Zou jij standaard elke week oppassen op neefjes/nichtjes als de ouders werken? (het gaat mij niet om het geld ik zou het voor noppes doen, maar omdat je tante bent en je tijdens het oppassen eigenlijk gastouder bent. Dus het gaat het erom dat de familiebanden dan niet strubbelingen krijgen als je oppast want het kind luistert niet dus straf en dat het thuis verteld en er daar moeilijk over gedaan wordt dat je straf hebt gegeven, en dan een heleboel heibel. is maar een voorbeeld)
Nee. Ik wil gerust oppassen als de gastouder vakantie heeft of als er onverwachts een extra dag moet worden gewerkt maar geen vaste dagen oppassen.
Het gaat dus om structureel, iedere week oppassen? Dat doe ik niet voor noppes. Kinderopvang is ook niet gratis, toch?! Zo af en toe een keer oppassen, gratis, geen probleem in mijn ogen. Ik zou het zien als werk, zeg maar.
Ik heb het wel gedaan, niet op mn nichtje of neefje maar op het kind van mijn beste vriendin. (Ongeveer 2 jaar lang elke week) En voor niets, ik kreeg wel af en toe iets maar in principe dus voor niets. Dat heeft ook wel geholpen want de meeste dingetjes qua baby's/peuters weet ik nu wel
Nope Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, mits ik zelf zou werken en die dagen mijn kind(eren) daar zou kunnen brengen.
Ligt er aan, mij. Zus doet het wel, gewoon omdat ze het super leuk vind..... De dag dat ze er mee wilt stoppen is de dag dat K naar een gastouder gaat. Helemaal geen probleem. Ze mag vrij zijn. Zolang ze het leuk vind oke, wilt ze het niet ook oke. Denk dat het ook aan de situatie ligt, mijn zus mag geen kinderen krijgen. Zo kan ze toch een beetje meegenieten van het 'moeder' zijn.
Paste standaard op 2 kinderen van ex schoonzus. Soms 1x per week en soms 2x per week. Kon ik niet, was het ook geen probleem. Ik kreeg er niets voor en dat wilde ik ook niet.
NEE. Afentoe wel gratis en in noodgevallen. Gelukkig zijn de meeste neefjes nichtjes al over de tien jaar. Dus niet nodig.
Ja, mits er (op andere terreinen) wel een wisselwerking is. Voor mijn broer zou ik het zo doen en ik zou er niets voor willen hebben, het is familie, daar wil ik niet op verdienen. Mocht mijn broer een eikel 1e klas zijn die altijd van anderen 'profiteert' maar daar nooit iets voor terug willen doen, dan zou mijn antwoord nee zijn.
Hier dus ook! En ik ben blij dat er meer zo bij ons in de familie denken,als alleenstaande moeder zou ik echt niet weten hoe ik zonder moet....zou ik snel zonder werk zitten ben ik bang!
Ja doe ik ook al bijna 3,5 jaar , tussen de periodes door dat ik echt niet kan ( eerste 6 weken bij herstellend van operatie zijn etc.) Nu hij bijna naar school gaat en onze jongste in jan ook ga ik er ook mee stoppen en hun kleine ( onderweg) dat ga ik fysiek gewoon niet meer redden structureel.
Dit dus. Maar goed hier niet aan de orde want 1- zus woont met haar gezin in Amerika 2- mijn neefje is 16 jaar Maar goed ik zou dan wel met mijn zus om tafel gaan zitten en goede afspraken maken over de regels en de manier van straffen (is ook duidelijker voor de kinderen als de regels een beetje hetzelfde zijn en de straffen ook).
Op mijn nichtje wel want ik kan daar mijn zoon ook brengen. Op ander nichtje niet maar die zien we niet vaak, andere band mee en ik zou zoon daar niet zomaar heen brengen.