brief aan verzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaatje85, 20 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi. ik wil zo een brief op de bus doen voor de verzekering. wat vinden jullie ervan?

Geachte heer, mevrouw.

Hierbij wil ik graag bezwaar aantekenen ivm de afwijziging voor mijn machteging.

3 dec. heeft mijn gynaecoloog een aanvraag voor machteging op de bus gedaan om de puregon injecties te vergoeden, dit vinden jullie blijkbaar niet nodig omdat het "alleen maar" ter stimulatie van een eisprong is.

Ik vind dit best krom want ik ben av- top verzekerd en betaal me al jaren scheel, dus verwacht ook we dat als ik dan iets heb dit ook vergoed wordt.
    Nu gaan jullie dus beslissen of ik wel of geen kinderen mag door me de puregon injecties zelf te laten betalen. ( €141.42 per 4 dagen)

Is het mogelijk om hier toch een regeling in te treffen? desnoods een gedeeltelijke vergoeding?
    Zo niet dan voel ik me genoodzaakt over te stappen naar een andere zorgverzekeraar aangezien er meerdere zijn die het wel vergoede, dit zou ik erg jammer vinden want ben altijd erg tevreden over jullie geweest..

Ik kijk uw antwoord tegemoet..

Alvast bedankt..

met vriendelijke groeten

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zou nog even de spellingcheck er over heen gooien (machtiging ipv machteging bijv) en persoonlijk zou ik dingen als krom en scheel niet gebruiken, maar het zakelijk houden. Ik zou eerder zeggen dat ik het teleurstellend vind omdat al jaren de toppremie betaal en had verwacht dat dit vergoed zou worden.

Voor de rest vind ik hem uitstekend.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi kaatje, ik wil je graag helpen bij je brief. Ik ben secretaresse en ik zou de brief zoals je hem hier hebt neergezet niet versturen.

Mail me maar even op ela51@hotmail.com dan help ik je erbij.

Liefs
    Manuela

4. Esmeralda

Esmeralda Actief lid

27 apr 2006
    147
    0
    0
    Babyleidster
    Alkmaar
    Zooo, hij is wel aanvallend hoor! Maar ik moet zeggen: wel duidelijk.
    Er staan wel een paar kleine foutjes in: machtiging schrijf je zo (niet machteging), in de aanhef hoort na mevrouw een komma (geen puntje),
    ik denk dat Puregon met een hoofdletter is, in de 2e alinea staat 'verwacht ook we', maar dat moet denk ik zijn 'verwacht ook wel', in de laatste zin van die alinea staat 'door me de', maar dat is 'door mij de', en het puntje van de zin komt na de haakjes, in de laatste alinea moet na treffen een komma geen vraagteken (het is 1 zin), en achter vergoede moet nog een n.

Wat een zeikerd ben ik he? Nee hoor, ik bedoel het goed :D !

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Inderdaad even de spellingcheck erover en alleen zakelijke bewoordingen gebruiken. Als je brief er niet netjes uitziet, word je vaak ook minder serieus genomen.

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Kaatje,

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Het is ook niet normaal die verzekeringen, je kunt alleen maar betalen en als je dan een keer iets nodig hebt, vergoeden ze het niet.
    Ik denk alleen dat het niet helpt om te schrijven, ze hebben toch hun eigen regels en voor jou 10 anderen!
    En aangezien je voor het einde van het jaar moet overstappen kun je het beter meteen doen, je krijgt waarschiijnlijk toch geen reaktie meer voor het einde van het jaar van deze verzekering.
    Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn man en ik krijgen as donderdag de uitslag van zijn zaad (3e keer test) en we verwachten dat het niet beter is geworden. Wij wachten donderdag nog even af en willen dan overstappen naar een andere verzekering.
    Heb jij al enig idee naar welke verzekering je wilt gaan? Wij denken nu aan PMA zorgcollectief (doen zaken met Menzis) maar hebben geen idee of dit goed is. Misschien dat iemand hier op de site hier ervaring mee heeft? Hou je me op de hoogte? En sterkte ermee.

Groetjes,
    XXAnnalise

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    niet geweldig eerlijk gezegd. Je strijkt die mensen meteen al tegen de haren in en ik weet uit ervaring dat je dan niet bereikt wat je uiteindelijk bereiken wilt. En volgens mij spel je machteging zo: machtiging.
    Ik zou de brief nog heel even een dagje laten liggen en er morgen nog een keer naar kijken, dan ben je wat afgekoeld (brief klonk erg boos). Ik begrijp je frustratie heel goed, maar uiteindelijk moet je proberen ze wel naar je hand te zetten.
    Heel veel succes!

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    meerdere moet zijn meerderen en Ik zie uw antwoord tegemoet is beter dan ik kijk uw antwoord tegemoet.

Wel balen zeg. Misschien is wisseling van verzekering niet eens zo'n slecht idee. Ik hoorde dat sommige verzekeringen wel 50 euro premieverhoging hadden, da's toch ook te gek voor woorden?

