baarmoeder voelen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by balloo, May 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. balloo

balloo Lid

May 11, 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,

Ik heb een vraag. Kun je bij jezelf ook voelen hoe hoog je baarmoeder ligt? Of is dat moeilijk. Ik ben nu 18 week zwanger en mijn gyn heeft nog nooit mijn buik gevoeld. Terwijl ik om me heen hoor dat dat wel gebeurt. Wel heb ik met 12 week nog een echo gehad, dat was goed. En ook het hartje luisteren was goed en je hoorde het goed schoppen. Waar hoort je baarmoeder dan nu ongeveer te zitten?

groetjes balloo

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi balloo,

je kunt je baarmoeder bij 18 weken zelf al wel voelen zitten. Nu ben je intussen ietsje verde, maar de hoogte zal ongeveer aan de onderrand van je navel zijn. Je kunt het beste plat op je rug gaan liggen en je hoofd neerleggen, dan ontspan je je buik het meest. Leg dan een vlakke hand op je buik met de pink op de anvel en de rest van de hand dus iets hoger. Als je dan je buik induwt en een schuivende beweging naar beneden maakt, zuol je merken dat je een heuveltje/bobbel opgaat. Dat is de bovenkant van de baarmoeder. Maar bij de ene vrouw ligt deze duidelijker naar voren als bij de ander, dus als je het niet goed kunt voelen, geen zorgen maken en de volgende keer aan de arts vragen om het voor te doen en het jou te leren.

Groetjes Brigitte

Share This Page