Hoi, Ons zoontje gaat nu ruim 1,5 maand naar een GO toe. Er zitten me alleen een paar dingen niet zo lekker maar ik durf het niet met haar te bespreken, dat ligt echt aan mij, ben daar niet zo goed in. Hij heeft bijv een x een fles te weinig gekregen en gisteren zaten zijn billen nog onder de ontlasting. Hij is daar nog maar tot eind van het jaar, heb een nieuwe baan, wat ik overigens ook nog moet vertellen aan haar. Wil eigenlijk een andere GO maarja, voor die 2,5 maand vind ik dat ook weer niet nodig. Hoe kan ik nou het beste met haar het eea bespreken, wil het iig doen als zij alleen is maar dat gebeurt niet zovaak. Haar vriend en zoon en ouder van ander gastkindje zijn er vaak. Ik hoor het graag!
Mijn ervaring is dat je eerlijk en open naar elkaar moet zijn. Ik vind een fles missen en z`n billen niet goed poetsen niet goed, maar kan het niet zijn dat Julian een nat windje heeft gehad en de fles gemist was omdat hij een half uurtje later was en jij er daarom al was? Of was ze het echt vergeten? En verschoont ze verder wel zijn luiers goed en vaak genoeg? Ben je verder tevreden over haar? Anders is het misschien goed om een duidelijk schema te maken eventueel met verschoon momenten erbij (voor of na de fles). Ik zou zelf het waarderen als je het meteen zou melden als je mij niet meer nodig zou hebben. Maar heb je vanaf jan dan helemaal geen opvang meer nodig? Ik zou het dus zo snel mogelijk melden en eventueel het gastouderbureau opzeggen, want dat vergeten ouders ook nog weleens. Succes! En 2,5 lijkt niet lang, maar is het wel als jij je blijft ergeren aan haar!
Ik heb het nog niet gemeld omdat ik zelf nog geen contract getekend heb, pas als ik dat gedaan heb meld ik het. Julian heeft nog nooit een nat windje gehad en de fles was echt gemist. Ik ga het donderdag met haar bespreken. Ik kan het nog wel uitzingen hoor..hij komt altijd vrolijk bij haar vandaan dus dat is het probleem niet. Ik durf het gewoon niet te zeggen, bang voor haar reactie ofzo..ze is ook al wat op leeftijd dus dan vind ik het nog moeilijker, maarja tis wel ons kindje!
Succes donderdag! Ik vind het wel slordig van d`r dat ze niet goed z`n billen poetst daar kunnen ze toch flink last van krijgen. En een voeding missen ook, was Jullian niet vreselijk boos geworden? Mijn dochter pikte dat niet en oppaskindje van 4 mnd hoef ik ook echt niet over te slaan. En ook al is ze wat ouder ze moet het wel goed doen natuurlijk! Ik vind dit soort dingen ook wel lastig, zou haar een schema geven zodat ze hopelijk geen flessen meer mist. En over de billen? Geen idee was misschien eenmalig?
IK ZOU GEWOON HEEL DIRECT ZIJN. Je kan toch gewoon zeggen dat je nog een voeding hebt gevonden in het bakje en dat je niet begrijot hoe het zit? Ook gewoon zeggen dat hij nog poep op zijn billen had. Gewoon eerlijk zijn en niet al te moeilijk denken, dan krijg je vaak een goed en open gesprek. Succes donderdag, laat je de afloop weten?
Hallo, Ik zag dat dit bericht al wat ouder was, dus weet niet of je nog wat hebt aan onderstaand opmerking. Een manier om iemand aan te spreken op gedrag dat je zelf als niet gewenst ervaart, zonder te aanvallend over te komen is om het vanuit jezelf te benaderen (de zogenoemde 'ik-boodschap'): Ik merk dat..., dat geeft mij een gevoel van..., kunnen we voor het vervolg afspreken dat... bijv: IK heb gemerkt dat je de vorige keer flesvoeding bent vergeten te geven. Hierdoor was Julian thuis niet te genieten. Dit gaf MIJ een heel vervelend gevoel. Kunnen we voor de toekomst afspreken dat dit niet meer gebeurd? (dus je eigen gevoel uitspreken, uitspreken wat voor gevolgen dat voor jou had en vragen of dat in de toekomst voorkomen kan worden). Deze vorm van 'feedback' geven, wordt in het bedrijfsleven vaak gebruikt om mensen aan te spreken op ongewenst gedrag/handelen. Door het op jezelf te betrekken, speel je in op het sentiment van een ander. Daar zijn mensen doorgaans gevoeliger voor dan wanneer je hen op een 'aanvallende' of 'berispende' toon aanspreekt (althans dat is mijn ervaring).