leuke manieren om HET GROTE NIEUWS te vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miep84, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miep84

miep84 Niet meer actief

Hoi iedereen,

Ik ben inmiddels 9 wk zwanger en aan t nadenken over hoe ik het leuke nieuws zal vertellen aan familie, vrienden, collega's. We hebben al n zoon, en het idee met een shirtje van "grote broer" is natuurlijk bekend en leuk voor op n familie bijeenkomst. Maar ik ben op zoek naar meer ideetjes. Ook voor op het werk en naar vrienden toe.

Wie heeft er nog meer leuke ideetjes om het GROTE nieuws aan de wereld te vertellen?

2. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Wij hebben ouders en schoonouders speentjes gegeven met 'i love oma' en 'I love opa' er op, en dan leuk verpakt in een cadeaudoosje.

Of misschien iets met een echo foto? taart / cupcakes / slagroomsoesjes met muisjes er op? Het boek oma vertel eens (zo heet het geloof ik), verder even geen inspiratie :)

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bij de eerste hebben we het boekje opa en oma pluis van nijntje gegeven en nu hebben we een t-shirt met de tekst pssst ik heb een geheimpje... en dan op de achterkant nee niet op mijn rug, in mama's buik!. We hebben ook aan gedacht aan het boekje baby pluis van nijntje omdat ze daarin grootte zus word.

4. Rianne86

Rianne86 Actief lid

11 jul 2011
    114
    1
    0
    Ik had voor mijn collega's cupcakes gebakken, met blauwe en roze muisje er boven op. Erg leuk effect.

5. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had voor mijn moeder zon invulboek voor oma's en voor mijn vader een teddybeer met een kaartje erbij waarop stond: lieve opa, wil jij op mijn teddybeer passen totdat ik geboren ben. xxx

Nu dacht mijn vader in eerste instantie dat we er een derde hond bijnamen (daar zeggen we ook altijd tegen: we gaan naar opa en oma als we ze meenemen) ;)

6. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Bij de eerste hebben we het op vaderdag verteld.. (ik was toen 6 weken zwanger)
    We hebben beide vaders (nou ja opa's) een cadeauzakje gegeven met daarin:
    een speen met i love opa
    een speen met i love oma
    een paar sokjes
    en een kaartje met de tekst:
    "het is nog heel erg pril,
    en nog heel klein,
    maar toch willen we jullie zeggen
    dat we in feb. met ons 3tjes zullen zijn"
    (ik weet niet meer precies wat er op het kaartje stond, maar zoiets was het)

nu de 2e op komst is, ( als alles goed mag gaan)
    willen we onze dochter een shirtje aan doen met de tekst:
    Yes! Ik word grote zus
    Dit shirtje krijgt ze aan als we terug komen van vakantie.. Onze oudes staan dan zeker weten op het vliegveld!

7. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had voor de opa's en oma's een jip en Janneke koffertje gekocht met daarin een i love oma pyama en i love opa speen. en in de deksel een foto van de zwangersschapstest en de erbij of hij of zij in oktober mocht komen logeren?

op het werk had ik cupcakes gegeven die ik met blauwe en roze muisjes versierd had

8. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Wij hebben het mijn schoonouders verteld met een chocolade telegram. De zussen van lief hebben we het verteld met cup cakes die versierd waren met muisjes. Mijn zus en zwager hebben we een gedichtje in een boekje gedaan en die gegeven.

9. Onje

Onje Niet meer actief

Wij hebben Lemmy dit shirt aangetrokken.

10. Onje

Onje Niet meer actief

Sorry doe het ff zo

11. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Bij de 1e had ik met Pasen babysokjes ingepakt en aan de oma's gegeven.
    Bij de 2e moest ik eht door omstandigheden onmiddellijk zeggen
    Nu bij de 3e onlangs had ik een taart gemaakt en versierd met babywiegjes uitgesneden in rolfondant :). Voor andere kant van de familie heb ik grote zus het nieuws laten vertellen en voor de vrienden hadden wij op een bijeekomst een fles roséchampagne mee en zeiden dat wij iets te vieren hadden, iedereen keek even heel vreemd en toen lieten we ze raden wat het nieuws was, duurde even voor ze wisten welk nieuws :)
    En op het werk heb ik hier een ballon opgehangen met 'new baby' tekst er op, maar duurde lang eer iedereen het door had hoor :)

12. MrsMe

MrsMe Lid

10 jul 2013
    97
    0
    0
    België
    Wij hebben het op Moederdag verteld (de Antwerpse Moederdag), toen mijn vriendin 9 weken zwanger was.

Bij mijn schoonouders (1ste kleinkind) hebben we gezegd "ga 's even samen zitten, we willen een foto nemen van jullie". Intussen was mijn vriendin stiekem aan het filmen met het fototoestel. Dan zei ze, in plaats van, "zeg cheese", "zeg: wij worden oma en opaaaa!".
    De reactie was super: het ongeloof, de verrassing, ... And we've got it all on tape! :p

Aan m'n eigen ouders (vierde kleinkind) hebben we een boekje gegeven "Lieve Oma en Opa", en gewacht tot ze het doorhadden. Dat had toch een minuutje nodig. ;)

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ik heb het idd ook verteld, aan vrienden, met cupcackes! Vond het leuk om ze te maken en sloeg in als een bom hahaha!

14. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
  15. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28

Wat schattig!!

16. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Dank je wel! Spullen, zoals kleurstof, botercreme en de voetjes z'n te koop bij de Jamin. Super makkelijk te maken ;)

Veel plezier met vertellen!!!!

17. Shivers85

Shivers85 Lid

7 sep 2013
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden met ons 2e kindje een EHBO doos ( eerste hulp bij oppassen) Daar hadden we 2 speentjes in met I LOVE OPA en I LOVE OMA.. en 2 slabbetjes en roze en een blauwe

:).. met de laatste 2 zwangerschappen hebben we het gewoon zo verteld omdat het nogal spannend voor ons is

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
  19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wat een leuk idee :D

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009