumatische bevalling van de eerste, medische indicatie en kans op een klein kindje, wil ik ook echt de bevalling samen doen. Het is ook ZIJN kind en hij heeft net zo goed recht om het eerste moment te kunnen meemaken. Hij zegt, zet mij maar achter glas of in zo'n hamsterbal maar wat ook al is aangekaart, stukje gemoedstoestand van de vrouw bij de bevalling met de steun van haar partner is ook wel van belang voor het ziekenhuis, dan verloopt het mogelijk wat sneller. Ik snap uitspraken als verwend en prinsesjes gedrag echt niet. Heerst er thuis corona, dan wil je geen oppas daaraan blootstellen, dus dan is het kut, maar niet anders... Laat iedereen in haar waarde asjeblieft! Je hebt toch een beeld voor ogen hoe het hoort te gaan. Zo veel kan niet door gaan, maar het eerste moment van je kindje missen uit verwendheid? Sorry, maar die snap ik echt niet!
Ik zou persoonlijk dan liever alleen bevallen en de kids bij mijn man laten. Leuk is anders maar je komt er wel overheen. ( misschien heb ik makkelijk praten , heb ook 1 bevalling alleen gehad , niet gepland maar wel zo gelopen)
Mijn zoontje was bij mn vader tijdens de bevalling. Nu is hij ook veel bij mn ouders zolang het nog niet zo goed gaat. Zij zijn vanaf het begin de enige geweest die in de buurt zijn geweest. Overigens weet ik niet of je ouders bij jou thuis kunnen oppassen. Wel zolang er geen kraamhulp is. Maar de regel is nu wel, als de kraamhulp er is mogen er geen andere personen dan het gezin bij.
Overweeg je dan ook niet om liever thuis te bevallen zodat je man er wel bij kan zijn? Die optie ben ik nog helemaal niet tegen gekomen. Ik snap dat in sommige gevallen niet kan (ks of inleiding of bepaalde beval geschiedenis) maar als ik nu zwanger was en moest bevallen had ik het thuis gedaan. Zou nu niet onnodig in een ziekenhuis gaan zitten terwijl ik bij mijn 2 kinderen altijd riep absoluut in zkh bevallen geen haar op mijn hoofd die overweegt thuis te bevallen.
Volledig mee eens! En er worden geen RIVM regels mee overtreden zolang er niemand ziek of verkouden is in dit verhaal.
Heb je het niet verkeerd begrepen? Kan me voorstellen dat ze denkt dat het onzin is gezien zelfs ziekenhuizen in Braband die regel niet eens hanteren.