Wij betalen onze oppas ook 5 euro per uur, voor 2 kinderen. Ongeacht slapen of niet. Maar meestal slapen ze.
5,- per uur. Past op 2 kinderen. Ze heeft bij mij stage gelopen in het onderwijs. (Ik vind haar een hele goede toekomstige leerkracht!) Wij hebben een zoon met klassiek autisme en een taalontwikkelingsstoornis, dus kan me (bijna) niet schelen wat het kost, als het maar een oppas is die hem aan kan.
Ook niet vergeten dat het zwart betaald word. Ik verdien bruto zo'n beetje 10 euro per uur. Maar wat zal daar netto van overblijven? Ik de k dat 5 euro dus prima is.
Ik paste op bij een welgesteld gezin en hadden eigenlijk nooit een bedrag afgesproken. Ze gingen zo wat ieder weekend weg en echt tot een uur of 2. Dus ik verdiende per avond altijd zo'n 50 a 60 euro. Werd nog opgehaald en thuisgebracht. Was toen 14/15. Paste ik vanaf 's middags op kreeg ik al snel 90 a 100 euro. 2 kindjes, was wel echt absurd, maar goed. Bij een ander gezin krijg ik 5 euro per uur en ik paste met net zoveel liefde op hoor! Ik zou er inderdaad ook eerder iets van 6 van maken. Is toch al snel makkelijk verdient vind ik.
Ik vroeg toen der tijd 5 per uur. Dit was de eerste 4uur. Daarna was het max 25 (voor de nacht) en dan sochtends (mocht het nodig zijn weer de eerste 4uur 5. Nu had ik een gezin die mij altijd ophaalde en weer terug thuis brachten en ze zorgde voor lekkere hapjes dus was het standaard 25. Vond ik prima! Meestal kwam ik rond een uur om 3/4 in de middag en ging rond 10/11uur de volgende dag weer weg. Ik gaf ze dus avond eten, al dan niet in bad, tv kijken, naar bed en de volgende ochtend het ontbijt.
Wij betalen 7 per uur aan een meid van 17. Ze vroeg zelf 5 per uur, maar aangezien wij toch niet vaak weggaan, hebben wij zelf 7 geboden. Als nr 2 straks oud genoeg is om bij een babysitter te blijven, zou ik niet meer als 10 geven voor 2 kinderen.
Ik vind dat heel veel geld per kind per uur. Ik heb zelf jarenlang opgepast als puber (en zolang is dat niet geleden), zowel overdag als avond op allerlei soorten leeftijden. Ik kreeg maximaal 5 euro per uur 's avonds voor de kinderen, ongeacht de hoeveelheid. Overdag als ik oppaste wel meer. Zo'n 8 euro.