waarmee pureren jullie het eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ellen291982, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik geef nu nog potjesvoeding maar wil graag vers eten aanbieden aan emma. nu hadden we bij de Lidl een staafmixer gehaald, maar dat werkte dus absoluut niet om het eten te pureren. Een beetje sap en de rest nog steeds klontjes. Mijn vraag aan jullie wat gebruiken jullie om het eten voor jullie baby te pureren?

2. mona23

mona23 Niet meer actief

staafmixer werkt hier prima, misschien iets langer pureren. Wat voor fruit heb je geprobeerd.

3. Ellen291982

appel heb ik geprobeerd. eerst schillen in partjes en dan pureren. het bleef allemaal aan de messen hangen en wat ik ook deed hij prakte nauwelijks. De appel was al bruin aan het worden moet je nagaan en nog niet gepureerd. We hebben hem teruggebracht naar de winke. Het kan ook aan het merk liggen misschien?.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik zal eens vragen aan mijn moeder hoe zij dat doet.
    Aangezien Kenji morgen bij haar is, en zij zelf zijn fruithapje wil gaan maken.
    Heeft ze voor ons ook altijd gedaan.

5. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Jammer dat je hem hebt terug gebracht want ik denk dat als je de appel eerst even had gekookt je wel een lekker prutje had kunnen mixen. Appel is hard en dat pureer je niet zo 123. Zou je zacht fruit proberen gaat dat geheid goed. Hard fruit altijd eerst even koken zodat het zacht is en dan pureren.
    Groetjes Kim

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ja een appel kook ik inderdaad ook altijd eerst eventjes. Dan wordt het ook niet bruin ;).

7. 894hi

894hi Niet meer actief

ik heb hier van avent zo een stoom/mix ding staan werkt prima moet ik zeggen :)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die mixer van Lidl is prima hoor!
    Ik denk dat je te weinig appel had, en in een verkeerde kom.
    Staafmixer met kleine porties werkt het beste als je een smalle hoge kom neemt, waar de mixer net in past.
    Op die manier hak ik er zelfs uitjes mee!
    Vocht erbij kan, maar is niet nodig om puree te krijgen.
    Ik doe het meestal in een grote mok, waar de staafmixer net in past.

Voor de kinderen heb ik trouwens nooit gepureerd.
    Appelpartjes kun je even zacht maken in de magnetron en als ze afgekoeld zijn kun je ze zo geven om vast te pakken en op te eten. Of je kunt ze even prakken. Het fijnste dat ik het eten ooit gemaakt heb was prakken.
    Maar jouw dochtertje is al bijna 7 maanden, dat is vloeibare prut echt niet meer nodig hoor!

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik gooi het in de blender: werkt perfect! Ook hardere fruitsoorten trouwens, maar ik kook de appel wel meestal eventjes. Voor mij hoeft het trouwens ook niet een supergladde substantie te zijn hoor, mogen best een beetje stukjes in zitten om te wennen aan structuur van eten.

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik heb de Avent stomer/blender, werkt hier hartstikke goed.

11. Ellen291982

@dirksmama. ik wilde het pureren omdat het in potjes ook nog zo zit, maar het zou heel goed kunnen om het wat grover te geven ja. proberen waard.

@miepie aan een blender heb ik ook gedacht. werkt dus goed?

handige tip dames eerst de appel even koken. kende die tip niet! Ga ik zeker uitvoeren.

Ja misschien was 1 appel niet zoveel, wilde hem uitproberen en dan doorgaan met meer haha!

bedankt meiden met jullie tips kan ik weer gaan zoeken!
    Ga niet weer naar de Lidl vind het een beetje raar hem nu weer wel mee tenemen terwijl ik eerst heb gesegd dat hij niet goed werkte haha!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dan stuur je je man of je vader/moeder toch even naar de lidl? Heb je dat ding weer terug en kan je er weer mee aan de slag :D! Zonder dat ze daar weten (voor zover ze je nog herkennen) dat jij hem weer in bezit hebt :)!

Wij hebben het eten van de kindjes altijd door hun kaakjes en later tandjes laten 'pureren' :p! Ja sorry ben flauw ;)!

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Als ik het pureer (eigenlijk alleen nog aardappels en groente) Dan doet ik dat sowieso niet meer al te fijn...hij kan kauwen..dus zeg dat het meer een soort prakje is nu.

Ik gebruik daar de Babycook van Beaba voor.
    Eerst stoom je het eten daarin en dan kan je het zo fijn als je wilt pureren.
    Ideaal ding!

Deel Deze Pagina