Dat drink ik ongeveer 2/3 keer in de week en als ik dat niet drink, drink ik 2 koppen capuchino caramel,,nooit beiden op1 dag. En dat doe ik altijd al, Maar nu lees ik netop internet dat dat teveel is,Ik wil ons kindje niks aan doen natuurlijk!, Dus wie weet of dit teveel is of niet.. Gisteren wel een mooie goeie echo gehad met een lief actief kindje en alles was goed,(al hoop ik niet dat de baby zo actief was door mijn cola of koffie) Maar als het echt zo slecht is stoppen we er dus mee!!! Dus dames advies alsjeblieft. *edit lees nu ook dat light cola helemaal niet goed is,, nou word ik wel een beetje bang
Het is ook heel slecht vooral light dranken. Daar zit aspertaam in en dat is ook erg slecht voor je kindje. Maar ik zie dat je pas 9 weken bent. Dus ik denk dat het nu nog niet zoveel uitmaakt. Het kindje haalt ook nog niet de voedingsstoffen uit jou. Dus niet meer drinken en verder niks aan de hand volgens mij. Groetjes
en ook niet veel natuurlijk 2 glaasjes per dag ofzo kan gerust volgens mij je mag geloof ik ook 2 koppen koffie hebben dus waarom geen 2 cola
2 bakkies koffie op een dag kan echt geen kwaad hoor als je maar geen liters per dag drink maar van alles te veel is slecht sowieso ook voor jezelf... en volgens mij maakt het geen fluit uit of je light of gewoon drinkt..zelf vind ik light niet te drinken en drink ik af en toe gewone cola..maar dan drink je toch gewoon 3 glazen in de week ipv 3 flesjes? je kan ook caffeine vrije cola drinken.. ik dronk nooit koffie en nu iedere ochtend 2 kopjes...vind het gewoon ineens er lekker! die geur al mmmm haha.. maar mijn vk zei dat je gewoon koffie mag drinken en niet alle verhalen op het internet moet geloven..zolang je maar geen liters drinkt!
Bedankt zal het niet meer doen,, eet het kindje nog niet met mij mee dan? want dan heb ik geluk gehad!
Alles waar "te" voor staat is niet goed, maar wat jij drinkt mag gewoon hoor dat is echt niet teveel. Dus blijf maar gewoon je koffie/ en of je cola light drinken dat kan echt geen kwaad in de hoeveelheid waarin jij het drinkt.
Idd, zolang je geen liters cola drinkt hoef je je geen zorgen te maken. Ik raad je aan om niet te veel voedingstips op internet te lezen, daar wordt je alleen maar onzeker van en dan ga je je bij alles afvragen of het wel of niet goed is. Met mate, en let op de dingen die de verloskundige je vertelt. Het laatste wat jij je kindje wilt geven, is een hoop stress toch? Geniet van je zwangerschap en relax!
Vanaf deze periode vormt de placenta en als die af is dan krijgt jou kindje via de navelstreng zijn voeding en dat komt uit jou bloed dus vanaf deze periode die je nu bent heb je nog geen schade aan kunnen brengen hoor. Cola is niet zo erg hoor je kunt best 2 of 3 flesjes per week drinken geen probleem als je maar niet elke dag 2 of 3 flesjes leeg drinkt dan is het wat anders. En koffie kun je ook gewoon lekker drinken hoor geen probleem je mag 2 of 3 kopjes koffie op een dag geloof ik. Ik drink alleen chocomelk en sinas blikjes van de aldi (ik krijg niets anders binnen) en heb dit even met de gyn overlegt en vond het ook geen probleem als ik maar genoeg drink. Een vriendin van mij dronk liters cola en energie drankjes per dag omdat ze het anders zo zwaar had vond ze. Dat vond ik slecht maar zij vond het niet zo erg, ach kon toch niets gebeuren met de baby vond ze. Baby heeft wat opstart moeilijkheden gehad maar is er goed door gekomen en is nu kern gezond.
