Laatste voeding, nog een keer kolven of niet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jo79, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik ben aan het afbouwen, mijn zoontje wil de laatste 2 maanden overdag niet meer, dus was het alleen 's ochtends en 's avonds en de laatste maand is het alleen nog maar 's avonds. Op zich komt er nog genoeg uit, maar sinds een dag of drie bijt hij keihard. Ik gil het automatisch uit van de pijn en dan laat hij wel los, om vervolgens weer te bijten. Aangezien ik toch al van plan was om te stoppen, vind ik het nu wel mooi geweest.
    Ik vraag me alleen af wat nou verstandig is, nu gewoon helemaal niets meer geven of nog de komende week ofzo nog een keer of 2 kolven. Ik heb geen zin in borstonsteking. Of zou ik het met kolven weer teveel stimuleren, pfff, weet het niet meer.

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Volgens mij kun je gewoon stoppen hoor. Krijg je stuwing kun je even een minuutje afkolven. Succes.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je het prima vindt om voor de melkmomenten op KV over te stappen, hoef je niet meer te kolven. Je moet gewoon even goed op je borsten letten: wordt de stuwing te pijnlijk, krijg je echt harde en rode plekken, dan kun je het onder de douche wegmasseren en als dat niet helpt, kun je ook een keer volledig leegkolven.
    Het is in dat geval handiger om 1 keer echt goed leeg te kolven, dan steeds kleine beetjes om de stuwing te kunnen hanteren: in dat laatste geval stimuleer je je productie meer dan als je echt goed leegkolft.

Deel Deze Pagina