Hertog Jan Brugge - 3 *** restaurant

Discussie in 'De lounge' gestart door Tralalala, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    #1 Tralalala, 7 feb 2013
    Laatst bewerkt: 7 feb 2013
    Hoi dames,

vriendlief en ik hebben een cadeaubon voor een sterrenrestaurant. Nou willen we graag naar Brugge om er meteen een weekendje van te maken, en toen kwamen we 3 *** restaurant tegen, Hertog Jan.

Kent iemand heel toevallig dit restaurant...? Of zijn er dames die ooit in een sterrenrestaurant hebben gegeten en de dresscode kennen? Ik heb namelijk echt geen flauw idee hoe zoiets chiques werkt ;)
    Het ziet er op de website www.hertog-jan.com niet uit alsof we persé in pak/lange jurk moeten, maar toch hoor ik graag ervaringen om niet al te veel uit de toon te vallen ;)

2. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Oh ja, en dan meteen een (misschien hele domme) vraag: is het heel raar om in zo'n sterrenrestaurant cola of sinas te drinken....? :)
    Ik lust geen wijn, water ben ik te krenterig voor om voor te betalen haha en eigenlijk vind ik cola gewoon het lekkerste bij m'n eten...

3. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Hoi, ben niet in Hertog Jan geweest maar wel in een andere zaak onverwachts uit het werk dus was niet opgekleed en heb gewoon cola gedronken wat moest nog rijden.

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Mijn man werkte in een sterrenzaak. Had voor ik hem leerde kennen nog nooit fancy gegeten dus zat had geen idee wat ik kon verwachten.

Als je zelf gewoon een lbd met mooie schoenen aantrekt kan je er prima mee door. En voor je man zou denk ik een chino met overhemd en jasje wel goed is. Niet te casual maar het hoeft ook niet gala proof te zijn.

Wij drinken wel altijd wijn maar wel altijd met sparkle water (Spa rood). Ik heb nog nooit iemand cola zien drinken dus daar kan ik geen antwoord op geven.

Veel plezier alvast!

5. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Eh.... lbd..? Wat is dat?

En een chino.. daar ga ik vriendlief echt niet in krijgen, haha. Dan doet ie liever denk ik z'n (enige) pak aan :)

En over die cola zal ik dan nog eens nadenken of ik daar een chiquer alternatief voor kan bedenken ;)

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou Fancy of niet ik zou gewoon cola drinken hoor!

7. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Ik zou zeggen, klant is koning en als je er maar verzorgd uitziet en betaalt dan zal het wel goed zijn toch? En een cola moet toch zeker wel kunnen!
    Keek ff op de site...valentijnsmenu aan 335€ p.p. Wowie! Ik hou van uit eten gaan, maar zou dit nooit zelf uitgeven.
    Lijkt mij wel een unieke ervaring hoor, zou een uitnodiging niet afslaan :)

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Een Little Black dress (simpel zwart jurkje, ideaal voor allerlei gelegenheden)

Haha Tsja dan kan een pak beter idd:).

Ik heb nog nooit iemand cola zien drinken in de zaken waar wij zijn geweest, maar zal t vanavond is aan m'n man vragen of dat normaal is, vast wel?!

9. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Bedankt voor de reacties allemaal :)

Denk inderdaad dat ik een leuke lbd zal aanschaffen dan voor de gelegenheid :) Heb namelijk wel jurkjes in de kast hangen maar niet echt voor zoiets geschikt. Weet sowieso niet of het wel kan om een zwarte legging/panty aan te doen onder een jurkje/rokje? Ben niet zo'n fan van blote benen, daar ben ik net te stevig voor helaas.

@momentje, nee dat zou ik ook noooooit uitgeven. Maar het lijkt me wel heel leuk om een keer zo fancy te eten, vooral als je alleen de drankjes hoeft af te rekenen :)

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Dat kan heel goed hoor! Mooie donkere zwarte panty, zwart jurkje en gekleurde accessoires, is altijd goed!

Ik vond het eerst ook belachelijk veel geld. Maar m'n man geniet er zo van dat we het zo nu en dan wel doen. Niet altijd sterrenzaken maar wel altijd bovengemiddeld zeg maar:p. Dat zijn onze avondjes uit:).

Maar ga er vooral lekker van genieten!

11. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ok bedankt :)

Heb er nu al zin in! Maar nog ff wachten, wordt waarschijnlijk pas over een paar maandjes.

12. sjak

sjak Niet meer actief

Een beetje gekleder is vaak wel wenselijk, maar je hoeft niet meteen in een galajurk hoor. Ik draag sowieso vaak jurkjes en man heeft een spijkerbroek met een overhemd aan en dan niet op gympen oid....
    Als wij zo gaan eten (kan ook zonder sterren zijn hoor, maar wel iets luxer meestal) drinken wij meestal wijn en water inderdaad, alleen toen ik zwanger was zat ik aan de sinas.

Deel Deze Pagina