Sinds 4 dgn. eet hij fruit erbij. 1e dag 1/2 banaan, 2e dag 1 banaan. Daarna 2 dgn,1 peer p.d Sinds dien poept hij wel elke dag maar elke keer is het zo'n zachte prop! Om een bolletje van te kneden. (sorry ,ik weet niet anders hoe ik het moet uitleggen). Hebben jullie hier ervaring mee? Wat kan ik eraan doen? Is dit obstipatie, het lijkt niet dat hij daar moeite mee heeft!
hoi hoi dit is volgens mij geen obstipatie hoor. maar omdat hij nu dus vast voedsel krijgt word de ontlasting anders van structuur. en daar komt bij een banaan werkt niet stoppent( of is het nu met een d) want Arend heeft dus poep problemen en die had op zijn vezelrijk dieetlijst banaan staan. groetjes sandra
Ik doe bij de banaan altijd een beetje uitgeperste sinasappelsap bij. Heeft ze gelijk vitamientjes binnen en dat werkt goed tegen evt. verstopping.
hier ook kleivormige/kneedbatre poep hoor! is inderdaad geen verstopping anders kwam er dagen lang neits uit maar zie je je kind wel drukken... Wees niet bezorgd hoor!
Ok, ik heb ook de huisarts gebeld, en die zei ook dat er niets vreemds aan is, Waarschijnlijk reactie op de nieuwe voeding dus de poep wordt anders! Maar hopen dat het zo is, ben gewend aan die vloeibare samenstelling!
Een banaan werkt laxerend als hij echt rijp is (dus als je echt geen groen meer ziet) en verstoppend als hij dus niet rijp is.
Hier hebben we ook sinds enkele weken van die vieze klei-achtige stinkluiers. Ik neem ook aan dat dat komt door de voeding die ze nu krijgt. Ze lijkt er namelijk geen last van te hebben. Tja ze krijgt nu ook meer voeding die wij ook eten, en wij hebben (als het goed is) ook niet elke dag dunnen ontlasting. Als ze wel een keer last heeft van wat moielijker poepen doe ik altijd door de melk een theelepel olijfolie. Dat lijkt goed te werken. Succes ermee.
Sophie had dat ook van smeuige ontlasting naar soort van klei bollentjes,eht komt idd dat ze weer aan ander voeding moeten wennen,ik denk dat het bij haar een week of 3 duurde. Groetjes,