Absoluut niet. Zeker niet na het vreselijke gebeuren met Robert M. die zich ook via marktplaats aanbood. In principe past de familie altijd op (opa's en oma's en mijn zusje), en dat is niet vaak. Een enkele keer buren van ons met een dochtertje van mijn zoontjes leeftijd. En wellicht dat ik over een paar jaar een buurmeisje of iets dergelijks regel, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.
Nee, dat zou ik nooit doen. Mijn zoontje&dochtertje gaan naar een kdv waarin ik het volste vertrouwen heb, en als wij een avond wegwillen dan past mijn moeder op. Kan zij niet, dan gaan we niet. Als de nood hoog zou zijn voor bijv. een begrafenis of zo, dan zou ik mijn schoonouders of zusje of eventueel een vriendin vragen maar tot op heden (zoontje is nu 2) is dit niet nodig geweest.
Echt via zp of marktplaats zou ik niet durven, maar ben wel een beetje op zoek naar een oppas. Momenteel is het altijd familie (schoon-)ouders, zus enz. Daar heb ik ook totaal geen moeite mee. Wij zijn eens naar een bruiloft geweest en hebben ons manneke een paar dagen bij mijn vader en zijn vrouw gelaten (ivm reistijd vond ik het geen optie om het op 1 dag te doen). Hij vertelde later dat gedurende de tijd dat hij er niet was er een vriendin van zijn vrouw aanwezig was. Mijn stiefmoeder durfde niet alleen op ons manneke te passen. Dan vind ik het alleen maar knap dat ze dat toegeeft en hulp inroept, ook al ken ik die mevrouw niet. Dan vertrouw ik op de keuze van mijn vader. Dus wat dat betreft durf ik het wel. Ook het geval van naar het toilet moeten, dan durf ik echt wel even een onbekende moeder of vader in de buurt om hulp te vragen. Dat is op een openbare plek, dat zorgt al voor meer controle. Het liefst vermijd je dat soort situaties, maar ik vind het ook normaal als iemand dat aan mij zou vragen.
Ik zou het ook niet doen. Tenzij ik diegene leer kennen en ga vertrouwen natuurlijk. Kijk maar eens naar die gekke verhalen over die mannen die zich als oppassers aanbieden en zelfs op een kdv werken en vervolgens kids misbruiken... Neeeee... ik durf daar niet op te gokken..!
Stom he dat we zo denken? Ik precies hetzelfde hoor. Maar toen ik 15/16 was kende ik eigenlijk geen van mijn oppas adressen en heb er toch veel versleten. Net als mijn vriendinnen. Dit ging via een briefje in de supermarkt of via via een kennis... Soms lijkt het me wel lekker een jonge meid, die laat je eerder oppassen tot bv 12u als je ouders/schoonouders...
ik heb zelf ook veel opgepast, maar wel op bekende kinderen zeg maar. Meestal de buurkinderen, onze straat zat vol met kleine kinderen en van mijn leeftijd waren er verder alleen jongens. Mijn geld stroomde binnen.
Nooit! Behalve mijn ouders heeft er nog nooit iemand op onze zoon gepast in de afgelopen bijna 4 jaar. We nemen hem gewoon altijd mee of eentje blijft thuis.