Waarschijnlijk zijn er al 1000 zulke topics geweest maar ik moet het even kwijt denk ik. Mijn zoontje van 4 weken heeft ontzettend veel moeite om in slaap te komen overdag. Dit probleem heeft hij eigenlijk al sinds de kraamhulp weg is (lekkere timing) Vanaf het begin lag hij overdag in de kinderwagen en dit ging de eerste week heel goed. Daarna ging hij iedere keer huilen zo gauw je hem weg legde. Nu dacht ik dat hij misschien te veel onrust om hem heen had en heb ik geprobeerd hem op zijn kamertje te leggen ('s nachts slaapt hij op onze kamer) Maar dit ging alleen maar slechter. Laten huilen (max. 10 min, een half uur doe ik echt niet) werkt niet, hij raakt alleen maar meer over de rooie. In principe is hij wel te bedaren maar alleen maar als je hem bij je pakt, dus op schoot oid. Daarnaast slaapt hij wel goed tijdens het wandelen en in de maxicosi in de auto. Ik heb ook een draagdoek maar daarin krijgt hij het snel te warm (ook al heeft hij alleen een rompertje aan) Ik kan ondertussen voor mijn gevoel niks meer doen omdat hij aan me vastgeplakt zit als het ware. Dit zorgt voor frustratie en vermoeidheid wat op het moment ook niet echt een beste uitwerking heeft op mijn relatie. Wie heeft dezelfde ervaring en hoe hebben jullie dit aangepakt?
De eerste weken hebben wij dit ook gehad. Mn mannetje wilde of kon ook niet alleen in slaap vallen. Het werkte hier alleen door hem voorzichtig in bed te leggen als hij aan de borst in slaap was gevallen. En dan maar hopen dat hij niet meteen wakker werd. Na een tijd kwamen we erachter dat hij veel liever op zn buik sliep en zo wel zelf in slaap kon vallen, dus sinds hij een paar maanden oud is, slaapt hij vrijwel altijd op zn buikje. Op zn rug kan hij nu nog steeds niet goed zelf in slaap vallen, alleen bijvoorbeeld in de kinderwagen of maxicosi.
Mijn zoontje sliep de eerste weken ook alleen maar bij ons. Nu is hij 9 weken en is het zo goed als over. Wij passen wel rust en regelmaat toe en dat werkt heel goed bij hem.
@Coco, hoe merkte je dat je zoon liever op zijn buik sliep dan? Als ik mijn zoon op zijn buik leg gaatie rollen, omdat hij alleen gewend is op zijn buik te liggen om te spelen zeg maar als hij al geslapen heeft. En op zijn rug komt hij ook vaak moeilijk in slaap..
Hier hetzelfde verhaal. Meneer kon alleen op m'n armen in slaap vallen. Om 'm toch te laten slapen heb ik 'm eerst in de box in slaap laten vallen met speen en de mobiele met oerwoudgeluidjes aan. Een week later nog steeds in de box in slaap laten vallen, maar in z'n bed gelegd. En na weer een week na de voeding wakker in bed gelegd, met speen erin, aai over z'n bol etc. Ging eigenlijk heel goed. Nu kan meneer alleen nog maar in z'n eigen bed in slaap vallen en niet meer in de box gelukkig.
Hoi Hoi.. Het is net of ik deze topic geopend heb, wij zaten namelijk met precies het zelfde probleem.. Ons mannetje wou ook alleen maar slapen als hij bij je zat, en soms met heeeel veel geduld en mazzel konden we hem terug leggen in de box of kinderwagen. Zijn ledikantje was al taboe, zodra ik in zn kamertje kwam werd ie alweer wakker.. Nu zijn we naar een osteopaat gegaan en dat heeft ons al na 2 behandelingen geholpen. Ook hebben we op advies van hem een inbaker pyama (swaddle me) gekocht. En dat werkt nu echt heel erg goed bij Dyon. We verschonen hem als hij wakker wordt, geven hem dan zn flesje, kroelen nog eventjes daarna en trekken hem dan zn pyama aan en doen hem in zn eigen bedje.. Nu slaapt hij zeker voor 70% beter als daarvoor. Soms is hij nog overstuur in het begin als we hem in zn bedje leggen, maar meestal stopt het huilen binnen 10 minuten en slaapt hij weer als een roosje.. (ps osteopaat of cranio-sacraal therapeut wordt vergoed door de verzekering als je een aanvullend pakket hebt) Hoop dat je hier iets aan hebt! Succes!
fynn heeft dit ook gehad en ik heb er aan toe gegeven door hem in slaap te laten vallen op mijn arm of borst en daarna liet ik hem 15 min slapen bij mij en daarna kon ik hem in bed leggen en sliep hij zo 2 uurtjes.nu kan ik hem wakker weg leggen en na 3 min jengelen slaapt hij gelijk
wij hebben hier ook last van... hij is morgen 4 weken. in de box leggen was volgens cb niet zo'n goed idee, box is om te spelen, en bed om in te slapen, en die herkennings punten moet hij ook hebben. ze zei dat sommige baby's bang zijn om alleen in slaap te vallen... en als je ze dan bij de in de armen in slaap laat vallen en daarna in bedje legt.. schrikken ze wakker... dit was bij ons zoontje ook zo, ze zei: het beste kun je ze ook wakker in bed leggen. dan leren ze om in bed in slaap te vallen, maar wat je wel kunt doen is je hand op zijn hoofdje leggen, niet tegen hem praten, alleen maar je hand op zijn hoofdje, dan weet hij dat je bij hem bent, en leert hij toch om in zijn bedje in slaap te vallen. steeds als hij tussendoor wakker word en het is geen tijd voor voeding, jou hand weer op zijn hoofdje tot hij zijn oogjes weer dicht doet. niet laten schreeuwen als je weet dat hij binnen 5 minuten niet stil is.... dan moet je zo snel mogelijk bij je kindje zijn om je hand weer lekker op zijn hoofdje te leggen, want als je te lang wacht dan verliest een kindje het vertrouwen in zijn ouder. wij doen dit nu sinds 2 dagen, en tot nu toe gaat het nog goed,als mijn hand zijn hoofdje raakt dan word hij meteen weer rustig, ligt 2 minuten wakker, en dan slaapt meneer weer lekker verder.
Lena sliep rond die tijd ook op sommige dagen heel weinig, was gewoon van 7 tot 19 uur wakker. Niet vervelend of huilerig, maar gewoon, wakker Verder sliep ze goed in de box tot ze een week of 6 ofzo was geloof ik. Dan hoorde ze mij op de achtergrond en dat vond ze fijn denk ik. Later is ze naar haar eigen bedje gegaan, ging heel geleidelijk en eigenlijk meteen goed. Nu slaapt ze soms net zo veel als de gemiddelde baby van vier weken dus het komt uiteindelijk wel goed, maar ja kan me voorstellen dat je er nu effe van baalt. Misschien is het een idee om een kruik in zijn bedje te leggen als je hem in bed wil leggen nadat hij bij jou in slaap gevallen is? Is het niet zo'n overgang van warme mama naar koud bed...