Oppasmeisje vraagt €4,- per kind per uur. Is dat niet veel?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door GewoonLinda, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn oppas is 21 en vraagt 5 euro, maakt niet uit hoeveel kinderen je hebt.

2. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ik heb 3 kinderen. Toen mijn buurmeisje van 17 een avondje kwam oppassen (kids lagen al in bed) vroeg ze € 3,- per uur. Dat vond ik zelf echt te weinig, ik heb er € 4,- van gemaakt. Prima bedrag lijkt me.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik betaal 5 euro per uur, maar ze hoeft hier alleen maar tv te kijken, omdat die van ons toch altijd doorslaapt :p

Ik zou nooit 4 euro per uur per kind betalen. Echt mijn gastouder krijgt maar 1,50 per uur meer en die is volledig geschoold.

Het aanhouden van het minimumloon vind ik ook wel wat.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Toen ik 18 was en bij de thuiszorg werkte verdiende ik €8 hoor...

Dus dat je nog geen €4 achter de kassa verdiend vind ik schandalig...
    Maar dat terzijde :p

Ik zou als 18 jarige ook echt niet gaan werken voor €4 per uur...
    Ik zou er dan €6 van maken

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Eind jaren 90 kreeg ik vier gulden per uur voor 2 drukke kinderen. Ze hadden al gegeten, maar ik moest ze nog wel een poos vermaken (we gingen vaak naar buiten) en op bed leggen. Toen een prima tarief voor oppassen (ik was 14-15). Bij mijn zaterdagbaantje dat erop volgde, kreeg ik een royale 5 gulden per uur. Moest ik wel harder voor werken 😜 Minimumloon voor 15 jaar was 3, nogwat geloof ik

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Off topic: ik werkte ook achter de kassa in de tijd van gulden naar euro:
    Zat ik dan voor 3 euro (afgerond!!) achter de kassa 😂😂
    Dus ja je verdiend in de supermarkt als scholier echt niks

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Per kind per uur 4 euro vind ik wel veel, maar gewoon 4 euro per uur weinig. Dus ik zou ook voor een tussenweg gaan. Ik betaal mijn oppas €6,50 per uur. Ze is wel iets ouder, 22.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij betalen 5 euro per uur voor 3 kinderen. Maar de jongste twee liggen al in bed als ze komt en de oudste gaat een half uur later zelf naar bed. Dus ze heeft er eigenlijk geen werk aan.

4 euro per kind vind ik wel heel veel.

10. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wij betaalde onze oppas 6 euro per uur als de kinderen wakker waren en 5 euro voor de uren dat de kinderen lagen te slapen.
    We hebben 2 kinderen.

Ik snap best dat je voor 2 kinderen iets meer vraagt dan voor 1, maar als de kinderen slapen, dan hoeft dat niet of dan kan je gewoon minder per kind betalen.

Wij hadden zelf 7 euro voorgesteld als ze wakker waren, maar dat vond de oppas zelf teveel hahaha.
    Toen ze verhuisde en verder weg woonde (12 km) betaalde wij haar busreis.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Ohh jemig haha wat een ellende😜

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Vindt 4 euro al meer dan genoeg.

Je huiswerk maken of op de bank met chips hangen is niet te vergelijken met een baantje als vakkenvuller.

En het argument van de PABO, ze kont toch geen bijles geven...

13. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    mmh ik krijg vroeger toen ik oppaste, altijd gewoon een vast bedrag voor een avond, of ik nou wel of niet bleef slapen. kijk was het echt maar even, dan was het natuurlijk aangepast bedrag. maar meen iets van 15 gulden ofzo
    ach ik vond dat altijd erg leuk, deed het graag, en verder vaak ook wel relaxen voor tv, ook al heb ik wel onrustige babys gehad. maar toch evengoed een mooi zakcentje, als jong meisje

maar lees hier allemaal uur lonen. geloof niet dat dat hier in de buurt gedaan word, maar volgens mij ben ik onderhand de enigste die zoiets heeft, uurloon voor oppassen??

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind altijd dat de mensen hier zo weinig (willen) betalen voor een oppas. Ik heb vroeger zelf ook veel opgepast en voor 4 euro kwam ik m'n bed echt niet uit hoor.

Ik betaalde voor twee kinderen 8 euro per uur en nu met drie officieel 9.50 - maar in theorie vaak 10 euro per uur, want dat is makkelijker rekenen. Overdag en savonds hetzelfde bedrag. De verantwoordelijkheid wordt namelijk niet minder savonds.

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik betaal 5e per uur aan buurmeisje van 16. 3 kids maar liggen altijd al op bed. Rond altijd naar boven af. Als we 4.5u zijn weg geweest krijgt ze gwn 25e.

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oppas (17) krijgt in principe 5 euro per uur, twee kinderen. Ze past een vaste avond in de 14 dagen op, de laatste tijd was het zelfs een vaste avond per week. De ene keer ben ik twee uurtjes weg de andere keer bijna drie uurtjes ivm reistijd.
    De vaste avonden krijgt ze standaard 10 euro. De kinderen zijn dan al in pyjama en ze hoeft ze in feite alleen maar naar bed te doen.

Op andere avonden, dus bijv verjaardagsvisite of zoals afgelopen week een voetbalwedstrijd bijwonen, waarvoor ze al om half zes bij ons moest zijn... dan krijgt ze dus écht 5 euro per uur, maar wordt wel vaak naar boven afgerond.

17. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Meisje van 18 krijgt 3 euro per uur voor 1 kind dat slaapt. Ze heeft geen diploma's of ervaring met kleine kinderen dus dit vind ik meer dan zat.
    Een baby laat ik sowieso niet graag bij iemand achter dus hoe we het straks gaan doen weet ik nog niet, maar 4, hooguit 5 euro vind ik meer dan genoeg voor twee kinderen die ook al wat zelfstandig zijn zoals die van ts.

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij betalen onze oppas 6 euro per uur. We hebben 2 kinderen.

19. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Onze oppas krijgt in principe €5 per uur.
    Maar ze past ook wel eens overdag op, dan is het al snel €10 want heb nooit kleingeld in huis en minder dan €10 kun je niet pinnen. Idem voor 's avonds. Hier is vaak het €10 van leeg, waardoor je minimaal €20 moet pinnen. Dan krijgt ze €40 terwijl ze €30 (ofzo) zou moeten krijgen. Als ik het gepast hebt krijgt ze het gepast, maar meestal wordt het in haar voordeel afgerond.

20. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Na dit gelezen te hebben heb ik het gevoel dat ik mn oppas veel te veel betaal. Wij betalen 10 euro per uur (2 kinderen) en reiskosten vergoeding (ongeveer 25 euro). hmmm ;).

Deel Deze Pagina