Maar als de praktijk is dat ze dan de hele avond bankhangen, vind ik 5 euro daarvoor erg veel geld. Daarom zou ik dus een basistarief hanteren en extra als de kinderen wakker zijn geworden, (als wij hier oppas vragen, komt die altijd pas als de kids op bed liggen).
Ik ken mijn zoon en ook mijn eigen kinderen laat ik met een gerust hart bij hem achter. Hij is heel verantwoordelijk ( in tegenstelling tot mijn andere zoon) en ik heb er dus vertrouwen in dat hij adequaat zal reageren in noodsituaties. De ene 15-jarige is de andere niet.
Ik paste als 13jarige al op bij de buren. Als ik er niet uit kwam, vroeg ik mijn ouders (dus ik had een backup gelukkig). Ik heb in al die tijd 1x mijn ouders nodig gehad omdat de baby steeds ging huilen als ik uit het kamertje was (mamahonger). Verder nooit problemen gehad, ook niet met de peuter. Voor een 17jarige is een bedrag van 5euro een leuke bijverdienste, waardoor je een vaste oppas kunt 'creeeren' wat voor de kinderen wel heel fijn is.
Ik zal zelf als TS nog even reageren... de oppas is 17 jaar, laatste jaar VWO en serieus op haar vervolgstudie geneeskunde gericht. Ze heeft veel oppasadressen en ze is de zus van mijn buurvrouw die ook twee kleine jongens heeft, net als ik. Bij calamiteiten had ze dus de buurvrouw erbij kunnen halen. Ik heb haar gewoon gevraagd wat ze normaal krijgt en dat was 4 euro. Daarmee was ze dik tevreden en wij ook blij. En nog belangrijker... mijn zoons vragen nu al wanneer wij weer een avondje weggaan want de oppas is zoooo leuk. En dat is natuurlijk TOP!