Mijn dochter is 14 en zij past ook af en toe op. Wel krijgt zij daar geld voor, want een andere oppas zou ook geld krijgen, dus niet meer dan eerlijk. Niet van o je moet want je bent in dit gezin, zij is ook kind en krijgt wel de verantwoordelijkheid van een volwassene. En ik vind dat je dat hoort belonen. Nu is zij ook echt in staat om op te passen en dat is per kind verschillend. Jij kent je kind. Kan ze het aan of niet en dat is wat jullie moeten beslissen. Hier gewoon zakgeld, oppasgeld staat daarbuiten, want in feite is ze dan aan het werk.
pff met 14 ging ik al uit enzo haha en ook oppassen op buurkindjes.. maar ik was dan ook wel een rustig verantwoordelijke puber (ook op gepaste tijden niet natuurlijk) het ligt helemaal aan jouw dochter.. is ze ook zelfstandig en rustig, ziet ze de gevolgen in van bepaalde dingen? of is ze echt nog een verlegen klein en onzeker meisje? daar zit wel een groot verschil tussen
Kun je niet voor de zekerheid de buren waarschuwen voor als er direct hulp moet zijn. Dan heeft ze toch de verantwoording maar kan wel even terugvallen op de buren.
Ik zou het zeker doen. 14 en dan zeg maar met haar achtergrond lijkt het mij een ontzettend volwassen meisje! Dus ik zeg zeker doen. Jullie zijn er zo als er iets is, dus als je haar vertrouwt, doen!
Onze oppas is ook 14 maar de ene 14-jarige is de andere niet, zo van een afstand zeg ik ja maar jij kan haar en de situatie het beste inschatten...