Voorschoolse opvang ja of nee?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door cowgirl80, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Hebben jullie voorschoolse opvang en waarom wel/niet?
    Bij ons in de wijk heeft iedere school z'n eigen bso, georganiseerd vanuit 1 stichting. Omdat er zo weinig vraag naar voorschoolse opvang is , is er maar 1 bso in de wijk die dit aanbiedt.
    De bso van de school waar mijn zoontje straks heen gaat heeft geen voorschoolse opvang... Hij zou daarvoor naar de bso 5 min fietsen verderop moeten. Vanuit daar gaan ze dan lopen naar zijn school, dat is een kwartiertje. Het lijkt me zo'n gedoe voor hem! En zo moeilijk uit te leggen dat hij naar die bso gaat maar alleen morgens en dan naar school en dan naar de volgende bso.... Wat een gesleep!
    Maar als ik geen voorschoolse opvang doe ben ik pas half 10/10u op m'n werk en dan ben ik savonds pas tussen 7 en half 8 thuis....ook niet echt top....

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Is het geen optie om hem naar school te laten gaan daar waar de BSO 's ochtends is? Of is dat echt te ver van jullie thuis?

En op zich wennen kinderen er wel aan, hoor ... De eerste weken zal 't misschien ingewikkeld zijn voor hem, maar na 2 maanden is ie echt wel gewend.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier heeft onze dochter ook een bso die 10 min van school ligt en die lopen er gewoon heen. Zijn vaak toch aardig wat kindjes. Ze gaat er 2 keer heen.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ja maar het gaat mij dus om het heenenweer gesleep.. smorgens naar de bso van school A, dan naar school B, en smiddags en tussen de middag naar de bso van school B.
    Wij hebben bewust voor school B gekozen omdat dit ons een betere school leek dan school A, dus het voelt raar om mn kind dan toch daar naar de voorschoolse opvang te brengen.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb wel bso maar hoef er niet m te slepen. Dat stond mij ook zo tegen, ik denk dat ik er dan wel van af had gezien. Maar mijn go doet ook vso en bso voor mijn dochtertje en mijn twee zoontjes gaan daar ook heen. Dus ik breng de hele kudde 's ochtends, zij zorgt dat dochter op school komt en weer opgehaald wordt, en ik haal 's avonds alles in 1 keer weer op. Ideaal!

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Wat lastig, op de voorschoolse BSO zitten dan natuurlijk ook andere leidsters/leiders? Dat lijkt me inderdaad wat onrustig.

Kan hij niet op je werkdagen bij een buurvrouw of vriendje uit de klas sochtends terecht?
    Je kan dan misschien met die ouders afspreken dat jij hun kind ook een paar X opvangt in de ochtend? Eventueel een briefje meegeven aan zijn klasgenootjes of een ouder in de buurt aanspreken waarvan haar kind ook op die school zit?

Wat balen zeg dat er geen voorschoolse BSO is op zijn eigen school.

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier wel VSO maar die zit dichtbij de school.
    Wilde graag 2 dagen maar op de andere dag bieden ze het niet aan. Te weinig kindjes dus heb ik afgesproken die dag later te beginnen en dan gewoon mijn uren te maken.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    J. gaat twee dagen per week naar de voorschoolse en de naschoolse opvang. Ik begin zelf om 8.00u met werken en dat red ik niet als ze niet naar de VSO gaat. Daarnaast ben ik zonder VSO ook pas laat op mijn werk en dus ook laat thuis en dan ben ik te laat om haar van de BSO af te halen, want die sluit om 18.30u.

Ze heeft een tijd op een andere VSO dan NSO gezeten, omdat de NSO waar we haar wilden hebben niet naar haar schoollocatie bracht, maar daar wel ophaalde (de locatie waar ze op de NSO zat was praktischer vanwege het kinderdagverblijf van de jongste en ook omdat J. zelf van dat kinderdagverblijf afkwam en dus gewoon 'naar boven' wilde). Op zich ging dat prima, alleen vond ze de NSO minder leuk en wilde ze graag naar de NSO waar haar vriendinnen ook zaten. Nu zit ze sinds een paar maanden bij een andere BSO, die wel brengt naar en haalt van haar schoollocatie.

De eerste VSO zat in hetzelfde gebouw als haar school. Zowel de eerste als de tweede NSO (en dus ook de tweede VSO) zijn lopend ongeveer 10-15 minuten. Verschil is wel dat de BSO waar ze nu op zit, brengt en haalt met een soort bakfiets, waardoor ze niet meer hoeft te lopen. Iets wat ze zelf met name 's middags erg fijn vindt.

Misschien een optie als jij brengt en je partner haalt? Of andersom? Dat zie ik heel veel bij klasgenootjes van J. Bij ons gaat dat niet, omdat mijn man en ik samen reizen.

Deel Deze Pagina