Ik vind het maar een vaag verhaal!! :O Maar goed dat kan aan mij liggen.... Ik zou het nooit doen, hier komt overigens helemaal geen jonge oppas of laat staan een vreemde in huis oppassen (aldus vriend lief ) maar dat is ook niet nodig want opa's / oma's en mijn zus passen maar al te graag op! En wat is dat voor een rare reactie ? Laat je kind aan anderen wennen... Jij kan toch niet in andermans leven kijken of ze wel of niet hun kinderen in contact brengen met anderen ? Ennuh nooit gehoord van een kinderopvang ? (want daar leren ze ook anderen kinderen en leidsters etc kennen en daar hebben ze in mijn mening uiteindelijk meer aan dan 1x zo'n 16 jarige )
Ik heb niet 100% alle post gelezen, maar dan nog. Waarom zou een oppas van 16 niet kunnen? Ouders hebben hun rust nodig. Ik neem aan dat ze haar buurmeisje langer dan zomaar een dag kent. Buurmeisje zal ook twee ouders hebben met meer dan genoeg ervaring als het nodig is om hulp te geven. Het moet ook niet ongeacht de leeftijd van de baby zijn, ik heb mijn meid met een maand ook een hele dag bij mijn vriend zn zus bij oma thuis van 16 gelaten, alleen ik lag al met 40 graden koorts voor een week op bed. Vriendlief werken, dan red je het niet, en als zij er niet was, nou dan buurmeisje maar hoor. De verzorging van een baby van 2 maanden of tweeling valt nog mee, het ligt natuurlijk ook per baby, zijn ze allebei huilbabies? Mijn meid sliep met 2 maanden bijna de hele dag rustig door hoor.. Er zijn ook 16 jarige tienermoeders.. sommige daarvan doen het goed, sommige niet. Het ligt echt aan de persoon hoor. 25 euro vind ik ook nog mee vallen, ook al is het voor een weekend. Ik mocht blij zijn als ik 5-10 euro kreeg met oppassen rond die leeftijd. Als je veel geld hebt kun je wat meer geven, als het meisje niet veel geld wilt, dan doe je een kleinigheidje. Met goede regels en een telefoon die altijd aan staat, why not?. Vind t goed dat TS op haar eigen gevoel maar is ingegaan. Blij dat alles ook goed is gegaan. Hopenlijk heb je er ook nog wat aan in de toekomst, een goede babysit is toch echt goed waard.
Maar...de vraag blijft; heeft je tweeling nog een nachtvoeding? Of hebben ze de hele nacht doorgeslapen.
Tja, je kunt de post van TS vreemd vinden, maar ik vind een heleboel andere posts hier nog veel vreemder. Het buurmeisje nam genoegen met een aardigheidje ipv echte betaling, dus wie zijn wij om daar commentaar op te geven? Als mijn nichtje een dag+nacht oppaste nam ik alleen een cadeautje voor haar mee. Ze is niet met ze gaan zwemmen, maar gewoon thuisgebleven (met paps en/of mams één huisdeur verder). Ik zie niet waar het vreselijk onverantwoorde in zit, laat staan de overtreding.
Ik neem dit soort vage verhalen van mensen die nog maar nét lid zijn sowieso met een korreltje zout... No offense!
De tweeing krijgt nog een nachtvoeding. En mensen die denken dat ik dit verhaal uit mijn duim zuig dan denken ze dat maar. Liefs Dorien
Sorry hoor, maar deze opmerking vind ik totaal nérgens op slaan. Omdat ze net lid is, zou ze daarom halve (of geen) waarheden verkondingen? Ik snap eerlijk gezegd niet waar dit op gebaseerd is.
Sjeetje, dan snap ik jou écht niet meer. Ik vond het al een beetje not-done, maar nu helemaal. Maar goed fijn dat het voor jullie goed bevallen is en wie ben ik om me er nog verder druk om te maken
Wel gegaan dus. Persoonlijk zou ik het doodeng vinden. Maar gelukkig is het goed gegaan en hopelijk hebben jullie het leuk gehad, anders was het nog voor niets ook.. Dat kinderen 'moeten' wennen aan anderen ben ik eens, maar niet persé met 2 maanden, een heel weekend of aan een 16 jarige. Wel gek dat je niet serieus genomen wordt omdat je net lid bent... Wat vond je oppas er van? Viel het haar mee of tegen incl de nacht?
Toen ik 16 was sloeg ik wel eens een hele nacht slaap over. Dat was dan niet om een tweeling een flesje te geven, maar goed. Een 16-jarige kan echt wel tegen een gebroken nacht, beter dan ik met m'n 39 jaar waarschijnlijk
De tweeling is heel rustig en Anna vond het goed te doen, ze moest zelfs de tweeling wakker maken, omdat ze anders doorslapen . En Lana is ook een heel rustig meisje, ons is het goed bevallen en we zijn blij dat we Anna hebben. Liefs Dorien
Het gaat hier ook niet over het eventuele gebrek aan slaap van de oppas, maar over het feit dát ze een nachtvoeding moet geven aan 2 jonge baby's. Ik vind echt niet dat je dat kan vragen van je oppas van 16. Maar goed, prima dat TS dat wel vindt.
Ja dat vroeg ik me ook af. Hun geboortegewicht is toch normaal en ik vind het zelfs vrij veel voor een tweeling Denk dat ze dat best kunnen hebben als ze goed groeien.