ik wil binnen kort ook een oppas gaan zoeken die zo nu en dan een avondje wil oppassen zodat me vriend en ik even tijd voor ons samen hebben. dat is alweer bijna 2 jaar geleden dus we zijn er aan toe. een meid van 16 verdient in de winkel z'n 3.50 per uur denk ik dus zou zelf ook zoiets geven als ze op een kind zou moeten passen en zeker in de avonduren want dan hoeven ze eigenlijk alleen echt op te passen en kunnen lekker tv kijken of computerenof hun huiswerk doen. bij 2 kinderen zou ik 5 euro per uur redelijk vinden. ik ga denk ik een vast bedrag afspreken. ik heb 2 kids dus normaal 5 euro per uur. ik wil het zo gaan doen dat ik bijvoorbeeld altijd 15 euro geef. de ene keer past ze dan een uurtje op en de andere keer 4 uurtjes net wat er nodig is.
ik kreeg trouwens zelf altijd toen ik oppaste tussen de 10 en 25 gulden per avond. ik zelf kreeg dus ook altijd per avond betaald en niet per uur
Gelukkig heb ik veel familie die graag op wilen passen. Dus geen gezeur met geld enzo. Als ik een avond weg wil en kom laat terug, dan slaapt ze gewoon bij mijn moeder. Dan doe ik mezelf een plezier en mijn moeder ook hihi
Nou ik ben wel benieuwd wie er dan komt oppassen bij jullie, voor zo'n laag bedrag. Voor 3 euro per uur heb je zeg maar 12 euro voor een hele zaterdag avond?? Gingen jullie daarvoor bij iemand op de bank zitten op je zaterdagavond toen je 16 was? Ik niet hoor
voor 4,12 gulden per uur werkte ik me in 1998 op mijn 16e uit de naad bij een winkel, dat is heel wat anders dan op 1 kindje passen die in bed ligt en ondertussen lekker bellen met je vriendinnen en chips etend tv kijken op de bank. 3 euro is wat mij betreft meer dan voldoende per uur. en een 10tje per avond is ook goed. gelukkig hier ook oppassende omas die er zelfs geld voor toe willen geven. groetjes
Wat een bedragen zie ik hier staan zeg! Bij bekenden/familie paste ik voor niets op (kreeg soms wel eens wat), maar moet zeggen niet iedere zat.avond. Ik vind 10 euro voor 3 uurtjes best redelijk hoor!! Het is voor een 16 jarige toch leuk mee genomen? Als ze in de winkel gaat werken krijgt ze echt niet veel meer hoor!
Onze oppas krijgt EUR 6,- per uur (past op dit moment nog op één kind van 2,5 jaar) en dat rond ik dan nog naar boven af. Dat is zowel avond als dag tarief. Nu moet ik zeggen dat onze oppas een wat oudere vrouw is met veel ervaring in de kinderopvang en eigen kinderen. Ik zou sowieso denk ik niet zo snel een meisje van 16 op mijn baby of nog heel jonge kind laten passen. Maar goed, het is heel simpel een kwestie van vraag en aanbod. Als dit meisje wil oppassen voor EUR 3,- per uur dan doet ze dat en anders niet Onze schoonmaakhulp verdient EUR 11,- per uur terwijl dat véél minder verantwoording met zich meebrengt....maar helaas is een werkster voor EUR 6,- per uur niet te vinden natuurlijk.
Ik kreeg (zo'n 14 jaar geleden al weer ) voor oppas overdag uitbetaald volgens de gastoudertarieven van toen (in guldens!) f 5,- voor het 1e kind uit een gezin en f 2,50 toeslag voor het tweede. 's Avond kreeg ik vaak een hoger tarief betaald voor de uren dat de kinderen wakker waren (eten geven, naar bed brengen) en daarna een lager tarief. En dan vanaf 24.00 uur ook weer een toeslag. Een hele rekensom, maar erg 'fair'. Ik vond het als tiener ook juist heel tof om een hele avond een huis 'voor mij alleen' te hebben (lees: zonder mijn ouders), een tv en video, chips en een bank om met m'n vriendje op te hangen (was een betrouwbare jongen, dus mocht ook komen van de ouders van de kinderen ). En dan nog geld toekrijgen ook! Ik zou anders thuis ook niet veel meer hebben gedaan dan tv-kijken of lezen, en dat kan op zo'n oppasadres ook. Als ik liever was uitgegaan ofzo, dan had ik wel gezegd dat ik niet kon oppassen omdat ik al andere plannen had Ik vond het toen trouwens wel raar dat ik als oppas, met de zorg van iemands kind toevertrouwd, minder per uur kreeg dan de schoonmaakster. Maar toch was dat nooit een reden om meer te vragen. Zelf heb ik nu trouwens ook geen schoonmaakster En paar jaar geleden heb ik bij een collega opgepast en kreeg ik € 6,- per uur. Dat was oorspronkelijk voor overdag bedoeld, maar ik kreeg het ook als de kinderen in bed lagen. Ik vond dat erg veel, op het eind van een avondje eten+film+drankje konden ze zo nog € 40,- aan mij afdragen. Ben blij dat ik nu alleen nog maar oppas bij hoge uitzondering en als vriendendienst. Wat ik redelijk zou vinden voor een oppas is € 3,50 per uur als de kinderen slapen en € 5,- ofzo als ze wakker zijn. Vindt de oppas dat te weinig, dan moet diegene maar niet willen oppassen maar iets anders gaan doen wat meer verdient. Gelukkig hebben wij het tot nu toe altijd met familie kunnen regelen, en dan is een symbolisch bedankje op z'n tijd gelukkig genoeg.
Nou ik vind het allemaal maar een hoop geld. Toen ik vroeger oppaste, kreeg ik daar nooit geld voor. Wel was er altijd voor gezorgd dat ik niks tekort kwam, video (dik 10 jaar terug), drinken, chips en/of toastjes. Tja ik vond het ook wel leuk en hoefde daar niks voor te hebben. Af en toe kreeg ik een fooitje zodat ik in de vakantie iets kon kopen. Op het moment heb ik nog geen oppas nodig gehad. Maar mijn neef en zijn vriendin staan al te popelen. Ze willen daar geen geld voor, dus ik zorg gewoon dat mijn huis "vol" is en ze niks tekort komen.
Ik vind persoonlijk 3,- per uur erg weinig.... wat ik hiervoor ook al heb gelezen, dan heb je dus bijv. heel je zat.avond van 8 tot 12 daar gezeten en heb je 12,- Ik vind 5,- per uur redelijk