goh.. wat een reacties. Ik vind het ook fijn dat mijn man mijn werkplek kent. En weet wat ik doe. Dat praat wat gemakkelijker, als hij een voorstelling bij kan maken en weet over wie ik praat. Nu werk ik als zwemonderwijzer dus hij is regelmatig op 'mijn werk' . Ook weleens als ik aan het werk ben. Maar ook als je op een kantoor of kdv zou werken, kan je man/vriend je toch weleens ophalen, waardoor je collega's of eventuele 'clienten' hem/haar zien en kort ontmoeten? Misschien eens beginnen met laten ophalen, zodat de ouders je man/vriend ook kennen en dan later nog eens naar een speeltuin ofzo.
Oh oke, dan is het een iets ander verhaal. Ik las het alsof jij haar voorstelde om het zo af te spreken met haar vriend en naar ouders toe te communiceren dat ze hem toevallig waren tegengekomen.
Maar serieus ... waarom zou je dat dan willen? Ik snap gewoon de vraag niet van haar vriend. Als hij wil zien waar ze werkt, dan zet hij haar af en hij ziet de huis waar ze ingaat. Waarom moet je dan perse het kind willen ontmoeten?
Ja moet je je voorstellen lig je in het ziekenhuis en komt de verpleegster langs met haar vent, want ze vindt je zo'n leuk mens dat hij je ook wel eens wilde ontmoeten. Of kom je bij de psycholoog zit haar man er ook bij
Ik heb alleen de OP gelezen, dus misschien mosterd na de maaltijd, maar ik nam vroeger ook mijn vriend mee naar mijn oppas adres, maar dat was enkel 's avonds als de kinderen naar bed gingen/in bed lagen. Ook mag mijn oppas haar vriend meenemen. Enkel vind ik het een groot verschil dat het voor jou echt een 'werkdag' is. En overdag. Die dag hoort echt voor jou en je oppaskind te zijn. Daar heeft jouw vriend in mijn ogen weinig mee te maken. De enige optie die ik wel oké zou vinden, is als je in een park of bij een speeltuin afspreekt en hij is er dan ook een uurtje bij ofzo. En dan nog zou ik dat overleggen met de ouders.
Om te weten over wie ze het heeft? Ik vind het ook prettig om mijn man zijn collega's te kennen en visa versa.
Nee maar op die wijze weet ik wel over wie mijn man praten in contect met zijn werk. Ik vind er iig niets vreemds aan. Zou het wel raar vinden als ts haar oppaskind achter zou laten bij haar vriend maar daar is geen sprake van
Ik denk dat het eraan ligt hoe de band is met de ouders van het kindje, en natuurlijk hoe zij er dan over denken. Als ik voor mezelf iemand in gedachten neem die ik ken, dan zou zijn als ze onze oppas zou zijn van mij haar vriend mee mogen nemen, geen probleem. Maar ligt dus echt aan de persoon. De vergelijkingen met ander werk snap ik op zich wel. Ik zou mijn man ook niet meenemen naar mijn werk. Maar mijn kinderen dan weer wel als het zo uitkomt (als ik iets moet brengen of regelen ofzo op mijn vrije dag).
Tja waarom zo je niet een keer samen een boterham kunnen eten of ergens een ijsje gaan halen. Ik zou er op zich geen problemen mee hebben. Ligt natuurlijk ook aan de band met de ouders. Misschien is het al eens gevraagd/beantwoord maar waarom vraag je het niet even aan de ouders zelf?
nou, ik vind dat er wel wat rare vergelijkingen worden gemaakt hoor als in: bij de psychologe zit haar man er ineens bij We hebben het over oppassen. Dat is dus géén KDV en géén gastouder, maar gewoon zwart oppassen lijkt mij. Ik zou gewoon vragen hoe de ouders er tegenover staan. Ik zou het niet erg vinden als er een ijsje gegeten wordt of naar de speeltuin. Een uurtje is dan wel meer als genoeg. Mijn man is ook op mijn werk geweest (verst. beperkten) en nee dat was geen 'aapjes kijken', maar meer een indruk van wat ik nu eigenlijk doe. Binnen 10 minuten is hij dan ook weer weg hoor en cliënten vinden het alleen maar leuk als hij zo heel af en toe zijn gezicht laat zien. Net als mijn zoontje die héél af en toe bij mij op het werk komt als mijn man iets afgeeft of wat dan ook. Alleen maar leuk
Helemaal mee eens! Het ligt er toch heel erg aan wat voor werk je doet. Ik sta voor de klas (bo) en mijn vriend is ook weleens langs geweest. Ook komt hij met mijn dochtertje naar het Sintfeest, zomerfeest e.d. Vindt de directrice juist leuk! Andersom zal het nooit voorkomen. Mijn vriend is beveligingsmedewerker, dus nee geen beroep waarbij je zegt ik kom eens langs. Ik snap de vraag van ts haar vriend best. Ik zou ook benieuwd zijn naar het kindje waar mijn vriendin elke week op past. Als ouder zou ik het geen probleem vinden. Wel zou ze het eerst moeten vragen en zou ik het prettig vinden om hem eerst zelf te ontmoeten.
Ja hoor, gewoon even vragen aan de ouders. Mijn oppas neem ook vaak haar vriendje mee, vinden de kids top! Hij bouwt de meest fantastische dingen van de duplo en de meiden vinden het super leuk om het zo'n grote jongen te spelen. Gezellig!
Ik heb vroeger ook opgepast bij een gezin.. en die zoon die miste vriendjes om mee te voetballen en de dochter wilde tutten.. Af en toe.. na goedkeuring van de ouders ging mijn vriend mee om lekker met hem te ravotten.. vond ie helemaal geweldig.. en de ouders ook.. ze zien hun zoon helemaal genieten en ze betalen alleen jou.. en zie dat je al een tijd oppast dus er is al een vertrouwens band met jou neem ik aan..
ik denk dat je het niet zomaar met elk ander beroep kunt vergelijken. Mijn man is ook wel eens langsgeweest op het kdv waar ik werkte, geen uren natuurlijk, maar ff buurten na zn werk. Ik heb toen ook niet alle ouders om toestemming gevraagd maar hij had verder ook niks met de kindjes te maken. Ik zou het in dit geval wel ff met de ouders kortsluiten. Mijn man heeft trouwens een kantoorbaan en ik ga er met de kids ook wel eens langs.
Het feit dat jouw vriend het zelf vraagt en dus erg begaan is met jouw oppaskindjes zou mij als ouder juist heel goed doen. Zo'n jongen is toch lief? Bovendien pas je al geruime tijd op en is er vertrouwen in jou. Ik zie werkelijk het probleem niet hoor. P.s. ik heb een keer oppas gehad. 2 vriendinnen wilde het samen doen. Dan zaten ze 's avonds niet alleen en konden ze gezellig kletsen. Prima hoor. 's avonds zat de luier verkeerd om en lagen er overal boekjes en speelgoed. Nou en? Ze hebben het leuk gehad en hun best gedaan... prima!