Zou het nog winter worden?

Discussion in 'De lounge' started by aurora5, Feb 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dan bedoel ik echt winter met sneeuw en ijs....of gaan we gewoon lekker de lente in?

2. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,092
    82
    48
    NL
    Eerst dacht ik van wel, ook gezien we vorig jaar in maart nog sneeuw hebben gehad. Maar ik begin te twijfelen..
    Weet niet wat ik er van moet denken, aan de ene kant vind ik het wel fijn dat we geen gedoe hebben met gladheid etc. Maar toch vind ik het vreemd om een winter te hebben zonder sneeuw.

We zullen zien! Als het maar geen belabberde lente wordt want ik ben gek op de lente :D.

3. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,271
    50
    48
    Ik heb net een afspraak gemaakt om de winterbanden weer te wisselen voor de zomerbanden, dus ik ga ervan uit van niet.

Van mij mag de lente beginnen! Lekker naar buiten, de tuin weer op orde. Heerlijk zonnetje erbij. Ik heb er zin in!

4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,747
    1,073
    113
    Misschien nog een paar 'koudere' dagen maar op en top winter.. Nee denk het niet. Al vind ik het voor het ongedierte niets als t zo'n warme winter blijft..

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik weet het niet. Zo lange termijn lijkt het er niet op.
    Maar goed, er kan nog van alles gebeuren. En niemand kan de toekomst voorspellen.

Al hoop ik op een winterprik. Want die stormen, bah, daar word het hier niet beter op. Gister alweer 4 dakpannen er af. We blijven bezig.

6. rums

rums Niet meer actief

Ik ga er vanuit dat het rond maart en april nog flink koud gaat worden. En dat we met dit weer niet de lente in gaan.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hoop het wel..van mij mag er nog even flink wat vorst en sneeuw komen.

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik hoop van niet. Maar ti's pas februari, dus t kan nog.

9. juli10

juli10 Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    1,259
    0
    0
    Van mij mag het nog een week flink gaan vriezen en sneeuwen voor het ongedierte! En sneeuw omdat mijn zoontje steeds vraagt wanneer het gaat sneeuwen ;) na die week mag van mij de lente lekker beginnen!

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,283
    6,196
    113
    van mij mag het ook nog wel een paar weekjes flink vriezen. Voor de beestjes, sommige beestjes dan, voor de pasgeboren eendjes etc is het natuurlijk erg sneu.:(
    Maar zit ook niet te wachten op een wespen en muggenplaag in de zomer..

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Van mij mag het nog even flink gaan vriezen en sneeuwen, al hoop ik voor mijn man's werk van niet.

Nu zonder dollen, ik denk niet dat we nog winter krijgen, dus laat dan de lente maar beginnen.

12. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Ff 3 dagen sneeuw weekend is wel leuk maar verder niet haha

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Als hij dan toch niet komt dan maar een super heeeeeeeeeeeeerlijk voorjaar. Kunnen we lekker met onze kinderen heeeeel veel naar buiten en genieten van de lente.

De winter hoeft van mij helemaal niet meer. Dan maar dubbel genieten van een heerlijke lente en zomer.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat je nog wel eens wil zien in het weer, is compensatie.
    Extreme koude ( zoals dat hele koude voorjaar vorig jaar, dat gewoon 6 graden ofzo kouder verliep ) , compenseerde met een hittegolf en een redelijk warme zomer.
    Nu weet ik niet of wij blij moeten zijn met dit weertype en depressies van afgelopen herfst en winter.
    Ja, voor de winterhaters zal het ongetwijfeld fijn zijn ( alhoewel, al die regen en wind.... ), goed voor de natuur is het niet.
    Ik vraag me af hoe dat gecompenseerd gaat worden. Of blijven we deze nietszeggende depressietrein houden?
    Dus wind van zee, regenbuien en veel wind.
    Of gaat het juist windstil worden, de wind uit het oosten en veel hitte.
    Ik hoop eigenlijk dat wij een gemiddelde lente, en een gemiddelde zomer krijgen. Gewoon, normaal. Zodat het weerbeeld zich weer een beetje in de seizoenen kan settelen.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Van mij hoeft het niet. Alleen denk ik inderdaad ook aan de wespen/muggenplaag van de aanstaande zomer en hou mijn hart vast. Hoe lang moet het vriezen om die beesten dood te krijgen?

Een week? Nou vooruit, doe dan maar eind februari, dan heb ik een week vrij en dan mag het. Eerder niet. Ik heb het OV nodig!

16. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,981
    136
    63
    Ik denk dat de echte winter ook niet meer komt. Maar de laatste jaren was het echte winter en een echte zomer. Dus ik ben nu een beetje bang dat we ook zo'n flutzomer krijgen.....

17. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,720
    2,524
    113
    Ik denk ook niet dat het nog echt winter wordt.
    Geeft niets, als het dan maar niet zo' n koude lente wordt. En voor de zomer.............sla de wespenvangers maar vast in :(

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,867
    3,504
    113
    Het is een fabeltje hoor dat insecten doodgaan van een koude winter. Het is zelfs andersom. Ze hebben meer last van een warmere winter.

19. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,720
    2,524
    113
    Ik hoop het!!!

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Echt? Hoe weet je dat?
    Als dat zo is mag van mij elke winter zo zijn als deze, wel met iets minder wind :D

Ik geloof ook niet dat er nog een winter komt, misschien dat het nog enkele nachten wat kan vriezen of overdag enkele dagen teven de 0 graden aan maar meer denk ik niet..

Januari is de koudste maand in Nederland, en begin februari omdat dan het zeewater op het koudst is, dat gaat nu stilaan weer opwarmen dus ik geloof er niet meer in.

Share This Page