Oppasprobleem?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ssgerundt, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Mij ene oppas is nu al 3 weken ziek en elke keer ben ik bezig om iemand te vinden die dan weer op ons dochter kan oppassen.
    Meestal kan mijn vriendin oppassen, maar die heeft nu ook iets aan haar arm.
    Deze week zou ik vrij moeten nemen, word er niet goed van.
    Ze kunnen er natuurlijk niets aan doen dat ze ziek zijn, maar toch is het vervelend.
    Hoe doen jullie dat met het werk, zeggen jullie gewoon dat jullie geen oppas hebben, of ziek melden of gewoon vrij nemen?

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik heb het voordeel dat ik in dit soort situaties thuis kan werken, mijn baas heeft zelf twee kinderen (ok, wel ouder, maargoed) en mijn manager staat zelf op het punt papa te worden, dus die snappen het gelukkig wel. Het ligt eraan wat voor werk je doet, maar kun je dit niet thuis doen? Of gaat dat echt niet?

Misschien een oppascentrale o.i.d.? Ik zou wel eerlijk blijven en zeggen dat je geen oppas hebt en daarom echt vrij moet nemen,maar ik snap ook wel dat moeders zich ziek melden...

Ik hoop dat je oppas snel beter is hoor! Want ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is!

3. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ik werk in de thuiszorg, dus dit soort werk kan ik echt niet thuis gaan doen :) ...

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb dit probleem gelukkig nooit want Louise gaat naar het kdv of een van ons is thuis. Als het kdv gesloten is (vanwege feestdag waar mijn werk niet aan meedoet) dan kijken we wie er het beste vrij kan nemen.

Wel irritant inderdaad, veel succes!

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Haha, nee, je kunt moeilijk je patiënten meenemen ;) haha! En je dienst zo ruilen dat je man jullie uk kan opvangen?

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    misschieni een idee om een reserve oppas te regelen?

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje zit op een kdv, dus ik heb hier geen last van.
    Als daar een van de leidsters ziek is, dan komt er vervanging.
    Als mijn zoontje ziek is mag hij niet naar het kdv, maar dan heb ik altijd wel een oma of vriendin als back-up, tot nu toe is dit nog niet nodig geweest.

8. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Mijn man werkt in de bouw en die moet van de zomer nog genoeg vrije dagen gaan opnemen, dus dan kan niet.
    En een reserve oppas, ons buurvrouw past op en mijn vriendin en de rest van mijn familie moet zelf werken, dus dat word ook moeilijk.

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Verplaatst!

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    In dit soort situaties kun je zorgverlof opnemen.

Pim

Deel Deze Pagina