oppassen op neefjes/nichtjes

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Chocolat, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

#1 Chocolat, 18 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2014
    Zou jij standaard elke week oppassen op neefjes/nichtjes als de ouders werken?

(het gaat mij niet om het geld ik zou het voor noppes doen,
    maar omdat je tante bent en je tijdens het oppassen eigenlijk gastouder bent. Dus het gaat het erom dat de familiebanden dan niet strubbelingen krijgen als je oppast want het kind luistert niet dus straf en dat het thuis verteld en er daar moeilijk over gedaan wordt dat je straf hebt gegeven, en dan een heleboel heibel. is maar een voorbeeld)

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Absoluut niet! Incidenteel wel. ;)

3. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Uhm standaard.. Eerlijk gezegd nee! Wil best een keer oppassen maar niet voor vast

4. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nee. Ik wil gerust oppassen als de gastouder vakantie heeft of als er onverwachts een extra dag moet worden gewerkt maar geen vaste dagen oppassen.

5. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Het gaat dus om structureel, iedere week oppassen? Dat doe ik niet voor noppes. Kinderopvang is ook niet gratis, toch?!

Zo af en toe een keer oppassen, gratis, geen probleem in mijn ogen.

Ik zou het zien als werk, zeg maar.

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou t wel doen, mits zij ook open staan om op onze kleine te passen op een andere dag:)

7. mommytobe61

26 mei 2014
    47
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb het wel gedaan, niet op mn nichtje of neefje maar op het kind van mijn beste vriendin. (Ongeveer 2 jaar lang elke week) En voor niets, ik kreeg wel af en toe iets maar in principe dus voor niets.
    Dat heeft ook wel geholpen want de meeste dingetjes qua baby's/peuters weet ik nu wel :)

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Nope ;)
    Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, mits ik zelf zou werken en die dagen mijn kind(eren) daar zou kunnen brengen.

9. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

#9 Allesofniets, 18 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2014
    Ligt er aan, mij. Zus doet het wel, gewoon omdat ze het super leuk vind..... De dag dat ze er mee wilt stoppen is de dag dat K naar een gastouder gaat. Helemaal geen probleem. Ze mag vrij zijn. Zolang ze het leuk vind oke, wilt ze het niet ook oke.

Denk dat het ook aan de situatie ligt, mijn zus mag geen kinderen krijgen.
    Zo kan ze toch een beetje meegenieten van het 'moeder' zijn.

10. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Mijn zus pas 2-3 keer per maand op. Ze krijgt 50 euro per maand

11. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Paste standaard op 2 kinderen van ex schoonzus. Soms 1x per week en soms 2x per week. Kon ik niet, was het ook geen probleem.

Ik kreeg er niets voor en dat wilde ik ook niet.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ja hoor, met veel liefde. En geen haar op mijn hoofd die daarbij overweegt er geld voor te willen

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

NEE. Afentoe wel gratis en in noodgevallen. Gelukkig zijn de meeste neefjes nichtjes al over de tien jaar. Dus niet nodig.

14. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ja, mits er (op andere terreinen) wel een wisselwerking is. Voor mijn broer zou ik het zo doen en ik zou er niets voor willen hebben, het is familie, daar wil ik niet op verdienen. Mocht mijn broer een eikel 1e klas zijn die altijd van anderen 'profiteert' maar daar nooit iets voor terug willen doen, dan zou mijn antwoord nee zijn.

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier dus ook!
    En ik ben blij dat er meer zo bij ons in de familie denken,als alleenstaande moeder zou ik echt niet weten hoe ik zonder moet....zou ik snel zonder werk zitten ben ik bang!

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ja doe ik ook al bijna 3,5 jaar , tussen de periodes door dat ik echt niet kan ( eerste 6 weken bij herstellend van operatie zijn etc.)
    Nu hij bijna naar school gaat en onze jongste in jan ook ga ik er ook mee stoppen en hun kleine ( onderweg) dat ga ik fysiek gewoon niet meer redden structureel.

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dit

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Dit dus. Maar goed hier niet aan de orde want 1- zus woont met haar gezin in Amerika 2- mijn neefje is 16 jaar :D

Maar goed ik zou dan wel met mijn zus om tafel gaan zitten en goede afspraken maken over de regels en de manier van straffen (is ook duidelijker voor de kinderen als de regels een beetje hetzelfde zijn en de straffen ook).

19. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Op mijn nichtje wel want ik kan daar mijn zoon ook brengen. Op ander nichtje niet maar die zien we niet vaak, andere band mee en ik zou zoon daar niet zomaar heen brengen.

20. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    geld ook voor ons!

Deel Deze Pagina