Mijn zoontje van dik 3 maanden slaapt overdag heel onregelmatig, maar een aantal weken slaapt hij na de fles van 18.15 uur door tot de laatste fles van 22.30 uur. Dan maken we hem wakker en slaapt hij meestal door tot n uurtje of half 8. Heerlijk! Nu was ik me aan het afvragen of hij, als het straks langer licht wordt 's avonds, dit ook blijft doen. We hebben namelijk geen rolluik. Ik ben een beetje bang dat hij dan 's avonds weer wakker gaat worden, en dit verward met de dag. Of is het biologisch zo geregeld dat dit niet gebeurd, of kan ik beter een rolluik nemen zodat het dan ook echt donker is?
Tsja, hij wordt natuurlijk ook gewoon ouder en zal dan na het avondeten ook wakker zijn. Het schema veranderd nu toch nog om de zoveel tijd. Straks krijg je groentehap en de laatste fles eerder, etc.
Hmm, ik lees even mee, want hier precies hetzelfde... Sinds het 's avonds wat langer licht is, is Thirza ook al iets later gaan slapen, dus ben bang dat ze enkel doorslaapt als het donker is... Ben benieuwd naar ervaringen van anderen dus ook!
Kindjes zijn heel gevoelig voor licht. Licht = dag! Dag = feest! ( ) Daarbij komt dat kindjes in slaapcycli slapen en dus vaak even wakker worden. De meeste kindjes zijn prima in staat om dan gewoon verder te slapen (sommige kindjes zijn geconditioneerd op speen, fles of mama) maar als het dan al wat licht is, heb je goeie kans dat je kindje denkt "Hé, het is al licht... gezellig!".. Een rolluik of verduisterend gordijn lijkt me geen overbodige luxe
wat bij mij werkt vanaf het begin is slapen na elke fles. ze krijgen na mate ze ouder worden natuurlijk minder flessen en hoeven ze minder te slapen. ik merk dat Romy lekker gaat slapen omdat ze het gewent is. ze wordt alleen wel steeds eerder wakker maar dat is ook omdat ze ouder wordt en meer wakker is. maar geen geprotesteer meer hoor hier hoop dat je er wat aan hebt. het duurt even voor het ritme erin zit maar volhouder wint, en geen gezeur later meer.