hallo, mijn zoontje is geboren met 34 weken nadat ik al bij 25 weken weeen kreeg, maar na zkh opnames en weeenremmers het gelukkig kunnen rekken! en nu ben ik zwanger van ons 2e kindje! ik krijg deze zwangerschap proluton injecties om zo te proberen een vroeggeboorte tegen te gaan. ik vraag me af of er hier nog meer meiden zijn die deze injecties krijgen, misschien leuk om ervaringen te delen en samen te hopen dat de injecties hun werk doen! liefs rebbel
Gefeliciteerd met de zwangerschap! Vanaf wanneer krijg je de injecties? Mijn gyn had gezegd dat ik bij een volgende zwangerschap ook medicatie zou krijgen... Zal wel hetzelfde zijn denk ik? Heb dus geen ervaring, maar ik duim dat de injecties hun werk doen!
Hallo iedereen Ik Heb Er Wel ervaring me . Ik krijg elke week de proluton injecties in mijn bil. ik ben er mee begonen toen ik 16 weken zwanger was en ben nu 28 weken ik moet de proluton injecties tot 35 weken hebben. Alleen ben ik wel opgenoemen in het ziekenhuis met 22 weken , omdat ik weer tevroeg zo bevallen ik heb daar 2 weken gelegen nu hebben ze mij een cerclage gegeven zodat mijn baarmoedermond dicht blijf. Ik moet nog wel de proluton injecties blijven nemen tot 35 weken en de cerclage wordt met 36 weken weg gehaald. Groet
@uk: hoi! ik krijg de injecties vanaf 17 weken t/m de 36 weken of tot ik beval mocht dat eerder zijn. zou heel goed kunnen dat het hetzelfde is! @babymeiske: hoi! poeh dat is schrikken dat je al in het zkh hebt gelegen meid, fijn dat je nu een cerclage hebt gekregen! hopelijk doen de injecties goed hun werk en blijft je kindje nog iig een week of 9 bij je! liefs rebbel
Hoi, Ik krijg die ook, en wel vanaf de 16e week van mijn huidge zwangerschap. Daarnaast ook nog eens inwendige echo's om m'n cervix te controleren. Met 24 w was de echo dus ook niet zo goed, waardoor ze met spoed een cerclage hebben moeten plaatsen. D'r was geen ontsluiting nog te zien, maar als ze niet in zouden grijpen zou m'n zwangerschap waarschijnlijk binnen 3 weken over zijn, aldus de arts (zelfde verhaal als babymeiske dus zie ik al). Maar verder moet ik dus ook bedrust houden. Hopelijk is de cerclage bij jou niet nodig.
ik heb die injecties ook gehad! vanaf week 16 elke week in m`n bil.. mijn vriend is bevoegd om te prikken dus gelukkig mocht hij ze elke week zelf thuis geven..dus mocht het bij jullie toevallig ook zo zijn dat er in je fam iemand bevoegd is om te prikken....scheelt weer elke week een rit naar het ziekenhuis! mijn eerste dochter is geboren met 25 wk en 5 dgn. en bij mijn 2de dochter zijn we dus gestart met die injecties. ook keek de gyn vaak mijn baarmoedermond na..uiteindelijk ben ik met 30 weken bevallen. het rommelde al wel bij week 25. ik denk dat ik die 5 weken te danken heb aan rust en injecties..
@ rebbel: geen ervaring mee, maar hoop dat het werkt voor je! Hou je ons op de hoogte? weet iemand trouwens of je sowieso in aanmerking komt voor die injecties als je een eerdere vroeggeboorte hebt gehad? Of hangt het af van de oorzaak van de vroeggeboorte? Mijn zoon is met 31w en 5d geboren en we willen binnenkort voor een tweede gaan, dus vandaar mijn vraag. Er is bij mij geen oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte. Ik kreeg trouwens niet eerst weeen,maar mijn vliezen braken waardoor de bevalling (en dus daarna ook de weeen) op gang kwam. alvast bedankt!
