Mijn zoontje is nu 10 mnd. Hij gaat naar t kdv sinds hij 3 mnd is. Gaat super en hij is lekker tevreden. Alleen wil hij daar niet slapen. Opzich vind ik dat niet erg aangezien hij gewoon lekker vrolijk is maar iemand die hier ervaring mee heeft en toevallig tips heeft? Lijkt me voor hem gewoon fijner als hij lekker uitgerust is.
Waarom wil hij niet slapen? Is de kamer te licht? Kan die niet slapen met geluiden? Halen de pm'ers hem te snek uit bed? Leggen ze hem wel eens een ander tijdstip in bed. Kortom wat hebben ze al gedaan om het wel te laten slagen?
Hier een meid van 7 maanden die al gaat sinds 3 maanden. Ze slaap nu wel 2x per dag op het kdv, soms lang en soms kort maar ze snappen daar niks van haar omdat ze ook vrolijk is als ze heel moe is. Vandaag staat bijvoorbeeld in het boekje: om 8u was je heel moe, na je fruithap ging je lekker slapen (9.30u!). Dan is ze dus 1.5u heel moe... Vorige week zeiden ze: we denken dat ze oorontsteking heeft want ze wrijft aan haar oor. Toen was ze al 4u wakker, maar ze bedachten niet dat het een slaapsignaal kon zijn... Ik heb het opgegeven, volgende maand gaat ze naar een nieuw kdv omdat we gaan verhuizen maar kan niet wachten
Daar probeer ik achter te komen. Ik denk zelf dat hij alles hoort om hem heen. Hij is een lichte slaper. Maar daar is helaas weinig aan te doen op een kdv. Te snel eruit halen niet.. maar ik wil ook niet dat ze hem laten huilen in bed. Dit doe ik thuis ook niet en hij slaapt thuis super . Te licht is het niet want ze maken het lekker donker. Thuis slaapt hij van 10-11.30 en van 14.00 tot 15.30. Op t kdv houden ze dit aan maar huilt alles bij elkaar. Lastig.....
Zeker lastig. En hebben ze ook eens geprobeerd om hem 1x te laten slapen? Meeste kindjes slapen 2x op deze leeftijd maar dan heb je ze dus allemaal tegelijk in bed. Dus dat ze hem rond 12/half 1 uur in bed doen. Om half 12 boterhammetje en flesje en naar bed. Beter 1x slapen dan niet slapen. Hoevaak gaat die naar t kdv? Als hij 1x gaat en hij is opzich tevreden en rustig dan zou ik het zo laten maar gaat hij meer is het toch wel goed voor zijn ontwikkeling en rust.
Nou toevallig dat vandaag geprobeerd en meneer heeft bijna 2 uur geslapen!! Ik haalde een heerlijk uitgerust mannetje op. Hij gaat gemiddeld 1 a 2x per week . Bijna altijd halve dagen. Ik werk flexibel Bedankt voor de tips. Ik hoop dat het volgende keer weer zo goed gaat.