Wanneer weet je of hij definitief is, wordt die van 2011 nu meegenomen in de voorlopige teruggave/berekening van 2011 of gaat dat apart? Ik denk namelijk dat we iets teveel hebben gehad, want ik had verwacht minder te gaan werken begin 2011 maar had nog zoveel vrije dagen dat ik nog 32 uur heb gewerkt op contract (maar elke week 8 uur vrij nam, dus ik werkte er maar 24, maar kreeg er 32 betaald). En omdat dit langer doorging dan verwacht heb ik denk ik teveel loon gehad/ teveel KOT dus ook. Ik ben daarom benieuwd wanneer ik te horen krijg hoeveel ik terug moet betalen, ik heb het zelf al wel uitgerekend zodat ik er rekening mee kan houden, maar ik hoop dat ze het verrekening op de belastingteruggave van nu (over 2011)
Bedoel je de aangifte inkomstenbelasting, die je voor 1 april gedaan hebt? De toeslagen (zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag etc.) staan daar los van dus dat wordt niet met elkaar verrekend. Wel is het zo dat ze de definitieve afrekening van de kinderopvangtoeslag maken met de gegevens van de aangifte inkomstenbelasting. Het verzamelinkomen wat er bij de aangifte uitkomt, wordt gebruikt voor het maken van de definitieve berekening. Ook moeten ze de definitieve gegevens van het KDV/gastouderbureau hebben (krijg je een brief over óf het kdv stuurt het zelf door). Wij hebben de afgelopen jaren altijd vrij vlot de definitieve afrekening gehad. Aangifte inkomstenbelasting gedaan voor 1 april en dan hadden we rond september/oktober de definitieve afrekening van de kinderopvangtoeslag. Ik weet echter ook dat er mensen zijn die bijvoorbeeld nog steeds op de berekening van 2009 wachten. Het wisselt dus nogal.