Is dit nieuw ofzo?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lovely83, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik moet een dag extra opvang voor de kids regelen aangezien mijn opleiding straks start. Voor mijn zoon is geen wacht lijst maar voor mijn dochter wel.
    Nu zei m'n zus dat ik haar anders maar voor die dag 2 dagdelen bij de peuterspeelzaal moet inschrijven?:( Dat heeft ze met haar zoon ook gedaan.
    Maar een peuterspeelzaal is toch totaal anders dan een kinderopvang!
    Ik doe het zoiezo niet, want m'n dochtertje slaapt nog tussen de middag en een hele dag naar een peuterspeelzaal zie ik echt niet zitten.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je kunt niet eens de hele dag naar een peuterspeelzaal, dat is meestal maar 2 a 3 uurtjes.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier kan het wel, je betaalt dan wat extra`s voor het eten tussen de middag en dan mogen ze een hele dag blijven. Ken een kind dat er 3 hele dagen zit.

Maar mij lijkt een kdv beter en fijner.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nooit van gehoord, en vind dat echt een slechte ontwikkeling. Straks heb je enorme wachtlijsten door werkende ouders die dit als mooie opvang gaan zien.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Precies! Daarvoor is een peuterspeelzaal toch ook niet bedoelt?
    Het is zo totaal iets anders dan een kinderopvang, een kinderopvang creëert een huiselijk sfeer een peuterspeelzaal lijkt wat dat betreft al meer op een school.

6. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind het ook heel raar, dat gaat het hele idee van de psz voorbij.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Apart... Raar dat desbetreffende peuterspeelzaal daar geen toezicht op houdt.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier kan dat niet op de psz. Ze hebben hier vaste combi's van dagdelen (bijv maandag middag en woensdagochtend). Maar geen hele dag opvang.

Wel heeft ons kdv peuteropvang. Dat is dan van 7.30 tot 12.45. Maar dat is in de praktijk hetzelfde als het kdv, alleen dan niet in de vakantieweken. Daar heb je ook weinig extra's aan psz dingen.

9. misa

misa Niet meer actief

Ik ken dat ook niet, maar als je echt opvang nodig hebt, dan moet je misschien wel. Of je kunt een gastouder zoeken. Of iemand in je omgeving die tijdelijk wil oppassen. Of een andere locatie van het kdv.

Ik denk dat psz dat meer gaan doen, omdat er steeds minder mensen voor kiezen. Het is geen opvang, het is maar paar uurtjes. Als je al opvang/oppas nodig hebt en ook nog eens naar een psz moet brengen lijkt me ook niet wat.
    Dus ik denk dat ze zo proberen te blijven bestaan. :)

10. adi

adi Niet meer actief

Ik weet dat veel psz-en tegenwoordig samen gaan werken met de kinderopvang. Dus dat peuters 's ochtends naar de psz gaan en dan opgehaald worden door de leidsters en naar kdv worden gebracht voor de middag.
    Dan betaalt de ouder 1 dagdeel KDV en 1 dagdeel PSZ. Zo houden psz-en klanten en is het voor de ouders ook een stuk voordeliger.

11. misa

misa Niet meer actief

Lijkt me alleen wel veel van het goede voor een kind. Veel verandering op een dag. :)
    Is psz dan zoveel goedkoper?

Deel Deze Pagina