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja ik was de spelfouten al tegen gekomen... je kan het wel zakelijk houden maar dat zal hun ook weinig uit maken. heb inmiddels contact opgenomen met een andere zorgverzeraard. heb een mail gestuurd om te vragen of de puregon ook vergoed wordt als ik naar hun overstap en of ik dan wel aangenomen wordt omdat ik al in de mmm zit... ga ze zo denk nog maar een x bellen.

xxx

10. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik zou de brief wel zo versturen,
    dit is hoe jij je voelt, en het is absoluut
    geen zakelijks iets waar die brief over gaat.

het gaat over jouzelf in deze brief,
    zou hem dus zo laten, dit zijn je eigen woorden.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    thanx, zit hier gewoon te janken achter de compu. ik voel me zo gigiantische k*t... kinderen van 15 gaan 1x met iemand naar bed en raken zwanger, mensen raken zwanger en vermoorden hun kind..

en alles wat ik wil lijkt wel te mislukken, heb echt totaal geen zin in de feestdagen. ga zo maar een end wandelen om af te koelen.

xxx

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    he Kaatje, niet huilen hoor meis. Probeer het met die brief, beetje bijgewerkt, en lukt het niet ga je gewoon naar een andere verzekering.
    xx

13. Esmeralda

Esmeralda Actief lid

27 apr 2006
    147
    0
    0
    Babyleidster
    Alkmaar
    Inderdaad, dit is dé tijd om over te stappen. Laat je niet kisten door zo'n maatschappij! Kruip na je wandeling achter de computer en ga maatschappijen met elkaar vergelijken. Gebruik je boosheid om meteen actie te ondernemen, je hebt je eigen maatschappij denk ik meer als je stopt bij hen dan door een boze brief te schrijven.

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Even een tipje, zou het nog op tijd zijn met de kerst en oud en nieuw voor de deur?

Ik meen dat je voor 1-1-07 je oude verzekering moet opzeggen?
    Red je dat wel dan?
    Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en naar een verzekering overstappen die het wel vergoeden!?

Heel veel sterkte.

Gr. Cellie.

15. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Je mag overstappen, tot 1 januari heb je de tijd op te zeggen, ik zou het alleen nu al doen want als je je antwoord pas in het volgende jaar is dan zit je weer een jaar vast aan de verzekering.

http://www.zorgplanet.nl/zorgverzekerin ... /setinput/

Een link waar je kan vergelijken.

16. Niet meer actief

Als je gaat zitten wachten op antwoord, dan ben je gewoon te laat.

Als ik een brief als deze zou krijgen, dan zou ik eigenlijk mijn schouders ophalen en hem op de grote stapel leggen.

De brief is niet zakelijk, aanvallend, op aannames gebaseerd en haalt niets van de afwijzing aan. Zoals ik het nu lees dan, maar zo komt ie over.

De brief bevat teveel bijwoorden, zinnen. Je wilt bijvoobeeld niet graag een bezwaar aantekenen, nee.. Je tekent bezwaar aan..... Verwijder woorden zoals graag, kennelijk, krom, scheel. Ook dat de gyn het op de bus heeft gedaan zal de lezer niet boeien. Eerder doen glimlachen, want waarschijnlijk gooit hij het zelf niet eens op de bus.

Je haalt alleen maar aan tussen quotes. Zijn dit letterlijke bewoordingen of is dat jouw invulling van hun bewoordingen.

De kreet dat zijn gaan beslissen of jij wel of niet kinderen mag krijgen zou ik niet eens gebruiken. Dat beslissen ze namelijk niet. Zij vergoeden het alleen niet, dat jij daarmee geen kansen ziet om een eisprong te krijgen omdat je het misschien niet zelf kan betalen, is niet hun probleem.

Ik zou ook niet vragen om een gedeeltelijke vergoeding. Waarom zouden ze het gedeeltelijk vergoeden als ze andere vrouwen wel volledig vergoeden? Onzin, eis gewoon volledige vergoeding. Zij kunnen altijd nog denken coulance te bieden door jou een voorstel te doen voor gedeeltelijke vergoeding, maar leg die bal bij hun!

Kortom, haal de emotie uit de brief en bewoordingen. Haal delen uit hun afwijzing aan welke nut hebben. Bijvoorbeeld hun exacte bewoordingen van de reden van afwijzing. [/i]

17. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
  18. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    lief van je en succes Kaatje.

19. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Sluit ik me helemaal bij aan! Daarmee bereik je namelijk denk ik eerder het tegenovergestelde!

20. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik zou ook overstappen op een andere verzekering omdat je een beetje met tijdnood zit.. Maar ik zou deze brief wel aanpassen en opsturen. Ik zou ze wel laten weten dat je om deze reden bent overgestapt en dat je het jammer vind omdat je tot nu toe altijd erg tevreden over ze was.

Deel Deze Pagina