Oppas

Discussion in 'De lounge' started by Theebeeb, Apr 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Ik kreeg altijd 5 euro als de kids wakker waren en 4 euro als ze sliepen. Vaak paste ik 5 uur op. 1 uur dat kids wakker waren en 4 uur dat ze sliepen. Had dan 21 euro, maar kreeg meestal 25 euro. Vond ik voor een 17 jarige heerlijk!

2. n1986

n1986 Actief lid

Jul 30, 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Ik vind voor de avond uren 4 euro per uur ook normaal.
    Wij hebben af en toe een meisje van 13 die oppast. Is altijd maar eventjes en hebben geen vast bedrag afgesproken.

3. juffie81

juffie81 Bekend lid

Aug 7, 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Wij geven vaak 15 euro voor een avondje ( 3 uur ongeveer), voor een lange avond krijgt ze 20 euro.
    Is het voor even dan meestal 10 euro.

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Ik zou € 5 per uur geven. Niet te veel, niet te weinig.

5. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    3,053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik vind 5 euro ook een mooi bedrag.
    17 jaar geleden (toen was ik 15 jaar) paste ik op 2 meisjes (in de 3 jaar erna zijn er nog 2 bijgekomen) en ik kreeg altijd 5 gulden per uur.
    Zelfs de uren die ik bleef slapen.
    Meestal kwam het neer op 25 gulden per avond.

6. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

7,50?! Dat betaal je nog niet eens voor het kinderdagverblijf!!

3-5 euro vind ik meer dan zat. .. en 5 euro vind ik eigenlijk al veel

7. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik lees hier vaak dat de oppas niks hoeft te doen. Dat is in feite ook zo, maar je laat haar achter met je dierbaarste bezit. Je legt dus een hele verantwoordelijkheid op haar schouders.
    Waarom willen de meesten liever niet zoveel betalen?
    Een schoonmaakster wordt vaak nog meer gegund...
    Ik snap dat niet helemaal hoor...

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier krijgt ze met 18 jaar tussen de 4-5 euro... Het minimumloon is rond de 4 euro en ik vind oppassen best makkelijk verdienen.. ;)

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    3,50 a 4 euro per uur vind ik meer dag genoeg. Zou het meer zijn dan zou ik mijn dochter net zo goed naar de gastouder kunnen brengen. (wat we ook wel eens doen op een doordeweekse avond)

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    5 euro per uur :)

11. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

We hebben dit weekend een kennismAkingsgesprek over tot hoelAat ze wilt oppassen en het tarief. Haar moeder komt ook mee om kennis te maken, ze vind het fijn om te weten waar haar dochter komt oppassen.

Ik zit zelf sterk te denken aan 3.50 a 4 euro p/uur.
    Zal haar ook vragen naar haar eigen idee hierover.
    Misschien heeft zij wel meer in gedachten.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou als mama zelf ook zeggen 4 euro. Maar als babysitter 5. Ik heb nu ervaring met beiden :D Nja, 4,50 euro dan, whahaha, dan ronden we het af net hoe het uit komt :p

13. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik kreeg vroeger 5 euro per uur. (10 jaar geleden) en bij sommige adressen zelfs 7,50. Mij hoorde je niet klagen :)
    Maar ik vind 5 euro per uur wel een net bedrag.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind 5 euro wel het minimum hoor.. Ze zit de hele avond op jouw kind te passen.. Dat is dus bij een 'normale' baan(sommige cao's daar gelaten) al erg weinig want dan krijg je ook avond toeslag. En nu dus ook niks daarvoor. Zelf zou ik 5.50 of 6 euro doen.

15. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

Feb 28, 2014
    284
    3
    18
    Female
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Ik heb een tijdje van zaterdag 20:00 uur tot zondag 14:00 op een kindje van 10 gepast.

Haar ouders hielden nogal van een feestje waar je het met alleen Redbull niet zou redden. Ze betaalden me 100 euro daarvoor.

Op een gegeven moment hoefde ik niet meer te komen omdat ik de moeder had aangesproken omdat haar dochter rare dingen deed om ze zo graag aandacht van haar wilden.

Maar goed een normaal bedrag is denk ik 5 euro.

16. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    woww wat ben ik afgezet vroeger.. (eh.. 12 jaar geleden)
    Ik kreeg 7,50 voor een hele avond en deed ook alledrie (of 4) de kinderen naar bed. Ik zag het als geld en alles was goed. Ik onderhandelde ook niet ofzo.
    Ik vond het wel leuk om te doen.

Een vast bedrag is wel leuk. Dan maakt het ook niet uit hoe lang je weg bent, soms is het 2 uur andere x 3.
    Ze waren wel uiterlijk 12 uur terug maar vaak rond 11 uur al. Dit zeiden ze wel van tevoren.

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tja ik denk hier heel anders over en heb daar in een ander topic ook al heel veel mensen over mij heen gekregen.

In mijn ogen geef jij je kostbaarste bezit uit handen. En ze heeft dan misschien wel een makkelijke avond, maar als er wél een keer iets is is het toch handig dat er iemand zit die ook daadwerkelijk adequaat kan optreden. Ik vind dat hier dan ook best een beloning voor tegenover mag staan. Wat iemand eerder ook al opmerkte, een schoonmaakster verdiend meer.
    Ik vind een oppas en een gastouder ook niet te vergelijken. Wij hebben voor de dagen dat ik naar colleges moet een oppas aan huis en die heeft 100% aandacht voor N. in tegenstelling tot een gastouder die vaak ook nog andere kindjes heeft en haar huishouden bijhoudt. Ik vind dat hier dan ook meer tegenover moet staan dan 5 euro.
    Voor de avonduren een bedrag van 3,50 betalen vind ik ook veel te laag. Vind zelf dat 5 euro toch echt wel het minimum is.
    Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk. Iedereen is natuurlijk vrij om daar zijn eigen mening over te hebben.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ben het helemaal met je eens hoor. :) Ik zou ook niet te krenterig zijn en minimaal Eur 5,- per uur geven en dan naar boven afronden.

19. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

En hier ben ik het ook mee eens.

Ik vind €3,50 echt veel te weinig, minimaal €5.

20. Bollen

Bollen Fanatiek lid

Jul 22, 2013
    1,422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Persoonlijk zou ik nooit 3.50 p/u geven maar ik kan niet in een ieder zn portemonnee kijken. 9 vd 10 avonden is het misschien 'makkelijk' geld verdienen maar als er wat gebeurd moet de oppas er wel staan. Onbewust draagt ze dus een hele verantwoordelijkheid. Ik vind 5.- een mooi bedrag of spreek een vast bedrag af per avond.

Share This Page