Mijn dochtertje van 6 maanden heeft bedacht dat ze alleen kan slapen met mama ernaast. Dus in het grote bed, ze pakt mij met 2 handjes vast en owee als ik probeer weg te sluipen. Klinkt heel schattig, maar gaat ten koste van alles, want dit geldt voor alle slaapjes, en de avond, wat betekend dat ik elke avond om 1900 naar bed moet, tot groot ongenoegen van mijzelf en man. Ze heeft altijd in haar wieg naast ons geslapen maar sinds retour vakantie ( 3 weken bergen)wil ze alleen maar haar moeder... ( papa werkt ook niet). Is dit een fase? Ik geloof niet in het laten huilen van babies maar ben inmiddels al 3 weken verder en begin een beetje op te raken. ( ze doet 3 slaapjes overdag waarvan 1 in de wagen en gaat om 1900 naar bed)
Zal best een fase zijn ( ik noem alle gekke dingen maar fase) maar moet bekenen aan mij heb je niet veel want dochterlief valt in de avond bij mij op schoot in slaap waarna ik haar weg kan leggen. Ik vind dat niet erg ( bij zoon ook gedaan) maar gaat er meer om of het jou stoort en je man. Is dit het geval zal je een andere manier moeten zoeken ... Suc6
Is een fase. Hebben wij ook gehad dat de kleine brulde in z'n eigen bed en ik hem dan maar mee nam naar ons bed en daar in slaap viel. Wat slapen betreft kan je nog van allerlei fases gaan mee maken heb ik gemerkt. Ik vond het stiekem ook wel erg schattig en het is de eerste dus ik had er de tijd voor
Herkenbaar wel... Na een tijdje kon ik als hij dieper sliep handje losmaken en knuffeltje geven of pyjama met mijn geur en sliep hij wel door. Legde er vaak voedingskussen omheen voor geborgenheid. Op zijn buik blijkt hij beter door te slapen ook. Overdag ook regelmatig draagdoek gebruikt om zelf dingen te kunnen doen.