Gister kreeg ik van de spoed eisende assistente te horen dat ik moest oppassen met Menthol producten. dit blijkt een wee opwekkende werking te hebben. je moet er wel overgevoelig voor zijn, maar dat weet je pas als je de mk al heb gehad. ik heb nu keelontsteking en mag dus geen menthol snoepjes. ook een tip voor iedereen hier, eet in je zwangerschap niks met menthol!
Jeetje je hoort iedere keer weer nieuwe dingen wat je beter niet kunt eten. Je kan het op een gegeven moment toch niet meer bijhouden wat je wel of niet mag. Nou dan eet ik maar geen mentolsnoepjes meer. Wel jammer want ik vindt die verkoudheidssnoepjes met dat rode papiertje zo lekker.
Sorry hoor; maar dat is echt onzin! Misschien bedoelt ze keelsnoepjes waar zoethoutwortelextract in zit, maar dat je geen menthol meer zou mogen is nonsens!
Ja ik ook en eet ze nu nog steeds...........en nergens last van hoor! Weer iets op het lange lijstje van wat we niet meer mogen hebben pfffff
ik heb ook te horen gekregen van huisarts en gyn dat mentholsnoepjes problemen met je maag kunnen verergeren. Dit omdat ik daar dus met maagklachten naar toe ging, en juist menthol snoepjes (mentos drop) daar werd ik niet misselijk van.. maar ja, daar kreeg ik extra maagpijn van. Maar nooit iets gehoord over het weeen opwekkend effect hiervan.
nou lijkt mij ook onzin. ik heb altijd mentos bij me ik denk dat 1 a2 rollen per dag (schaam) en ik had tijdens de zwangerschap aandelen in rennie menthol. en ik liep overtijd dus weeën op wekken? nee hier echt niet (ja via het infuus)
hmmm dan mag ik ondertussen toch aardig wat weeën gehad hebben van al die zakken wilhelmina pepermunten, tandpasta en mentos! Nee lijkt me dus onzin, mocht het wel weeënopwekkend zijn zul je dat snel genoeg merken en kun je alsnog stoppen. (neem aan dat niet na 5 pepermuntjes meteen je bevalling op gang komt)