Misschien een wat vreemde vraag, maar ik zit er over te tobben en dokter Google is er niet duidelijk over. Ik heb al gemerkt dat als we tijd nemen voor de seks en mijn man dus gedurende een langere tijd opgewonden is, er dan meer naar buiten komt tijdens de zaadlozing in vergelijking met een vluggertje. Ook bij mijn uitloop merk ik dit bijvoorbeeld (sorry vies). 's Ochtends komt het er op de wc nog altijd uit als we een uurtje of twee hebben gevreeen, maar bij een korte vrijbeurt merk ik er nauwelijks nog wat van. Misschien denk ik te ver door, maar zitten er ook zaadcellen in dat extra vocht, en dus met andere woorden, raak je minder snel zwanger van een vluggertje?
Het is misschien vergezocht, maar ik had vroeger een oom die met paarden bezig was. Dan kwamen er soms hengsten om de merries te bevruchten, en in plaats van het koppel meteen tot aktie te laten overgaan, werden ze bij elkaar gebracht, en dan weer gescheiden, en dan mocht er weer eens gesnuffeld of bestegen worden en werd de hengst er weer afgehaald... en pas op het allerlaatste mocht ie echt er voor gaan. Ik weet nog dat dit inderdaad was om de "opbrengst" groter te maken en ik ben er dus ook van overtuigd dat het bij mensen zo werkt. Ik weet alleen niet of het ook echt wetenschappelijk ooit is bewezen...
Naja. Het vocht daaronder wat ontstaat als je opgewonden bent, werkt wel zeker mee. En denk dat dat ook voor de man zo is. Hoe meer opgewonden, hoe effectiever de zaadlozing.
Ik heb het verschil ook al opgemerkt, maar ik heb er geen idee van of er ook meer zaadcellen aanwezig zijn dan, of dat het alleen maar vocht is. Hoe vaker mijn partner tegen het randje aankomt en dan net niet klaarkomt, hoe meer vocht er uiteindelijk uitkomt op het einde.
Ik ben vandaag bij fertiliteitsassistente geweest, die gaf wel aan dat opwinding kan helpen met de kwaliteit. Maar hoe de bevruchting en alles wat er mee te maken heeft precies werkt en wat beter is, is nog een grote black box zei ze.. er valt nog heel veel te onderzoeken over dit soort dingen.. Ik denk dat het dus wel beter is, maar je kan ook wel zwanger raken van een vluggertje. Wij kregen het advies om 3 a 4 keer in de week seks te hebben, nou dat word toch echt wel voor een deel vluggertjes