wie heeft er ervaring met de teruggaaf voor kinderopvang en onregelmatig werk. Ik weet niet hoeveel dagen ik haar per maand ga brengen en op welke dagen afh. van mijn werkgever dus. wie heeft ervaring en vraag je het dan achteraf allemaal terug of hoe?
Ik werk ook onregelmatig. Mijn vriend heeft gewoon uitgerekend wat Tymen gemiddeld naar de oppas moet. Ik heb een zeswekelijks rooster, dus alle diensten van die 6 weken bij elkaar optellen en dan delen door 6 en keer 4. Dan heb je wat je gemiddeld aan oppas nodig hebt per maand. Vervolgens kun je het aanvraagformulier op de site van de belastingdienst invullen. Succes!
Mij werd door t kdv afgeraden gebruik te maken van flexibele opvang,,,reden: Het is bij Kinder Opvang Kerkrade ook mogelijk om flexibele opvang af te nemen, dit is echter niet aan te raden omdat het een redelijk prijzige oplossing is. In dit geval kan ik u raden de dagen waarbinnen u opvang nodig heeft of zou kunnen hebben op vaste basis af te nemen waarbinnen u uw kindje flexibel kunt brengen. U geeft dan bij de groepsleiding aan op welke dagen u opvang nodig heeft.Voordeel hiervan is dat u elke maand een vast bedrag betaalt voor de opvang (bij afname van flexibele opvang varieëren de kosten per maand afhankelijk van de afgenomen dagen), en uw netto kosten zullen hoogstwaarschijnlijk minder zijn als u vast afneemt ipv flexibel. Dit heeft ermee te maken dat de belastingdienst over een maximaal uurtarief vergoedt. Bij afname van vaste opvang blijft u onder dit maximale uurtarief en krijgt u over de hele kosten een vergoeding. Bij afname van flexibele opvang zit u daar ver boven, en krijgt u niet over het hele bedrag een vergoeding waardoor uw eigen bijdrage hoog kan uitvallen. Misschien is dat bij jullie kdv niet aan de orde maar ff navragen voordat je gezeur krijgt met de teruggaaf. De belastingdienst is de makkelijkste nie
Ik krijg ook flexibele opvang. Nu scheelt dat 30 cent met de vaste opvang. Over die 30 cent krijg ik dan niet de volledige vergoeding. Tja dat is zo een klein bedrag. Als ik door de vaste dagen meer afneem dan nodig had geweest ben ik al meer kwijt. Daarbij heb ik gewoon geen vaste dagen op mijn werk. Dizzy missy ook ik moet nog uitzoeken hoe ik deze uren het best kan inbrengen bij de belastingdienst. Zal eens op de site kijken of bellen.
Zag net pas dat dit topic al wat ouder is. Maar goed ik heb ze gebeld en het handigste is een gemiddelde van uren opgeven. Je weet wat je ongeveer per maand afneemt. Voor 1 aprilk 2008 kun je dan op het wijzigings formulier de uren opgeven die je echt afgenomen hebt. Zie site belastingdienst. W.s. wist je dit nu al wel.