Oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mum1921, 31 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Vraagje hoe doen andere dit.
    Voor het eerst sinds 2 a 3 jaar willen we in april met 6 broers zussen eten. Zo tussen 19.00 en 23u
    Als t überhaupt kan Ivm corona

    Wij hebben een

    peuterpuber van 2.5 jaar die savonds lastig gaat slapen en gaat spoken. En dan een baby 4 maanden.

    Mijn moeder vragen woont 25 km verderop voor een etentje is een gedoe ook past ze doordeweek al op. En wil in de avond liever niet te laat slapen.

    Een vreemde Oppas... nee geen optie.

    Een neefje van 16 tm 22 in huis. (Vind ze nog te onervaren daarin.. zijn zelf nog kinderen en hebben geen Oppas ervaring ) sterker nog ze hebben de jongste nog niet eens gezien .

    Dan hebben we nog wat oudere nichtjes 25 a 26. Niet te jong maar ook amper ervaring met babys en peuter.(Zijn zelf zo druk met eigen dingen)

    Onze vrienden hebben dochters tussen de 15 en 20 . Leuk voor over een paar jaar...

    Kortom... het is gewoon lastig om een Oppas te vinden. Zeker voor 2 Kids en ook nog in deze leeftijden. Kraambezoek komt ook maar langzaam op gang. En dan heb je natuurlijk ook nog Corona.


    Hoe doen jullie dit ? Ik ben ook geneigd om te zeggen tegen partner ga maar alleen want ik weet 't niet hoe we t geregeld krijgen.
    Soms past de zus van mijn man op. Maar die gaat nu ook mee.

    Als ze nu wat ouder waren was 't weer anders of als ze gewoon zouden slapen. Maar de oudste is in de avond echt een draakje. De jongste heeft nog geen vaste slaaptijd.

    Sinds we Kids hebben we weinig feesten etentjes gehad ivm corona. Oudste ging vaak mee uiteten. Of naar oma (sliep toen nog goed)
    Feestjes in de avond nacht.. das dus al ruim 2 jaar terug. .


    Wat zouden jullie doen ?

    Het is eigenlijk een etentje om samen de schoonouders te herdenken die al een tijd gestorven zijn.
    Maargoed... schoonouders hebben onze kindjes niet gekend maar zouden ook zeggen .. blijf bij je kindjes... Want vooral nr 2 is nog wel erg jong.


    Ik vind 't geen ramp als ik niet kan gaan. Want kinderen komen op 1 en je weet als je kinderen hebt dat je niet alles of weinig dingen kunt de eerste jaren.
    Maar vraag me gewoon af wat andere doen die bijv een baby hebben of tweeling of meer kinderen 4 ofzo.

    Oppas vinden leek altijd zo makkelijk woord toen we nog geen Kids hadden haha

    Heb nu ook tegen vrienden gezegd die wilde afpreken dat ik of alleen kom of met t hele gezin.
     
    emmen88 vindt dit leuk.
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb wel een ‘vreemde’ oppas maar zoon is ook al wat ouder. Met een baby van 4 maanden zou ik het ook wel spannend vinden.

    maar ik haal mn oppasmeisjes altijd via sitly. Werkt perfect. Altijd leuke jonge verantwoordelijke meiden.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  3. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    561
    344
    63
    Vrouw
    Voor corona heeft ons buurmeisje (van 21) regelmatig opgepast, zij heeft veel oppaservaring en werkt op een basisschool. Sinds corona zijn we eigenlijk nog maar weinig samen weg geweest en voor die enkele keer hebben we ze bij mijn ouders gebracht.

    Een van je buren een optie?
    Misschien dat jullie vrienden zelf kunnen oppassen, al zou ik denk ik een van hun dochters van iets van 18 of 20 ook wel aandurven als het een beetje een serieus iemand is die oppassen leuk vindt.

    En even afhankelijk van hoe graag je wilt gaan, maar is het een idee om een van je twee kinderen een nachtje bij je moeder te laten slapen zodat je maar voor 1 kindje oppas hoeft te regelen?
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  4. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    561
    344
    63
    Vrouw
    Hoe werkt dat sitly?
    Ik zie dat weleens op facebook voorbij komen, hoe weet je of die meiden betrouwbaar zijn?
     
  5. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Slapen bij mijn moeder is geen optie
    Mijn zoon heeft dit 1.5 jaar 2 nachten per week gedaan maar is nu in een lastige fase.
    Klimt uit bed zit dan overal aan. Gaat roepen enz.
    dus voorlopig nog even niet. Later kan dit hopelijk weer wel. Jongste is ook nog geen optie. Slaapt best goed overigens

    QUOTE="Huismuisie, post: 24055006, member: 104823"]Ik heb wel een ‘vreemde’ oppas maar zoon is ook al wat ouder. Met een baby van 4 maanden zou ik het ook wel spannend vinden.

    maar ik haal mn oppasmeisjes altijd via sitly. Werkt perfect. Altijd leuke jonge verantwoordelijke meiden.[/QUOTE]
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik zou voor deze ene keer je moeder vragen en dan eventueel 22:00 uur naar huis gaan (of dat jij iets eerder naar huis gaat dan je partner).
    Het is niet structureel, het zijn nog jonge kinderen, je zit veel prettiger aan tafel als je weet dat ze in goede handen zijn en je geeft je moeder een mooie bos bloemen voor het extra oppassen.

    Ik vind de aanleiding dusdanig dat ik het in jouw situatie wel aan je moeder zou durven vragen.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  7. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Als je het geen ramp vind zou ik lekker thuis blijven..

