Oppassen met vriend erbij?

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nee. Je neemt je partner toch ook niet mee naar je werk? Ik zou het iig. niet willenals ik een oppas inhuur.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind dat je dat gewoon met de ouders moet overleggen. Wel zo netjes.

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik zou het niet leuk vinden als ouder.
    Ik betaal je niet om samen wat met je vriend/man te doen.

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik ga het haar morgen even vragen :) bedankt voor jullie meningen.

Ga zowieso zeker niet de hele dag met mijn vriend erbij op pad. Maar misschien vindt zij het geen probleem als hij ook even mee gaat naar de speeltuin, kunnen ze samen voetballen ofzo.

5. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Ik kijk eerlijk gezegd nogal op de van de reacties van ouders hier dat ze 'hun oppas er toch niet voor betalen om af te spreken met hun vriendje'.

Hele vreemde beredenatie.... Alsof de oppas haar werk minder goed zou doen??

Ik zie het juist heel anders, hartstikke gezellig voor het kind en meer aandacht, samen spelen etc etc.

TS, ik zou het wel met de ouders overleggen!

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dit. Meteen een goede oefening ook voor mijn kind om wél aan vreemden te wennen.

7. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou het gewoon vragen!

Mijn vriend is ook een aantal keer mee geweest naar mijn oppas kind. De ouders vonden het alleen maar leuk voor het kind ;)

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Mijn oppaskindje staat inderdaad echt op de 1e plaats bij mij. Vriend is volwassen en die zie ik elke dag.
    De band die ik heb met het kind is zo goed! Ik zou voor haar door het vuur gaan!

En inderdaad, misschien leert ze zo wat beter met vreemden omgaan.

Overleg met de moeder gaat zeker gebeuren :)

9. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

:p
    Dit dus... Ik zou ook nee zeggen als je het aan me zou vragen.

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Mwoah... ik vind het nog niet zo'n hele gekke redenatie hoor. TS moet oppassen en niet ondertussen met haar vriendje bezig zijn. Als ik daarnaast zie wat gastouders, medewerkers van kinderdagverblijven, etc. allemaal voor een screening door moeten maken (bij gastouders is zelfs continuscreening van gastouder + echtgenoot + meerderjarige inwonende kinderen), kan ik me wel voorstellen dat ouders het tegenwoordig prettig vinden om te weten met wie je kind allemaal in contact komt. Natuurlijk kun je niet 24/7 "op" je kind zitten om het te beschermen, maar ik vind het logisch dat een oppasser wel even overlegd met de ouders wanneer er een "nieuw" persoon in beeld komt. Ook aangezien je als oppasser er primair bent voor het kind.

Wie weet is het helemaal geen probleem. Nou, prima dan toch :) Maar dan heb je het wel even overlegd en dat is wel zo professioneel.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja dit dus

12. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    waarom het gezin niet eens te eten vragen. dan krijgt je vriend gelijk een idee

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Als het voor een keertje is kan je het altijd vragen maar ik zou goed begrijpen als ze nee zeggen.

Mijn zusje past ook wel is op, savonds/snachts. Zei mag haar vriend wel altijd meenemen. T ligt er maar net aan.

14. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    #34 Nenanena, 11 aug 2013
    Laatst bewerkt: 11 aug 2013
    Ik heb de rest van de reacties niet gelezen, maar als moeder zou ik niet op prijs stellen als een oppas zomaar een onbekende meeneemt. In overleg en na voorstellen is er veel mogelijk. Bij gastouder of crèches wordt iedereen gescreend, graag zou ik de gene aan wie ik mijn kind toe vertrouw ook 'screenen' dus iig zelf willen zien en ontmoeten. Ongeacht of ik ts een topmeid vind met mijn kind. Het zegt niet altijd iets over de partner.

15. senta

senta Niet meer actief

Ik zou overleg erg fijn vinden maar heb er geen problemen mee. Leuk juist!

16. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    laat je wel nog even weten hoe t is afgelopen of je vriend mee mag of niet
    ben nieuwsgierig ;)

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Van mij zou je wel mogen (denk ik ;)).
    Ik ben benieuwd of het mag, leuk dat je vriend geïnteresseerd is.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Serieus??? Zou je dit doen? Dan ben ik blij dat jij niet op mijn kind past. Ik weet niet wat ik zou antwoorden als het gewoon even overlegd wordt, maar als ik zou merken dat je dit stiekem zou doen, was het gelijk de laatste keer geweest! Ouders geven in goed vertrouwen hun kind aan een oppas mee. Als die dat vertrouwen op zo'n manier bewust beschaamd, zou het wat mij betreft gelijk over zijn.

@ts: Ik zou het met de ouders overleggen. Maar mijn standpunt wat kinderen betreft, is dat je altijd denkt vanuit het belang van het kind. Onze zoon zou het waarschijnlijk alleen maar gezellig vinden. Jouw oppaskindje vindt het waarschijnlijk vervelend. Misschien dat haar ouders het juist wel goed vinden als ze af en toe oefent met kennismaken met vreemden. Maar misschien doen ze dat liever niet of liever zelf. En aangezien het hun kind is, vind ik dat je hun keuze moet respecteren. En dat kan alleen als je het gewoon even vraagt.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou het niet op prijs stellen, ook niet als je het zou hebben gevraagd. Mijn kind is geen attractie eerlijk gezegd.

Ik vind de vraag van je vriend overigens wel apart, maar misschien ligt dat aan mij.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind ik ook hoor

Deel Deze Pagina