Oppas zoontje drie weken oud

Discussion in 'Baby en dreumes' started by renee85, Dec 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. renee85

renee85 Actief lid

Apr 7, 2012
    208
    1
    18
    Hallo dames. Onze zoon is inmiddels drie weken oud. Ik werk als freelancer en heb een vaste klus op zondagmiddag, een paar uurtjes. Die wil ik graag langzamerhand weer oppakken. Voor de rest werk ik nog niet, hoor. Ik geef bv en twijfel erg. Kolven dan maar? Kan ik een oppas op ons kind laten passen? Familielid? Niemand in directe omgeving die dat iedere zondagmiddag wil doen. Wat te doen?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,992
    4,008
    113
    Je hebt toch gewoon zwangerschapsverlof minimaal 10 weken, ik zou het maar gebruiken...
    Je kindje is nog wel heel klein...

Ik zie meer in mijn omgeving dat kindjes van 2, 3 weken oud al bij een oppas worden gebracht.
    Persoonlijk snap ik dat niet zo goed, maar daar hoef je je op zich niks van aan te trekken.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Sowieso lijkt mij inderdaad dat je zez hebt toch?

En mocht het wel nodig zijn, kan papa niet met de kleine blijven? Aangezien het over zondag gaat? Al zou ik zelf een baby van 3 weken daar echt veel te klein voor vinden. Zo'n baby hoort mi bij mama.

4. renee85

renee85 Actief lid

Apr 7, 2012
    208
    1
    18
    Vader en ik werken dan samen. Daar kennen we elkaar van. En eigenlijk zijn we beide onvervangbaar. Zijn nogal specifieke werkzaamheden. Ja, heb inderdaad zez maar daar kan ik mijn rekeningen niet van betalen, hoor. Bovendien: ik wil deze klus ook weer doen. Wellicht kan hij met mama mee..

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter bleef toen ze 5 weken was voor het eerst een paar uurtjes bij de oppas. Ik vond dat juist wel goed, zo kon ze alvast aan de oppas wennen lang voordat het echt hele dagen werden en meteen goed oefenen met drinken van gekolfde melk uit een flesje. We hebben wel bewust gekozen voor iemand die aan huis kwam oppassen zodat we haar niet zo jong al op een vreemde locatie moesten achterlaten.

Als het echt voor 1 keer in de week is zou ik het dus wel doen en een betrouwbare oppas zoeken. Misschien kun je via via een goede oppas vinden? Dan kan je zoontje goed wennen aan het fenomeen oppas voordat het hele dagen worden.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Weet natuurlijk niet wat voor klus het is, maar zou dan inderdaad kijken naar optie van mee gaan. Lekker in een draagdoek slapen dicht bij mama, heb jij ook je handen vrij en hoef je niet te kolven.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij vergeten mensen dat sommige vrouwen gewoon graag weer aan het werk wíllen :)
    En het gaat maar om een paar uurtjes toch...
    Je oppert zelf een familielid maar zegt daarna dat niemand in je omgeving dat wil doen dus dat lijkt me geen optie??

8. renee85

renee85 Actief lid

Apr 7, 2012
    208
    1
    18
    Meisje gevonden, ze is 19, tweedejaars pedagogiek. Dacht: dat komt goed. Maar wat wist ze nog weinig toen ze hier even kwam kennis maken. Luier verschonen? Hoe dan? Aii.. voelde niet goed.

9. lusa30

lusa30 Actief lid

Dec 4, 2012
    156
    0
    0
    Kun je als je voor jezelf werkt je zoontje niet meenemen? Het bij je in de draagdoek? Waarschijnlijk zal het dan ook gewoon in die tijd lekker bij je slapen en heb jij je handen vrij om je werk te doen.

10. Fritsie

Fritsie Actief lid

Dec 11, 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Als ondernemer snap ik je dilemma, voor jou tien andere, een klant heeft er geen boodschap aan dat je eventueel zwangerschapsverlof hebt.
    Misschien een collega ondernemer die voor je kan waarnemen? Anders zal het toch echt elke zondag passen en meten worden met oppas/vader/familieleden. Als hij wat ouder is, gastoudergezin? Of werken die niet in het weekend, geen idee van eigenlijk.

11. kleinesara

Wij hebben destijds via via een meisje gevonden. 22 jaar, met veel ervaring met baby's. Ik zou eens bij andere gezinnen navragen. Misschien facebookpagina van de wijk/dorp/stad waar je kan vragen of iemand een goede oppas kent? Er zijn altijd wel mensen die een oppasmeisje hebben (gehad) en haar kunnen aanraden.

12. renee85

renee85 Actief lid

Apr 7, 2012
    208
    1
    18
    Het is een radioklus, dus elk geluidje kan niet. Dat is lastig..

13. renee85

renee85 Actief lid

Apr 7, 2012
    208
    1
    18
    Liefst zou ik hem meenemen. Lijkt me geweldig. Nog even voeden voor de klus echt begint en dan moet hij wel twee uurtjes rustig zijn. Hoe leuk zou dat zijn? Met mama én papa op stap. Maar is dat haalbaar met kind van (volgende week) vier weken? Verder is er geen baas die er iets van kan vinden, hoor!

14. kleinesara

Dat ligt echt aan je zoontje. Onze dochter kon op die leeftijd echt niet 2 uurtjes stil zijn. Maar als hij dat wel kan zou je hem natuurlijk kunnen meenemen.

15. renee85

renee85 Actief lid

Apr 7, 2012
    208
    1
    18
    Kan hij wel, als hij slaapt. En anders met speen of pinkie in mond. Ik denk dat ik het volgende week gewoon eens ga proberen. Meisje van 19 jaar zonder luier verschoon ervaring vind ik nog minder fijn idee.

16. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had 11 weken na de bevalling weer mijn eerste beurs. (draaide al wel weer een paar weken een paar uurtjes mee, maar voornamelijk zittend werk en rustig opstarten) Mijn man en ik hebben samen een eigen bedrijf en draaiden ook samen de beurs. Wel had ik versterking geregeld omdat ik vanwege mijn bekkeninstabiliteit nog geen hele dagen kon staan. Zo stond er op onze stand een extra importeur die ondersteunde en had ik mijn nichtje mee als oppas voor de kleine.
    Zij zat met de kleine achter in een rustige ruimte en kwam me halen als er gevoed moest worden (borstvoeding)
    Zo maakte ik toch de beurs mee en kon ik prijsafspraken maken met leveranciers en klanten spreken, maar kon ik ook borstvoeding op verzoek geven en mijn kleintje troosten als het nodig was.
    Het blijft gewoon zoeken als je zelfstandige bent, maar het is ook wel fijn dat je je eigen tijd af en toe kan indelen e.d.

17. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    Briefje ophangen in de supermarkt? Via fb of vrienden of buren?
    Misschien hier een oproep plaatsen?:p
    En anders lekker meenemen hoor :)

18. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Jeetje zal wel aan mij liggen maar zou voor mij als moeder absoluut niet goed voelen om mijn baby van een paar weken aan een onbekende oppas mee te geven....

19. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik zou mijn dochter dan gewoon mee nemen ipv een oppas.
    Vooral nu is dat nog lekker makkelijk. Gewoon proberen volgende week. :D

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Kan je niet iemand meenemen naar het werk, die bij je zoontje blijft. Is je zoontje bij je, maar je kan de verzorging even uit handen geven. Soort PA voor je zoontje ;):)

Share This Page