    Wij hebben ook geen oppas. Onze ouders springen bij indien nodig maar in de praktijk vraag ik daar nooit om. Baby blijft sowieso bij mama de eerste twee jaar (dus misschien ben ik geen goed voorbeeld). Onze jongste van 10 maanden is ook behoorlijk arbeidsintensief in de avond en nacht, ik zou het heel erg onprettig vinden om haar bij een oppas of wie dan ook achter te laten savonds, ik zou echt niet lekker zitten..
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Ik ook! Mischien kan je moeder blijven slapen ook een optie.
     
  9. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Mijn moeder heeft ook altijd veel op de kleinkinderen gepast. 2 vaste dagen op alle 4. En vooral de oudste 2 ook de weekenden
    Maar nu met 2 vind ik t lastiger vragen en ook omdat de peuter sinds een tijd savonds lastiger is met slapen
    Maar inderdaad . Ik kan het altijd vragen. En dan vragen of we 18 30 kunnen eten en dan 22u weggaan evt.

     
  10. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Nee dat is geen optie.
    Geen logeerbed en ze ligt ook gewoon t liefste in haar eigen bed.
    Ze rijd zelf ook geen auto
     
  11. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Buren zou in toekomst optie kunnen zijn.
    Nieuwe buren hebben net zelf een baby van 6 mnd.(kennen we nog te kort) andere buren krijgen in april 1e kindje dus ja dan over paar jaar misschien een speelafspraakje of elkaar helpen.



     
  12. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hebben vrienden misschien een oppas die hun goed bevalt? Dat je die eens kan vragen voor één avond? Die is dan niet compleet onbekend en heb je betrouwbare review.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  13. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Eerlijk ik zou doordeweeks wat vrij nemen zodat oma niet op hoeft te passen en vragen of ze dan een avond wil oppassen.

    Mijn ma past ook op maar durf het niet in m'n hoofd te halen om bijv een weekend weg te gaan en haar laat oppassen:roflmao::roflmao::roflmao: vind ze past op en houdt ervan maar niet omdat ik wat leuks ga doen. Ze heeft der nachtrust hard nodig.
     
  14. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ik zie dan weer geen probleem in je baby bij je moeder te laten slapen, als ze daar zelf geen probleem mee heeft. Mijn kinderen slapen al vanaf een paar manden regelmatig een nachtje bij m'n ouders.
    De oudste komt nu snacht vaak uit bed, gaat dan in t grote bed liggen. Net als bij mij thuis, leggen ze die weer terug als hij goed slaapt.

    Ik heb ook sinds kort (zijn nu 1 en 3) pas een oppas. Buurmeisje/jongen van m'n ouders, 14/15 denk. Die pasten al regelmatig op en vertrouw ik wel. Ze spelen ook regelmatig daar in de tuin

    Dat is hoe ik het doe. Maar goed ik ben dus niet zo moeilijk. Vindt het wel lastiger oppas voor 2 te vragen aan m'n ouders. Maar heb geleerd dat ze zelf prima aan kunnen geven of ze wel of niet willen.

    Anders moet je dus toch maar thuisblijven. Maar ik ben van mening dat ook (juist) een baby het ook wel een nachtje overleefd ergens anders, als ie maar melk krijgt.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  15. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Klopt precies !
    t 1e kleinkind is 't geweldig maar op den duur komen er meer. En ze wordt ook ouder...
    Mijn moeder heeft gevraagd om op te mogen passen. Geen moeten. De oudste 2 gaan nu naar school van mijn broer.
    Komen soms in het weekend logeren als ze willen.
    Maar wij vinden juist ook omdat ze doordeweeks oppast we haar in het weekend niet moeten vragen. Hebben nu ook weinig zin echt weg te gaan. Maar goed dat is ook niet voorgekomen want corona... erna zwanger geweest nog..
    Maar op zich vind ze het heel gezellig want alleen is ook maar alleen.
    Ze is fit en zorgt t liefste voor andere.
    vooral de kleinkinderen.
    dat geeft haar veel energie en voldoening.



     
    esklessebes vindt dit leuk.
  16. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Nou ik hoor toch ook wel om me heen dat kind wordt ondergebracht omdat moeder gaat winkelen of naar festival.
    Een kennisje vertelde dat iemand zoveel oppas heeft die zo graag willen binnen de familie dat ze er amper zelf iets voor hoeft op te geven...Bedoel dat je ze ieder weekend 2 dagen onder brengt.. omdat je naar een festival wilt of vriendenuitjes..Maar goed toen kwam Corona.... en t tweede kindje en toen ging dat er meteen uit.



     
  17. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Klopt.
    Maar als mijn ouders met 2en waren was het misschien ook weer anders.(makkelijker)
    Maar wie weet kan het in de zomer weer een keer. Dat ze een keer slapen bij oma.

    We gaan ons nichtje vragen is 25 jaar.







     
  18. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Je nichtje gaat het vast leuk vinden!

    Ziet zij ze wel vaker?
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  19. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Vrienden hebben zelf kinderen die oppassen. Maar vind een 16 jarige laten oppassen op een baby van 4 maanden wat minder.(net te jong)
    Dat kan weer wel over een maand of 6 tot 12 ofzo

    Hoor mij nu 16 te jong. Mijn vriendin had op haar 16e al een kind

    maar leeftijd maakt niet zoveel uit.
    De een is met 16 al ervaren de ander pas met 40.


     
  20. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Nou mijn peuter kent haar erg goed.
    Maar wat is vaak .Ik zeg eerder regelmatig tot soms. Maar als ze er is praat mijn zoon er nog lang over.
    En ze is ook peettante van onze jongste.
    Maar als er geen Corona was was het allemaal wat meer.. maar dat geldt voor iedereen.
     
    esklessebes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina