Oppassen

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmm, wij hebben 2 vaste oppassen voor als wij een avondje weg gaan.
    Als wij een nacht weg gaan dan gaan ze uit logeren bij mijn ouders of schoonouders.
    Daarnaast heb ik ook nog wel mensen om me heen die op kunnen passen als het moet. Buren, vriendinnen en familie.
    Maar daar zijn we ook erg dankbaar voor!

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Jammer dat jou moeder dat niet wilt. Lijkt me eigenlijk best wel moeilijk, ook om het nog te vragen of ze wilt.

Mijn moeder past heel erg graag op, en kan niet wachten tot die 9 dagen oppassen. kreeg zelfs van mijn (stief) vader vanmorgen een appje dat hij de dagen aan t aftellen is tot mijn dochter bij hun komt slapen. En dat die er zo veel zin in heeft.

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nou lin80. Dat vraag ik mij dus ook af hoor, maar goed. Voordat mijn zoon geboren was werd er al gesproken over dat mijn sm zich achtergesteld voelde en op een één of andere manier maken ze er graag een concurrentiestrijd van. SO dan hoor en mijn man gaat daar lekker in mee.

Zelfs zo erg dat ik even goed te horen en te zien krijg hoe zoon naar haar luistert als hij daar geweest is ;). Maar dat werkt vaak niet, want als mama in de kamer is luistert hij naar niemand meer.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn moeder past wel eens op maar niet langer dan een paar uutjes hoor en in de nacht nog nooit nog nooit.

Maar is ze daar mee een slechte oma nee.

Maar het is wel eens onhandig.

Als je weinig tot geen vaste oppassen achter de hand hebt in dien nodig. Mijn moeder is wel een oma die speelgoed mee neemt een koekje of helpt indien nodig met wat extra.s voor de kinderen.
    Ze werkt zelf nog. Ze zegt altijd mijn tijd is geweest.

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Kijk; mijn oma kan ik bijv. altijd bellen. Maar ik wil dat zelf niet, omdat ze wat ouder zijn (en daarmee niet minder geschikt hoor, mijn oma is superoma met 11 kleinkinderen en een achterkleinzoon ook al is ze wat ouder), maar ze voelt zichzelf vaak niet in orde en dan voel ik mij bezwaard.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb helaas geen familie of moeder dus dat maakt het voor mij heel moeilijk. Mijn schoonmoeder past nu op wanneer ik bezig ben met mijn studie maar naast de tijd dat ik studeer wilt ze niet oppassen of het gaat met heel veel moeite en gezeur. Wel jammer want we kunnen haast nooit wat leuks doen zonder kind.... Voor haar eigen dochter past ze wel heel veel op, dat maakt het nog moeilijker voor mij maar kan het helaas niks aan veranderen! Vrienden wonen 130 km verderop dus dat maakt het ook moeilijk!

7. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Klinkt alsof je er meer mee zit dat je man en sm er een wedstrijdje van maken, zou daar toch even een keer wat van zeggen. Het is namelijk helemaal niet leuk om te horen hoe goed zij is en je moeder veel minder, zelfs een beetje kinderachtig. Hier geen schoonouders meer en mijn ouders wonen op anderhalf uur rijden. Dus gewoon een oppas aan huis als we eens weg willen. Ga gewoon even een gesprek aan met je man, dat zoals hij je moeder behandeld hij jou daar mee kwetst. En dat je het fijn zou vinden als hij dat soort opmerkingen gewoon voor zich wil houden.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Alleen bij bevallingen.

9. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Hier past trouwens een buurvrouw elke maandagmiddag op, maar ik pas dan vrijdagmiddag op haar kinderen. Ook heb ik een vriendin achter de hand die altijd wel kan op maandag, woensdag en zaterdag. En hij zou daar ook wel mogen logeren, beetje surrogaatoma.

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier hebben oma en opa 1 keer opgepast. Voor de rest is ze bij ons.

11. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    1 keer in de 2a3 maand ofzo.
    En dan is het een meisje die we gewoon betalen.
    Mijn ouders wonen ver weg, dus geen optie.
    Schoonvader is helaas overleden. En schoonmoeder heeft geen interesse in onze dochter.
    Man is alleen, en ik ook. Dus dan houden we erg weinig over.

Maar ik ben 100% thuis blijf moeder en vind het eigenlijk best heerlijk. En soms ga ik zelf een avond weg en blijft ze lekker bij papa.

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier passen mijn schoonouders sowieso twee volle dagen op in de week en mijn vader ook 2 volle dagen in de week. Verder komt het weleens voor dat wij in het weekend een feestje hebben of iets anders en dan gaan de kinderen logeren bij opa en oma.

13. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    De oudste gaat meestal naar vriendinnetjes, logeren, of naar mijn moeder.
    De jongste gaat overdag veel naar buren, maar als we echt een avond weg zijn logeert ze bij mijn schoonzus. De jongste is geen makkelijk kind, en mijn schoonzus heeft een zoon met wat beperkingen (inmiddels de deur uit) en daardoor heeft ze heel veel geduld :) Ik laat haar alleen daar met echt een rustig gevoel achter.

14. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Alleen OP gelezen, maar hier precies hetzelfde hoor!
    Alleen wel naar dat ik het gevoel heb, dat andere kinderen voorgetrokken (gaan) worden. Toen ik zwanger was van de oudste was het eerste wat mijn moeder riep: Als je maar niet denkt dat we gaan oppassen, want we zijn opa en oma en geen oppas... Prima, ik werk toch niet buitenshuis dus we zouden ook niet vaak een oppas nodig hebben. Nu af en toe wel, maar meestal 'kan' het niet.. Geloof er geen snars van, maar goed. Mijn vriend vind dit heel erg en wil een gesprek met d'r aangaan...
    Mijn zus daarentegen is zwanger en eerste wat m'n moeder bij haar riep: Oh, die kleine hoeft niet naar de opvang hoor, breng maar gewoon hier!
    Hmm schiet mij maar lek hoor...
    Ik snap zelf ook wel dat ze niet elke dag kunnen/willen oppassen, maar ik krijg het gevoel soms alsof ze mijn kinderen en vooral de oudste niet zo leuk vinden! ;)
    We wonen maar een paar minuten rijden van elkaar vandaan en ze hebben de kinderen nu bijna 2 weken niet gezien... Mijn schoonouders wonen ruim 3 uur rijden van hier en zien de kinderen in verhouding meer... Ik vind het gek, maar goed...

*edit* met af en toe oppassen heb ik het over zo nu en dan een uurtje omdat ik een afspraak heb, snel iets moet halen oid... Maarja..

15. Nati

Nati Niet meer actief

Wij hebben geen vaste oppasdag (sm heeft aangegeven dit niet te willen en wij waren hier wel blij mee eigenlijk) en een van de schoonzussen of schoonmoeder past in het weekend heel af en toe een avondje op (een avond in de drie maanden of zo). Omdat het zo weinig voorkomt dat we een oppas vragen vinden ze het allemaal wel leuk, maar zodra het iets regelmatigs (en daarmee verplicht) wordt willen ze dat niet. Vind ik helemaal prima en ik ben daar absoluut niet beledigd over.
    Wij hebben gekozen voor ons kind, dus oppassen is ons pakkie aan, niet van mijn (schoon-)familie. Ik snap dan ook nooit zo goed dat (schoon-)familie verweten wordt dat ze niet willen oppassen eigenlijk. Leuk als ze het willen doen, maar zo niet: mijn probleem, niet dat van hen en 'nee' zeggen is hun goed recht. ;)

16. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Omdat ik thuis werk heb ik geen oppas nodig overdag.
    Mijn kinderen gaan geregeld naar opa en oma (van beide kanten), maar alleen om gewoon lekker te spelen of te logeren in vakanties.
    Als wij zelf weg willen heb ik gewoon een oppas aan huis, die alles voor me regelt (eet met de kinderen, stopt ze in bad/bed)
    Ik vind niet dat mijn (schoon)ouders dat op zich hoeven te nemen.
    Zij kunnen het doen als ze er zelf zin in hebben en als wij zin hebben in een avondje uit regelen we gewoon iemand anders.

TS, ik snap best dat je teleurgesteld bent in de houding van je moeder. Maar zou het daardoor ook niet komen dat je de houding van je schoonmoeder een beetje te negatief ziet?

17. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik heb geen oppas.

18. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Wij hebben er 3 en als ik mijn schoonmoeder vraag om op te passen (75+ al!) Zegt ze altijd standaart "als je de jongste maar meeneemt!" En zodoende heeft ze nog nooit op de jongste gepast. de oudste 2 al vaak zat maar de oudste is 5 en kan heel veel zelf en de jongste slaapt tussen de middag nog dus ze heeft "pauze" tussendoor.

Verder past er niemand op onze kinderen eigenlijk.

19. senta

senta Niet meer actief

Hier ben ik volledig thuis dus overdag is oppas niet nodig, maar zoals gisteren moet ik onverwachts naar het ziekenhuis voor extra controle en dan pikken mijn schoonouders hem even op van school wonen vlakbij en anders mag die ook altijd met een vriendje mee.

Als wij een avondje weggaan is het meestal mijn broertje of mijn moeder die wij vragen, mijn broertje sport 3 avonden per week dus dan kan die niet, dan vragen wij mijn moeder en als het voor een klein uurtje is dan komt een van mijn schoonouders wel eens.
    Onze zoon gaat regelmatig logeren bij mijn moeder zo ook nu, 2 nachtjes zelfs, wel lekker even bijtanken nu. Maar bij mijn schoonouders weer veel minder, dat moeten wij echt vragen aan hun.

Op zich zou ik hele erg graag een meisje van een jaar of 16 in de buurt hebben die op wil passen helaas zijn er maar weinig van die meisjes in de buurt. En hebben we daardoor nog geen geschikte dame gevonden, al is het straks met baby nummer 2 erbij ook wel weer fijner als het vertrouwd is die oppast.

20. violetta

violetta Niet meer actief

Ik heb zelf nog geen kinderen. Maar pas graag op m'n nichtjes en neefje.
    De eerste jaren van 1 nichtje elke week 1 dag opgepast totdat niet meer nodig was. Ik vind dat genieten. En mis dat nu wel want nu is maar sporadisch dat ooit op hoef te passen. Zo 1 keer in de week een dag was zo mooi. Zie je ze ook opgroeien en kun je heerlijk genieten. Bij mij kunnen ze altijd terecht en dat weten m'n broers ook.

Deel Deze Pagina