Bij mij is ook geen oorzaak gevonden de vorige keer, toch kreeg ik die proluton voorgeschreven. Mocht er sprake zijn van cervixinsufficiëntie, dan kan dat ook nadien niet achterhaald worden, dat is nou net het lastige ervan. Alleen wanneer er nog sprake van zwangerschap is, maar het eigenlijk al (bijna) te laat is, dan wel. Daarom worden vaak inwendige echo's uitgevoerd, ook wanneer er niks achterhaald is. Plus die prolutoninjecties natuurlijk.
hoi, helaas lijken de injecties bij mij niet te helpen.. gister naar het zkh geweest ivm met harde buiken en mijn baarmoedermond is alweer aan het verstrijken. ik moet nu weer absolute rust houden. ik hoor ook meer over een cerclage en vraag me af of ik daar misschien niet voor in aanmerking kom! ik weet alleen niet precies wanneer je daar voor in aanmerking komt? kan iemand mij daar meer over vertellen? liefs rebbel
och jee... ik heb even meegelezen omdat dit mij in de toekomst ook te wachten staat (injecties) wil je hierbij veel geluk en sterkte wensen en ik hoop dat iemand je antwoord kan geven, vast wel.
Dag Rebbel, Ik heb geen ervaring met de Proluton-injectie, maar wil je wel even veel sterkte komen wensen! Ik hoop dat je kindje nog heel lang veilig in je buik blijft zitten! Mijn dochters zijn ook te vroeg geboren (29w4d), dus ik weet hoe het is. Liefs, Margit
hallo ik ben 16w en 3 dgn zwanger. ik heb met 13w een cerclage gekregen en ik ben deze week begonnen met de proluton/progesteron injecties. ik kwam voor me 16w echo naar het ziekenhuishuis en daar bleek dat me baarmoedermond toch openstaat ondanks de cerclage. terwijl ik thuis al bed rust had. ik ben heel erg geschroken want dit had ik totaal niet verwacht. ik moet er wel bij vertelen dat ik 16 jr geleden ook me dochter heb verloren met 24w en bij me zoon hebben ze toen ook meteen een cerclage aan gebracht met 13 w en hij is toen geboren met 31w en hij is nu al weer bijna 15 jr. vorig jaar kwam ik er achter dat ik zwanger was.... iets wat ik nooit meer had verwacht dus dat was ff wennen aan het idee. ik heb met 18w toen een cerclage gehad, maar dat is helaas niet goed gegaan en ik ben met 22w bevallen van een zoon die het niet heeft gered. ik ben nu net 16w en ik lees al jullie verhalen pffff ik ben niet de enige met dit gevoel en bang me kindje weer te verliezen. voorlopig verblijf ik nog ff in het ziekenhuis en elke dag is er toch weer 1 en blijven hopen dat alles goed komt. groetjes sandra en dames suc6 en blijf positief
Pfffff Sandra, al 2 kindjes verloren Heel veel sterkte zeg! ik duim dat dit kindje de tijd vol maakt! (in ieder geval tot 32 weken)
Wat een ontzettend verdrietig verhaal Sandra. Ik duim ook voor je dat dit kindje voorlopig nog lekker in jouw buik blijft zitten!
waarom krijgen jullie die? Mijn zoontje is geboren met 32 weken, maar heb niets gehoord over proluton bij een volgende zwangerschap of zo.. is er bij jullie dan een oorzaak geconstateerd voor de vroeggeboorte of zo?
jeetje sandra wat een verhaal! hoe ver ben je nu? ik duim voor je meid! @dingesje: mijn zoontje is geboren met 34 weken zw. en bij mij is geen oorzaak gevonden, maar omdat het niet schadelijk is en ik al bij 25,5 weken aan de gang ging kreeg ik uit voorzorg die injecties.