Wie kan me verder helpen, Ik zou graag anoniem melding maken van bepaalde praktijken op een kdv hier in de gemeente,maar weet niet waar het kan. Het gaat om bepaalde punten: - Medische kinderen zijn aanwezig, terwijl er geen verpleegkundige is op bepaalde dagen. - De kinderen (o.a. met epilepsie en koortsstuipen bekend) worden vervoerd in een donkerkleurige auto zonder airco, temperatuur is rond de 32 graden in de auto.. Nog wel meer dingen, maar dit zijn de meest ernstige. Waar zou ik dit moeten melden?
Hoeft niet perse.. Je kunt een vermoeden hebben...en dan is het aan het GGD of het ook echt zo is. In zulke gevallen vind ik een vermoeden al genoeg. Het gaat namelijk om een bedrijf en die mogen best af en toe onder de loep worden genomen.
Wat ik me wel afvraag, is hoe jij het nou weet hoeveel graden het is in een auto? En daarbij is het niet prettig, maar een kind kan daar heus wel even tegen. Kleine stukjes bedoel ik dan. Maat veel verder zal een kdv ook niet rijden
Zijn dit punten die je zelf heb waargenomen en heb je zelf daadwerkelijk in die auto gezeten? Of heb je dit van horen zeggen?
Werk zelf op een Kdv en er worden jaarlijks onaangekondigde controles uitgevoerd en daarnaast mochten ze het niet vertrouwen nog wat geplande en ongeplande.
Als je bepaalde misstanden hebt waargenomen, zou ik die met de ouders en de leiding van het kdv bespreken. Je zorgen uiten daar zal je geen problemen mee krijgen. Ik neem aan dat het doel is om de situatie veilig te maken voor de kinderen? Dan lijkt dat me de eerste stap.
Dit. Ik zou dat zowel op schrift als mondeling doen. En dan vragen of ze ook schriftelijk reageren. En dat je graag een stappenplan wil van wat ze gaan doen. Mochten je klachten niet serieus genomen worden dan zou ik richting de directeur gaan. Mocht dat niet helpen, dan de GGD inseinen.
Temperatuur zelf waargenomen, De Auto's hebben ook geen zonneschermen. Het gaat om taxirittem van het kdv naar huis, het Kind dat Als laatste wordt gebracht zit een uur a anderhalf uur in de auto. De kinderen komen badend in het zweet aan, het gaat hierbij ook om kindjes met epilepsie, koortstuipen en Sowieso allemaal een stoornis of ziekte. Er Hoort elke dag een verpleegkundige te zijn maar 2 dagen in De week is die Er niet. Er is dan wel een kindje dat constant gemonitord moet worden, ligt Aan saturatiemeter en heeft bij daling extra zuurstof nodig. Ook een kindje met koortsstuipen en een kindje met een syndroom waarddoor ze snel kan stikken.
Ik zou het eerst aangeven bij het kdv zelf. Dat je je flinke zorgen maakt over bepaalde zaken. Vind persoonlijk dat je altijd eerst dingen moet aangeven bij de persoon of het bedrijf zelf ipv het meteen verder te zoeken. Geef je zorgen aan, dat biedt de gelegenheid het aan te pakken. Gebeurt er niets of te weinig kun je de volgende actie van melding bij ggd of iets altijd nog maken.
Ik werk op een orthopedagogisch dagcentrum en daar is ook geen verpleegkundige aanwezig. Wel is er op iedere groep iemand met KinderEHBO. Met een arts is er een protocol gemaakt voor ieder kind wanneer er wat gedaan moet worden op medisch gebied. Zo mogen wij dus ook gewoon met kinderen met epilepsie werken, sondevoeding (cursus gedaan hebben) en diabetes (cursus). Kindjes met zuurstof hebben we niet dus daar zou ik de regelgeving niet van weten. Volgens mij is 1 uur de maximale reistijd, bij ons in ieder geval wel. Met klachten over de taxi zou ik naar het taxibedrijf bellen daar is het KDV niet schuldig aan (hooguit de afspraken in het contract die op hoger niveau zijn vastgelegd). Mijn ervaring is dat ouders meer inspraak op het vervoer hebben dan begeleiders van het KDV.
Dan neem ik aan je zelf een medewerker ben op dit kdv en dan lijkt het mij tijd om aan de bel te trekken bij je leidinggevende want ik zou niet weten hoe je anders in die auto erecht zou kunnen komen. Ik zit ook niet in andermans auto om te kijken hoe warm het daar is.
Dan moet je melding maken bij de GGD. Heb dit als medewerker ook eens willen doen, maar mocht niet anoniem. Hoop dat dat inmiddels wel mag.