Oppas zoeken

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Yeuu, 31 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Wij zijn sinds kort verhuisd naar de andere kant van het land en zijn hier dus eigenlijk totaal onbekend.
    Nu willen wij ook wel eens in de maand / 2 maanden een avondje samen weg. Al is het maar een hapje eten. Maar ook wel eens een avondje uit. Ik wil dus op zoek naar een oppas. Een flexibel iemand die eens in de tijd een avondje wilt oppassen.
    Maar , hoe zoek ik zo iemand. Ik heb een beetje om me heen gevraagd, maar niemand kon helpen.
    Ik wil overigens wel iemand van een jaar of 18.

    Hoop dat iemand tips heeft, zodat ik durf te zoeken.
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Heb je goed contact met de buren, zou je hen kunnen vragen? Hoe oud is (zijn) je kind(eren)? Als je een schoolgaand kind hebt, zou je ook eens bij andere ouders kunnen informeren.
    We zijn recent verhuisd en hebben nu veel familie om ons heen, maar in onze vorige woonplaats kenden we eerst ook niemand. We hebben toen een oppas gevonden via een oppassite, weet zo niet meer welke site het was. We hebben een kennismakinggesprek gehad met de kinderen erbij, zodat we konden zien hoe ze met kinderen was en hoe de kinderen op haar reageerden. Het klikte meteen van beide kanten. We hebben een aantal referenties gevraagd en gekregen, ze waren allemaal zeer positief. Ze was 25 en studeerde pedagogiek, pluspunten :thumup: We hebben destijds ook de stagiaire van de kinderopvang in het dorp gevraagd (waar onze kinderen naar toe gingen), maar zij had al een paar vaste adressen.
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je hebt van die oppas sites met profielen, daar zou je kunnen kijken.
    Op Facebook of een advertentie in de supermarkt (kun je ook zelf plaatsen).
     
  4. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.138
    4.360
    113
    Home
    vragen aan collega's
    oproepje plaatsen op facebook
    buren
    moeders van school/sport eens vragen
     
  5. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Je hebt tegenwoordig heel veel oppasbureaus, waar oppassen vooraf gescreend worden. Oppasmadelief.nl, Oppasstudent.nl, charlycares.com, maar als ik google vind ik er nog veel meer.

    Wij hebben een van onze oppassen gevonden via een dergelijke site en de andere via oudermatch.nl. Beiden zijn heel betrouwbaar en komen hier al jaren.
     
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.177
    113
    Onze oppassen hebben we tot nu toe via via gevonden.
    Kleindochter van onze buren, oudere zus van een vriendje, meisje van de sportclub van mijn man. Het fijne daarvan is dat je die mensen al een beetje kent, ook de ouders en de achtergrond.

    Laat het weten in je omgeving, iedereen kent wel een tiener die wil babysitten.
     

Deel Deze Pagina