Zo zielig... Ik was pas savonds een lekker kopje thee aan het zetten. Wij hebben geen waterkoker maar een ouderwetse fluitketel. Met dat ik het kopje ingeschonken thee water pak van het aanrecht kom ik met mijn hand tegen de net gebruikte pit van het gasstel aan. Daardoor maakte ik een schrikbeweging waardoor er een golf heet water uit mijn kopje over de keukenvloer zeilde... En prompt staat daar Bob onze boxer, altijd met zijn nieuwsgierige neus overal dichtbij, onder de hete golf... Op het moment heb ik gekoelt met een koude handdoek maar kon verder geen rode huid oid onder zijn vacht ontdekken. Het leek dus wel mee te vallen. Hij ging ook even met zijn pootje over zijn kop toen het net gebeurde en leek het tijdens mijn hysterische gekoel met de handdoek al lang weer vergeten. Helaas, de dag erna had hij twee plekjes op zijn kop die hard waren geworden door het wondvocht. Toch blijkbaar twee blaartjes. Één plekje is nu gewoon droog en hard. Op het andere plekje is zijn vacht iets aan het loslaten en zie je dat de wond wat vochtig is. Het lijkt een kale plek te worden. Hij is er niet op aan het krabben oid. Je merkt alleen dat het pijnlijk is als we over zijn kop aaien, dus dat doen we nu niet. Hij ligt nog net zo gek als eerst over de bank en in zijn mand te rollen(spelend), op zijn rug, dus met zijn kop tegen de bank/mand aan. Merken aan zijn gedrag zo goed als niets dat hij er veel last van heeft. Toch ben ik aan het twijfelen of we hier nu mee naar de dierenarts moeten gaan of niet. Hij heeft wel vaker plekjes van het buiten spelen door de struiken rennen enz en daar ga ik ook nooit mee naar de dierenarts. Dat geneest vanzelf weer. Maar een brandwond is misschien toch anders? Ik houd het sowieso goed in de gaten dat het niet gaan ontsteken. Wondvocht mag, maar zodra het er rommelig uit gaat zien ga ik sowieso naar de dierenarts. Ik durf het ook niet vochtig te maken om de harde plekken er uit te wassen van het wondvocht, bang dat ik er juist bacteriën in breng. Wat zouden jullie doen?
Zelf zou ik toch even informeren bij de dierenarts. Een telefoontje en je weet of je langs moet komen, wel of niet moet droogmaken etc etc. Kleine moeite en je weet gewoon hoe en wat
Ik zou het laten voor wat het is en het goed in de gaten houden. Als het twee kleine plekjes zijn dan zal de dierenarts daar weinig aan doen. Gewoon drogen aan de lucht, niks smeren of te veel aanzitten. Als het toch grote plekken zijn zou ik wel bij de dierenarts langs gaan voor pijnstillers en eventueel een shot antibiotica. Zolang het niet rood en dik word is er weinig aan de hand. Het zal wel meevallen als hij lekker z'n eigen is. Boxers zijn wel dramaqueens dus als hij niks laat zien zit het wel goed. Beterschap voor Bob!
Ik zie net dat het tweede wondje ook helemaal droog is! De grootte is niet eens groter dan 1 euro cent. Wij hebben nogal een 'boeren' dierenarts welke al snel zegt dat er niks aan de hand is. Bob heeft ook ooit blaren tussen zijn tenen gehad. Overal op internet las ik dat ze daar een antibiotica kuur voor moesten krijgen, maar Bob moest met z'n poten in de soda van de da. En het heeft nog gewerkt ook! Blaren zijn over gegaan. Een drama'king' is het zeker ja Haha! Dus ik merk meestal al snel aan hem als er iets pijn doet. Toch maar even afwachten dan...! En hopen dat het mooi geneest zonder kale plekken..!
Ik denk ook wel dat het netjes weg trekt, wat je eventueel wel kan doen is wat betadinezalf erop smeren zodat het netjes kan helen en er geen ontsteking ontstaat