Ik zou liever gewone cola drinken, de caffeine maak ik me niet zo snel druk om maar de aspartaam is echt heel slecht, dat is het normaalgesproken al, maar er zijn onderzoeken die uitwijzen dat je een verhoogde kans op vroeggeboorte hebt als je teveel ( = meer als 1 product, maar zeker als je meer als 4 light producten per dag ) aspartaam gebruikt. Zo doe ik ook pertinent geen zoetjes meer in mn thee. Dan maar wat extra suiker zo nu en dan!
ik heb liters cola weg gedronken in het begin had geen idee dat dat slecht was... nou ons kindje is kerngezond hoor.. zou je niet al te druk maken
Ik drink ook gewoon cola light (max 1 of 2 glazen per dag). Aspartaam zal vast niet goed zijn, maar aspartaam zit in veel meer producten, en het lijkt me niet de bedoeling dat je nu alles gaat zitten uitzoeken of er wel of niet iets inzit wat misschien niet goed is. Zolang je je aan de 'met mate' regel houdt, en van rauw vlees en rauwmelkse kazen afblijft, lijkt het me niet gelijk kwaad kunnen als je af en toe zo'n flesje cola light drinkt.
Je kunt beter gewone cola drinken, als je het drinkt. In light zit aspertaam, dat is niet goed (nooit trouwens). Het is helemaal niet erg als je af en toe cola of koffie drinkt. Doe is ook wel: is gewoon lekker soms! Maak je er niet te druk om!
Aspartaam is niet goed voor niemand. Echter is het risico voor het kind hetzelfde als voor volwassenen Nihil dus. En enkel bij overmatig gebruik. Bij cola moet je meer oppassen voor de caffeine. Echter het max wat je mag hebben is 9 glazen per dag. Als je daar overheen gaat krijg je teveel caffeine binnen. Dan nog hoeft het niet schadelijk te zijn hoor. Maar dan moet je wel oppassen. Hier gaat er ongeveer 1 fles cola light doorheen in de week. Voor de zwangerschap was dat 1 fles per dag. Gewone cola vind ik niet te pruimen, dus ik blijf lekker op mijn cola light. Oh ja, voor er rare reacties komen over aspartaam. Er zijn onderzoeken geweest dat aspartaam heeel slecht zou zijn voor je kindje, maar daarna is reeds bewezen dat dit totaal niet waar is. Aspartaam moet je nooit teveel binnen krijgen, maar maakt geen verschil voor de baby als voor jou. Dit soort dingen kan je beter aan je vk vragen dan bijv op internet opzoeken. Op internet vind je soms horrorverhalen die soms zelfs nergens op gebasseerd zijn. Je VK weet precies wat wel en niet mag en kan. En ze vinden het echt niet erg deze vragen te beantwoorden.
Op voedingscentrum.nl vind je de echte info over dit soort zaken. Vaak als iets slecht is moet je er kilo's of liters van eten of drinken per dag wil het echt schade aanrichten. Maar je moet ook zeker naar je eigen gevoel luisteren, als je iets niet vertrouwd moet je het maar niet nemen.
nou wat een bullshit, ik drink nu en tijdens mijn vorige zwangerschappen geregeld een blikje cola light en drink ook een kopje koffie en ik heb echt geen vroeggeboorte gehad hoor bij mijn eerste, was zelfs overtijd, ik zou geen liters per dag drinken maar af en toe een blikje kan volgens mijn geen kwaad! pfff wordt af en toe zo moe van dat gemier hier, je mag nog geen pepernoot eten als je zwanger bent tegenwoordig!
Jeetje zeg! Aspartaam politie!!!! Tot nu toe is het niet bewezen dat aspartaam slecht is voor je, laat staan voor je kindje. Natuurlijk zijn er onderzoeken die menen aan te kunnen tonen dat er een verband is tussen aspartaam en weet ik veel wat voor kwalen. Maar daar staan ook weer een heleboel onderzoeken tegenover die het tegendeel bewijzen. Vind het dat ook raar dat iedereen maar aanneemt voor waar dat het slecht is voor je. Volgens mij willen we gewoon overal graag bang voor zijn. Daarnaast zit in een bak koffie 4x meer cafeine dan in een glas cola light. Cola drinken is wel slecht...maar dan vooral voor je tanden (glazuur)!
Ja, en mijn opa heeft heel zn leven gerookt en is toch ruim 80 geworden... Het geeft toch geen GARANTIE, maar een verhoogde KANS!
Owww dames niet boos worden,, las het en wil mijn baby gewoon niks aandoen,, dus dacht vraag het hier even na..