oprekken gouden ring kan dat ?

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hallo ik heb jaren geleden een gouden ring geerfd van mijn oma zij is overleden toen ik 17 was en heb toen de ring laten omsmelten en er een heel mooi ontwerp van laten maken lange tijd heb ik hem gedragen na mijn zwangerschap zijn mijn vingers heel wat dikker geworden en ik pas hem niet meer hij kan niet meer over het onderste gedeelte van mijn vinger heen nu is het een wat bredere ring goud met een kleine uitsparing erin met daarin een steentje ,

zou dit opgerekt kunenn worden ? ik ga van de week naar de juwelier maar was even benieuwd

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja hoor, die verwarmen ze en schuiven hem om zo'n buis tot de juiste maat :)

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ja, je kan een ring beetje laten oprekken, afhankelijk van de dikte van de ring.. mocht het niet lukken ,dan kan je voor niet al te veel de ring ook gewoon wat groter laten maken

4. marilouise

oke dus hij is niet gelijk afgeschreven,

even nog een vraag wat zouden jullie doen, het is voor mij een ring met behoorlijk wat emotionele waarde, hij is van de moeder van mijn vader geweest zijn inmiddels beiden overleden, na mijn zwangerschap hebben ze mijn titanium trouwring af moeten knippen mijn vinger was zwart en deze kan niet meer gemaakt worden, nu twijfel ik of ik deze als trouwring of als gewone ring ga gebruiken, (een nieuwe trouwring is ook wel erg leuk )

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik ben misschien wat zweverig hiermee haha
    Maar... Een nieuwe trouwring is wel leuk..

Maar het is niet DE ring...
    DE ring waarmee je elkaar trouw heb beloofd en die symbool staat voor jullie liefde...
    Of draaf ik nu door :p

Of je moet dat zelf natuurlijk niet erg vinden?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.079
    3.867
    113
    Mijn vader paste zijn trouwring ook niet meer, maar de trouwring van zijn vader nog wel. Hij draagt de laatste jaren daarom die gouden ring van zijn vader als trouwring.
    Mijn moeder vindt dat wel prima, zij heeft nog steeds dezelfde trouwring van 35 jaar geleden, een zilveren van 10 gulden. Mijn vader zei destijds dat als ze later geld zouden hebben, hij een nieuwe zou kopen, nu hebben ze dat geld ondertussen allang, maar mijn moeder is helemaal aan haar zilveren ringetje gehecht en wil geen nieuwe trouwring :).
    Mijn man heeft trouwens onlangs zijn trouwring op laten rekken (goud), dat ging prima (de juwelier was alleen overvallen toen die ring daar lag, maar gelukkig hebben ze die niet gejat), ik ga het binnenkort zelf ook laten doen, want hij zit net iets te strak.

7. marilouise

Ja natuurlijk vindt ik het wel erg maar de ring die ze doorgezaagd hebben is van titanium en die is echt niet meer te maken, dus ik heb weinig keus en wil graag een trouwring om ben er trots op dat ik getrouwd ben;)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heeft je man een trouwring? Dan zou ik sowieso een soortgelijke trouwring weer willen als hij... Juist omdat je bij elkaar hoort.

De andere ring staat voor iets anders, dus zou ik sowieso niet als trouwring 'gebruiken' . Wat erg joh van je trouwring. Het is natuurlijk maar iets materieels, maar ik zou het wel erg emotioneel vinden.

9. marilouise

dat kwam later, dat ik het erg vond was op dat moment alleen blij dat hij eraf was , man wat deed dat zeer mijn vinger was helemaal blauw paars,

mijn man heeft ook een titanium ring dus ik denk dat ik die ook weer wil nu moet ik wel zeggen dat deze zing ook zo'n stoere look heeft alleen goud is,

(ben stiekem al een nieuwe aan het uitzoeken twijfel tussen dezelfde en 1 met heel veel steentjes (lees heel veel duurder )

Deel Deze Pagina